tárcsafék hátra

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Tibi wrote:az egyik CF magazinban találtam hátsó tárcsa átalakítást. Képregény szintű a leírás de hátha segít vkinek, holnap be tudom szkennelni és akkor felpakolom vhova.

Az jó lesz.
Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

szszaby wrote:Itt folytatom a bemutatkozás témakör helyett mert ennek már itt a helye.

Tisztában vagyok vele mit mondasz de szerintem nincsen teljesen igazad.
Mert ha egy nagyobb tárcsához való féknyerget egy kissebb tárcsához rakok akkor ugyebár beljebb kerül a tárcsa a féknyeregben tehét a betét teljes felülete fogni fog nem fog feszülni. A rosszabbik megoldás ha kissebb tárcsához valót próbálnánk rakni nagyobb tárcsához akor igaz lenne szerintem hogy a betét feszülne és félrekopna mert magyarul kilógna a tárcsából.

Egyébként megmértem az este a legnagyobb tárcsát amit a féknyergemmel be lehet építeni a 13" vasfelnibe. Méréseim szerint a 240-es tárcsa neccesen fér el. Túl vastag a féknyereg kengyele mert alumíniumból van.
én is tudom mi hogyan kopik, ebben igazad van.
mindössze abban nincs, hogy egyrészt toyota a cuccod, másrészt keresed a bajt magadnak, ahelyett, hogy leakasztanál egy bontóból egy egymáshoz tartozó tárcsát és nyerget.
adok hozzá egy kivágott lapot méretezni, adok egy címet ahol kivágják vízzel mm pontosra és már csak szerelned kéne.
de ha komolyan van igény rá, megkeresem a megfelelő méretű (ford) cuccot és leméretezem a tartólemezt 13-as felnibe szerelhetően.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Engem érdekelne a dolog, ha meg lehet úgy oldani, hogy az első féket ne kelljen bántani, de megmaradjon az egyensúly. (elől Granada nyergek vannak, -elvileg már ezzel is borúlt az egyensúly az első fékek javára...)
Persze csak akkor ha azért a fékhatás is javulni fog, nemcsak az optika.
Vagy mit javasolnál előre amit be is lehet szerezni az eredeti tárcsához, ha kevés a Granadáé? És mi újság a főfékhengerrel, azt is cserélni kellene?
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Capripower wrote:Engem érdekelne a dolog, ha meg lehet úgy oldani, hogy az első féket ne kelljen bántani, de megmaradjon az egyensúly. (elől Granada nyergek vannak, -elvileg már ezzel is borúlt az egyensúly az első fékek javára...)
Persze csak akkor ha azért a fékhatás is javulni fog, nemcsak az optika.
Vagy mit javasolnál előre amit be is lehet szerezni az eredeti tárcsához, ha kevés a Granadáé? És mi újság a főfékhengerrel, azt is cserélni kellene?
a nagyobb első nyereghez már cserélni kellett volna, szervódobbal együtt. főfékhengert tudok adni 2 jobb tipusu sörért, lehet hogy még szervódob is akad.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Capri-3

Veled egy élmény "vitatkozni" Én sosem értek Veled egyet de ez már így lesz az idők végezetéig.
A fék hidd el jó lesz az egyensúly sem borul fel mert eddig lada fék volt hátul fékerő szabályzó nélkül és elég jól fogott az is, jobb volt mint az eredeti.
Engem nem érdekel a lyukkör meg miegymás legyen jó a főbb méret ami nem alakítható a többit megoldom.

Egyszer igazán összeülhetnék egy vitafórumra egy jó sör mellett.
Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Peti

rendben, utánamászok a közeljövőben.
van egy sokezer oldalas fékkatalógusom, abból sokat lehet okosodni.
granada szervó és 23-as főfék, az sosem árthat.
előre a 13-as kerékbe ez a max.

szszaby

igen, vitázni azt tudok.
könnyen teszem, mert ugye nekem ezek a dolgok már megvannak.
sör? köszönöm, nem élek vele, nagyon ritkán adom fel a spontán autózás lehetőségét egy kis iszogatásért :)
de beszélgetni lehet sör nélkül is, sőt, itt is mehet vég nélkül, legalább mások is ihletet kapnak ehhez ahhoz.

egyébként is jeleztem már hónapokkal ezelőtt, hogy a féktuning és a lengőkar támasztás is készen várja azokat, akik biztonságosabban akarnak autózni a széria vagy tuning motorjuk erejével.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

CAPRI-3 wrote:Peti

rendben, utánamászok a közeljövőben.
van egy sokezer oldalas fékkatalógusom, abból sokat lehet okosodni.
granada szervó és 23-as főfék, az sosem árthat.
előre a 13-as kerékbe ez a max.
Köszi srácok, és bocsi hogy elfelejtettem odaírni, hogy a nagyszervódob + főfékhenger rég benne van :oops: , de azt hittem tudjátok. :)
Én ezen felül értettem hogy kell-e majd másik főfékhenger.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Capri-3

A lengőkar kitámasztásról mikor rakol fel már képeket?
Látni szeretném a kész művet.
Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

most
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

CAPRI-3 wrote:most

Ok várom
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

érdekes megoldás... Bár a mi hátsó hidunk nem ilyen, azért érdekes. De ami az angol oldalakon is fenn van az szerintem jobb megoldás, nem kell odaheggeszteni a hidhoz semmit.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

jogos

nemtom egyátalán minek ilyenekkel foglalkozni, amikor ott van a kifejlesztett megoldás a lemez-konzollal....
biztos én vagyok buta, elnézést :twisted:
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

nem én agyaltam ki
100 % ,h nem szar
vizsgán mindentől lehasalnak, ha nem haver ....+ha nincs +TERVEZTETVE ENGEDÉLYEZTETVE
amugy ahogy Ti is mondtátok, mindenki azt csinál amit akar, ez is csak 1 lehetőség ;)
SZERINTEM!
Post Reply