első hűtött tárcsa.

Otthoni szerelési tippek fék témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Süni »

Bogyo28 wrote: Krisz megy mindenért a Sunyával, mert a Sunyának kell a szűrő, de képben vannak mind a ketten, el tudják mondani... kell a laptophoz külön bill meg egér az egyszerübb kezelésért?
OFF nem állja a cég.....Meg ágyban avval sem könnyű ! 8) Jól tudom, hogy van ilyenfajta Granada nyerged ? Igényelném megfelelő összegért ! :wink:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:
Bogyo28 wrote: Krisz megy mindenért a Sunyával, mert a Sunyának kell a szűrő, de képben vannak mind a ketten, el tudják mondani... kell a laptophoz külön bill meg egér az egyszerübb kezelésért?
OFF nem állja a cég.....Meg ágyban avval sem könnyű ! 8) Jól tudom, hogy van ilyenfajta Granada nyerged ? Igényelném megfelelő összegért ! :wink:

bill meg egér lesz okosba, majd szállítom. sajna granada nyergem nem van, Sunya tud asszem volvoét, az is jó lehet neked...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by capriv6 »

minden info ebben a topikban van, rajz meg minden, csak vissza kellene olvasni. de egyébként Krisz annyiban nem pontosan irta a dolgot, hogy ugye a közbetét az gyárilag benne van a nyeregben, mert amiben nincs közbetét az a kissebbik granada nyereg, amibe ugyanakkora betét kellene mint a capriba, azzal nem nagyon vagy előrébb. tehát a granada 2.8i nyeregben van egy közbetét, de ha neked nincs olyanod, azt esztergálni nem is lehet, csak marogéppel lehet megcsinálni, mivel szögletes forma nem kerek. amit esztergáltatni kell közdarab az nem a nyereg 2 fele közt van, hanem a nyereg és a golyaláb között, arról van itt rajz még valahol az elején. meg kell 4 db hosszabb csavar, a Fabory-nál beszerezhető...[/quote]


Jaj jaj.....
Nagyon eltévedtünk..
A közbetét amire én gondoltam az nem az ami gyárilag bennevan a granada tuskoban (mivel azt nem kell csináltatni ha gyári gra. tuskod van!!) hanem az a másik közbetét ami hengeres formályu :evil: tudod ott van a golyaláb meg a tusko között...
Azért elég kockafejem van a dologhoz...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Bogyo28 »

csak mint érdekesség:

http://cgi.ebay.co.uk/4-POT-M16-BRAKE-C ... m153.l1262" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.co.uk/ESCORT-RS-MK1-MK2 ... dZViewItem" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Nitrobuster »

Bogyo28 wrote:csak mint érdekesség:

http://cgi.ebay.co.uk/4-POT-M16-BRAKE-C ... m153.l1262" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.co.uk/ESCORT-RS-MK1-MK2 ... dZViewItem" onclick="window.open(this.href);return false;

Hát ez tényleg csak érdekesség :lol:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Süni »

Kicsit kutakodtam. Az ebben a topicban leírtakhoz képest a következőkre jutottam :

A Capri, és az Escort első futóműve NEM kukk ugyanaz. Amit eddig biztosra tudok, hogy nem stimmel, az a kerékagy, kerékcsapágy (valószínűleg ezért megy fel a Tau felni gond nélkül az Escortra), féktárcsa (Capri : 244, Escort : 247.5).
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Bogyo28 »

Néhány kép a 260mm-es sierra első hütött tárcsa kivitelezéséről. Még pont elfér a 13"-os felnik alatt:
DSC00385.JPG
DSC00386.JPG
DSC00387.JPG
DSC00388.JPG
DSC00389.JPG
DSC00390.JPG
DSC00391.JPG
DSC00392.JPG
DSC00393.JPG
DSC00394.JPG
DSC00395.JPG
kellettek hozzá sierra tőcsavarok, és a kerékagyból is le lett szedve a felesleges gyári féktárcsatartó rész, mivel a sierra tárcsa elölről jön rá az agyra. A képeken azért látszik több furat, mert nekem az első agy át lett alakítva 114,3-as lukosztásura, a ROTA felnik miatt....

aztán felkerült még a scorpio toronycsapágya is:
DSC00396.JPG
DSC00397.JPG
ezen a képen látszik a különbség a sierra fék és a saxo fék között:
DSC00398.JPG
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Tom
szerszámadogató
Posts: 31
Joined: Sun May 25, 2008 10:54 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Csömör

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Tom »

Hello! Meg tudnád adni a közbetét méreteit? Van képed az átalakított agyról? (Melyik része lett levágva). Belevágnék egy ilyen átalakításba! :roll:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Bogyo28 »

Tom wrote:Hello! Meg tudnád adni a közbetét méreteit? Van képed az átalakított agyról? (Melyik része lett levágva). Belevágnék egy ilyen átalakításba! :roll:
egy pár közbetét 7 pénz, a rajz most hirtelen nincs meg, de majd előkeresem. mint előbb is írtam, az agynak azt a részét lehet (nem kell) leesztergálni, amire gyárilag fel van fogatva a féktárcsa. ez csak a sulycsökkentés miatt lett leszedve. az eredei ötlet innen van:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_brakes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

bár ők másképp oldották meg a 260-as közbetétet...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Blant »

Kellemes a gyakorlatban? A Scorpio toronycsapágy felrakásról szólsz bővebben? Nagyon királyul néz ki a cucc :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Kellemes a gyakorlatban? A Scorpio toronycsapágy felrakásról szólsz bővebben? Nagyon királyul néz ki a cucc :-)
mit szeretnél még bővebben hogy leírjak? Még sok gyakorlati tapasztalat nincs vele, mert a felujított fékekhez nem vettem kapásból uj dugattyukat, és az egyik néha befog, meg bug a hátsó difi, ezért nem nagyon lett mostanában használva. de szerintem jó, főleg hogy a gyári gumik nekem már nagyon oda voltak...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Bogyo28 »

Tom wrote:Hello! Meg tudnád adni a közbetét méreteit? Van képed az átalakított agyról? (Melyik része lett levágva). Belevágnék egy ilyen átalakításba! :roll:
a rajzot nem találtam meg, de ha kell tudok adni 1 darabot mintának, gyártatsz magadnak és utánna visszaadod...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Tom
szerszámadogató
Posts: 31
Joined: Sun May 25, 2008 10:54 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Csömör

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Tom »

Hello!
Megköszönném a mintát!
Hogyan tudnánk ezt lebonyolítani? Én Csömörön lakok,Fóton dolgozok.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Bogyo28 »

Tom wrote:Hello!
Megköszönném a mintát!
Hogyan tudnánk ezt lebonyolítani? Én Csömörön lakok,Fóton dolgozok.
akkor kénytelen leszel eljönni érte.... :D
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Tom
szerszámadogató
Posts: 31
Joined: Sun May 25, 2008 10:54 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Csömör

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Tom »

Ok.

De nekem végül is jó az is,ha megadod a méreteit,meg hogy milyen anyagból van.
A furat távolságot én is meg tudom nézni a saját cuccomon. :roll:
Post Reply