tárcsafék hátra
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
tárcsafék hátra
Ha jól tudom nem én vagyok az egyetlen aki ezen a témán dolgozik. én kb 50%ban vagyok meg a dologgal, és ugy néz ki hogy már minden meg van csak össze kell rakni, de támadt egy agymenésem. a kéziféket gondolkozom bovdenesröl hidraulikusra cserélni. ráadásul az lenne a tuti, ha ehez nem külön féknyerget használnánk, hanem a felkerülendő nyerget amit a sima fékhez is használnék. erre kellene nekem ötlet, hogy hogy legyen megoldva. vannak rémálmaim a megvalósítást illetőleg, de kiváncsi lennék mások ötleteire, biztos van valakinek egyszerübb és jobb ötlete nálam.
Egyenlőre igy néz ki a fékproject: granada szervódob, elöl citoen saxo hütött tárcsa, granada 2.8i első nyereg, hátul citroen bx van escort elsö tárcsa és sierra hátsó nyereg. tudom hogy van ennnél jobb megoldás meg komolyabb is, de ez nem kiván nagy átalakítást, olcsó és elfér a 13-as kerekek alatt is.
Egyenlőre igy néz ki a fékproject: granada szervódob, elöl citoen saxo hütött tárcsa, granada 2.8i első nyereg, hátul citroen bx van escort elsö tárcsa és sierra hátsó nyereg. tudom hogy van ennnél jobb megoldás meg komolyabb is, de ez nem kiván nagy átalakítást, olcsó és elfér a 13-as kerekek alatt is.
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- taunus73sw
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 150
- Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: BUDAPEST
- Contact:
Re: tárcsafék hátra
No ez érdekelne engem is, kivánxsi leszek az eredményre!!bogyo28 wrote:Ha jól tudom nem én vagyok az egyetlen aki ezen a témán dolgozik. én kb 50%ban vagyok meg a dologgal, és ugy néz ki hogy már minden meg van csak össze kell rakni, de támadt egy agymenésem. a kéziféket gondolkozom bovdenesröl hidraulikusra cserélni. ráadásul az lenne a tuti, ha ehez nem külön féknyerget használnánk, hanem a felkerülendő nyerget amit a sima fékhez is használnék. erre kellene nekem ötlet, hogy hogy legyen megoldva. vannak rémálmaim a megvalósítást illetőleg, de kiváncsi lennék mások ötleteire, biztos van valakinek egyszerübb és jobb ötlete nálam.
Egyenlőre igy néz ki a fékproject: granada szervódob, elöl citoen saxo hütött tárcsa, granada 2.8i első nyereg, hátul citroen bx van escort elsö tárcsa és sierra hátsó nyereg. tudom hogy van ennnél jobb megoldás meg komolyabb is, de ez nem kiván nagy átalakítást, olcsó és elfér a 13-as kerekek alatt is.
1973 TAUNUS SW 1600 XL
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Bizony az egy olyan. Amondeon is bowdenes a kézi, pedig ott hátul hűtött tárcsák rulez
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
rémálmaimban az szerepelt, hogy a kézifékkart és a racsnihoz szükséges cuccokat meghagynám a mókolt kézifék szerkezeten is, hogy racsnizzon és rögzitőfékezzen. bár még nem ástam magam bele ebbe a témába, inkább azon gondolkodtam idáig, hogy azt hogyan tudom megoldani, hogy a hátra menő fékkörbe beiktatni még egy munkahengert ugy, hogy az normál fékezéskor átengedi az olajat, amikor behuzom a kéziféket akkor pedig csak hátrafelé nyomja az olajat, előre felé nem. erre kellene megoldás első körben azt hiszem 8)Nitrobuster wrote:Nincs rajta gomb se racsni, ha felhúzod és elengeded leesik.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Amit mondassz, azt lehetne úgy, hogy a légtelenítő csavar helyére kötni a kézifék munkahengeréhez menő fékcsövet és a kéziféknél megoldani a légtelenítést. A baj az, hogy ha behúzod és úgy hagyod, az azért egy fél nap alatt enged ám szerintem. Nem hiszem, hogy ugyanúgy tartana, mint a rendes bowdenes, de ez csak szerény, sőt még annál is szerényebb vélemény egy laikustól!
S had tegyem még hozzá, hogy zseni vagy, ha megoldod a hátsó tárcsát, meg az első hűtöttet 13-as felni alá. Engem is érdekel a dolog, bár a 2,3 autómatával eddig még mindíg sikerült megállni
S had tegyem még hozzá, hogy zseni vagy, ha megoldod a hátsó tárcsát, meg az első hűtöttet 13-as felni alá. Engem is érdekel a dolog, bár a 2,3 autómatával eddig még mindíg sikerült megállni
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
a légtelenítő helyére kötnivel az a baj, hogy az olajat visszanyomja a föfékhengerbe, és nem fog be a pofa...streetracer21 wrote:Amit mondassz, azt lehetne úgy, hogy a légtelenítő csavar helyére kötni a kézifék munkahengeréhez menő fékcsövet és a kéziféknél megoldani a légtelenítést. A baj az, hogy ha behúzod és úgy hagyod, az azért egy fél nap alatt enged ám szerintem. Nem hiszem, hogy ugyanúgy tartana, mint a rendes bowdenes, de ez csak szerény, sőt még annál is szerényebb vélemény egy laikustól!
az első hütött nem probléma, gyárilag is volt ilyen, csak itthon nem nagyon van ilyen tárcsa, vagy nagyon drága. citroen saxo 1.6i első hütött tárcsája szinte ugyanakkora mint a gyári capri hűtött, 11000 a kettő, csak 2 mm-el nagyobb az átméröje, de ha már felrakod ide a granada nagyobb nyergét simán elfér minden. csak 4 lyukat kell furatni esztergályossal a tárcsára és mehet is a helyére, de majd rakok fel képeket róla.
Last edited by Bogyo28 on Mon May 23, 2005 10:18 pm, edited 1 time in total.
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
bogyo28 wrote:a légtelenítő helyére kötnivel az a baj, hogy az olajat visszanyomja a föfékhengerbe, és nem fog be a pofa...streetracer21 wrote:Amit mondassz, azt lehetne úgy, hogy a légtelenítő csavar helyére kötni a kézifék munkahengeréhez menő fékcsövet és a kéziféknél megoldani a légtelenítést. A baj az, hogy ha behúzod és úgy hagyod, az azért egy fél nap alatt enged ám szerintem. Nem hiszem, hogy ugyanúgy tartana, mint a rendes bowdenes, de ez csak szerény, sőt még annál is szerényebb vélemény egy laikustól!
az első hütött nem probléma, gyárilag is volt ilyen, csak itthon nem nagyon van ilyen tárcsa, vagy nagyon drága. citroen saxo 1.6i első hütött tárcsája szinte ugyanakkora mint a gyári capri hűtött, 11000 a kettő, csak 2 mm-el nagyobb az átméröje, de ha már felrakod ide a granada nagyobb nyergét simán elfér minden. csak 4 lyukat kell furatni esztergályossal a tárcsára és mehet is a helyére, de majd rakok fel képeket róla.
Milyen igaz Mondtam, hogy laikus
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Itt folytatom a bemutatkozás témakör helyett mert ennek már itt a helye.
Tisztában vagyok vele mit mondasz de szerintem nincsen teljesen igazad.
Mert ha egy nagyobb tárcsához való féknyerget egy kissebb tárcsához rakok akkor ugyebár beljebb kerül a tárcsa a féknyeregben tehét a betét teljes felülete fogni fog nem fog feszülni. A rosszabbik megoldás ha kissebb tárcsához valót próbálnánk rakni nagyobb tárcsához akor igaz lenne szerintem hogy a betét feszülne és félrekopna mert magyarul kilógna a tárcsából.
Egyébként megmértem az este a legnagyobb tárcsát amit a féknyergemmel be lehet építeni a 13" vasfelnibe. Méréseim szerint a 240-es tárcsa neccesen fér el. Túl vastag a féknyereg kengyele mert alumíniumból van.
Tisztában vagyok vele mit mondasz de szerintem nincsen teljesen igazad.
Mert ha egy nagyobb tárcsához való féknyerget egy kissebb tárcsához rakok akkor ugyebár beljebb kerül a tárcsa a féknyeregben tehét a betét teljes felülete fogni fog nem fog feszülni. A rosszabbik megoldás ha kissebb tárcsához valót próbálnánk rakni nagyobb tárcsához akor igaz lenne szerintem hogy a betét feszülne és félrekopna mert magyarul kilógna a tárcsából.
Egyébként megmértem az este a legnagyobb tárcsát amit a féknyergemmel be lehet építeni a 13" vasfelnibe. Méréseim szerint a 240-es tárcsa neccesen fér el. Túl vastag a féknyereg kengyele mert alumíniumból van.
Ford Capri MkI Essex