Veterán biztosítás

kötetlen topic...:)

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Igazi Veterán..

Post by Tibi »

Kola wrote:
paniperda wrote:Sziasztok!

Én még csak a csendes társak egyike vagyok , kuporgatva az első Caprimra, de tudni szeretném, hogy egy igazi (30 év feletti) veteránná nyilvánításhoz mi kell. Egyenlőre Mk3ban gondolkozom, de akkor is 4-5 év, s ha jól választok beléphetek a nagyveteránok közé. Persze első a munka és a spórolás, ám mégis... :wink:
Pénz, pénz és pénz!

És ez sajnos nem csak vicc... A vizsga díjja sem egyszerű, de amíg a kocsid olyan állapotba kerül, hogy át is menjen rajta, az nagyon sokba kerül. Még akkor is, ha egyszerre vagy lakatos, autófényező, autószerelő, külföldről autókat és alkatrészeket behozó "szakember", és sehol nem kell dolgoznod csak a saját műhelyedben, a saját kocsidon a saját szerszámaiddal.
Én úgy gondolom, hogy ma sokkal olcsóbb venni egy VALÓBAN veterán állapotú kocsit venni (mint pl az autoklubbé) mint megcsinálni egy átlagos autóból.
Persze vannak nálam sokkal tapasztaltabbak ezen a téren, lehet csak én látom túl komoran a helyzetet...



most nézem csak, hogy vannak aláhúzott, vastag, dőlt betűk is... ez milyen jópofa, eddig észre sem vettem :burn:

amugy kb ilyen eccerű :) vhol a MAVAMSZ oldalán kell szétnézni ott találsz 1 űrlapot és ott látni fogod, h mi kell majd , h veterán MINŐSÍTÉSt kapjon a az autód/motorod/akármid. És kb akkor fog elmenni a kedved az egész veteránosítástól, mert kedvezményes biztosítást anélkül is lehet kötni. Ja és akkor az OT-s rendszám, hogy van?????????? Ezt akkor adják miután +kaptam a minősítést és tényleg csak 7végén mehetek vele????
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Veteránt venni nem olcso, egy igazi veterán verda k drága. Ha veszel egy gyári (magyarul nem átalakitott) caprit, kicsit helyrepofozod és van 30 éves, akkor simán átmegy a veterán viszgán. Ami az eladó caprik rovatban van auto (MKI), az is simán esélyes, és szerintem 4-500 ezerért fog elmenni. Bármelyik még nem átépitett auto hamar levizsgáztatható lenne, nézd csak meg az ACCH klub autóit, vannak ott is érdekes veteránok. A vizsga előfeltétele hogy beszerezz némi dokumentációt is az autóról, hogy meg tudják állapítani tényleg olyan e amilyennek kell lennie, de ez sem gond, tudok adni doksikat. A vizsgáról hallani rossz dolgokat, hogy pofára is megy meg pénzre, de mivel én még nem voltam ilyenen nincs hiteles infóm. Viszont sokan nem szeretik ezért a MAVAMSZ-ot. A Capri Klub is MAVAMSZ tag, de nem felhőtlen a viszony. Most "igazi" veteránnak lenni nem igazán éri meg, mert olcsobb nekünk a biytosítás mitha a MAVAMSZ-on keresztül intéznénk. Az OT rendszám (amit persze nem kevés pénzért vehetsz meg a veteránvizsga sikeressége után) egyenlőre annyi előnnyel jár, hogy nem kell sulyadót fizetni, valamint a forgalomból véglegesen kivont autót veterán vizsgával forgalomba lehet helyezni. Ill. eltörölték a veterán autókra a regadót, de az más téma. Az hogy az OT-s rendszámok mozgását korlátozzák, az még csak szóbeszéd, de van rá nyugati példa, és akkor az nekünk abszolut nem lenne jó. Elég gáz lenne, ha a veterán capriddal csak vasárnap közlekedhetnél pl. A MAVAMSZ közgyülésen azt mondták, hogy a nem veterán, de muzeális értékü, vagy egyéb régi korhű autók (ilyen a Capri, Manta, 02-es BMW, régi versenyautók stb) amik soha nem lesznek veteránok, azok érdekeit is próbálják képviselni, mert a nemzetközi veterán szövetség is célul tüzte ki ezeknek az autoknak a megörzését. Persze egyenlőre még inkább csak a veteránok érdekeit képviselik, és azt szeretnék ha minél több Caprit visszaalakítanának gyárira hogy veterán legyen, de ez még alakulni fog. Ebből adódik a nem felhőtlen viszony is, mert álltalában mindenki átépít, nem gyárira alakít vissza. De biztosítás már van, a többivel meg kivárunk, hogy mi lesz a jó nekünk.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

ma megkötöttem a youngtimer biztosítást, 11e volt 2006-ra a 2l-es Caprira... megéri. :idea:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Meddig lehet biztosítót váltani?Ki mennyit fizet a 2.8-ra? Alsóörsön beszéltük, hogy én a drágábbik kedvezményesben vagyok :) 19pénz az enyém ha jól emlékszem.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Tibi wrote:Meddig lehet biztosítót váltani?Ki mennyit fizet a 2.8-ra? Alsóörsön beszéltük, hogy én a drágábbik kedvezményesben vagyok :) 19pénz az enyém ha jól emlékszem.
? többféle kedvezményes youngtimer biztosítás létezik? Mik vannak... nem tudom hány embernek lesz 2.8as autója papíron :twisted:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gizmo wrote:
Tibi wrote:Meddig lehet biztosítót váltani?Ki mennyit fizet a 2.8-ra? Alsóörsön beszéltük, hogy én a drágábbik kedvezményesben vagyok :) 19pénz az enyém ha jól emlékszem.
? többféle kedvezményes youngtimer biztosítás létezik? Mik vannak... nem tudom hány embernek lesz 2.8as autója papíron :twisted:
A 19 klubtagságit is beleszámítva pont jó összeg.

ha nem nálunk köt az ember, az nem tudom hogy pontosan mennyi, de az Alians-on kivül az Uniqa is csinálja. Létrehoztak egy klubot, oda kell belépni és akkor megkötheted a biztosítást. Kicsit drágább mint amit mi csinálunk. A neten fenn van minden infó, meg lehet nézni. Egyébként szigorították a veterán biztit, Már nem automatikusan jár minden 25 év feletti autóra. Vagy jó állapotban kell legyen, vagy ngyon ritkának. Egy öreg de szar autót nem kötnek meg, mert sok volt a visszaélés. Elég érdekes egy rozsdabogja mikor összetörik egy drága autót, és nézik hogy ezen hogy lehet veterán bizti? ha valakit érdekelnek a részletek kérdezzen bátran...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Nem úgy értettem, hogy többféle létezik bocs. Csak árban van néhány ezres eltérés. Aztán ha 20 helyett elég 16ot fizetni akkor miért ne. Nekem az Uniqanal van és az drágább volt valamivel mint amit már nem tudom, hogy ki mondott :oops: Már késő volt... :D
Azzal viszont maximálisan egyetértek, hogy minden sz@rra ne adjanak kedvezményes biztosítást. Ez szerintem valahol a mi érdekünk is. Különben nem lenne mire hivatkozni, ha nem képviselnének értéket az autóink akkor sírhatnánk az alcsó biztiért.
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Post by Árpi »

Bogyó úr, a klubtagsági igazolványt elfogadja az Uniqua is vagy csak az Alianz? :oops: bocs a hülye kérdés miat nem nekem kell az infó :wink:
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Árpi wrote:Bogyó úr, a klubtagsági igazolványt elfogadja az Uniqua is vagy csak az Alianz? :oops: bocs a hülye kérdés miat nem nekem kell az infó :wink:
ha jól tudom nincs klubtagsági igazolványunk (legalábbis évek óta nem csináltunk), tehát azt nem fogadja el senki. Biztosítónk az Allianz, náluk tudunk biztosítást kötni. Az Uniqua az gyakorlatilag a "konkurencia", és mivel jó a kapcsolatunk a márkaklub szövetséggel és az Allianz-al, nem is akarok foglalkozni a másik biztosítóval. A tagsági igazolást szerintem nem fogadnák el, mivel nem állunk szerződésben velük.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Post by Árpi »

bogyo28 wrote:
Árpi wrote:Bogyó úr, a klubtagsági igazolványt elfogadja az Uniqua is vagy csak az Alianz? :oops: bocs a hülye kérdés miat nem nekem kell az infó :wink:
ha jól tudom nincs klubtagsági igazolványunk (legalábbis évek óta nem csináltunk), tehát azt nem fogadja el senki. Biztosítónk az Allianz, náluk tudunk biztosítást kötni. Az Uniqua az gyakorlatilag a "konkurencia", és mivel jó a kapcsolatunk a márkaklub szövetséggel és az Allianz-al, nem is akarok foglalkozni a másik biztosítóval. A tagsági igazolást szerintem nem fogadnák el, mivel nem állunk szerződésben velük.
Oksa értem és köszi a választ.
Igazábol az a gond hogy 85 ős a gép és ezért csak hobbibiztositás lehet ugye ahoz meg kell mégegy gép ami a nevén van és ugyan annál a biztositonál van vagy az alianznál nincs ilyen feltétel?Nemakarlak fárasztani ezzzel csak jolenne tudni. :oops:
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

bogyo28 wrote:
Árpi wrote:Bogyó úr, a klubtagsági igazolványt elfogadja az Uniqua is vagy csak az Alianz? :oops: bocs a hülye kérdés miat nem nekem kell az infó :wink:
ha jól tudom nincs klubtagsági igazolványunk (legalábbis évek óta nem csináltunk), tehát azt nem fogadja el senki. Biztosítónk az Allianz, náluk tudunk biztosítást kötni. Az Uniqua az gyakorlatilag a "konkurencia", és mivel jó a kapcsolatunk a márkaklub szövetséggel és az Allianz-al, nem is akarok foglalkozni a másik biztosítóval. A tagsági igazolást szerintem nem fogadnák el, mivel nem állunk szerződésben velük.
Hát legyen is Yo! ;) :) 8)
Árpi wrote: Oksa értem és köszi a választ.
Igazábol az a gond hogy 85 ős a gép és ezért csak hobbibiztositás lehet ugye ahoz meg kell mégegy gép ami a nevén van és ugyan annál a biztositonál van vagy az alianznál nincs ilyen feltétel?Nemakarlak fárasztani ezzzel csak jolenne tudni. :oops:
Levelboss utána kérdezhetne neki úgy is ott a fater, aki gyorsan intézkedik :P
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Post by nyujoe »

Árpi wrote: Igazábol az a gond hogy 85 ős a gép és ezért csak hobbibiztositás lehet ugye ahoz meg kell mégegy gép ami a nevén van és ugyan annál a biztositonál van vagy az alianznál nincs ilyen feltétel:oops:
...de, "hobbi" -nál az alianznál is ez a feltétel...
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by levelboss »

Nos, apukám felhívta a veterános csákót és az mondot sokmindent, de főleg azt, hogy az autóval csak nagyon keveset szabad járni; suvickolni, meg szerelgetni "szabad" csak, meg kiállításra vinni, meg ilyesmi. Mer ha nem, és összebaszod az autót, ill. akármilyen balesetet okozol, akkor az allianz képes és kifizetteti veled a kárt, amit okoztál, mert hát ugye nem arra való a verda, h járkáljál vele. Ezeken túl még a szóbanforgó kulcskérdésre a válasz az, hogy ugyan le van írva, h kell,hogy legyen a tulajnak az allianzál másik biztosítása is, de ettől el szoktak tekinteni, tehát gyakorlatilag nem kell. A másik kérdés, h milyen típusú a verda, mert pl ladára nem lehet elvileg, de ez már itt is le van írva:
http://www.kedvezmenyesbiztositas.hu/index3.htm
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Árpi wrote:
bogyo28 wrote:
Árpi wrote:Bogyó úr, a klubtagsági igazolványt elfogadja az Uniqua is vagy csak az Alianz? :oops: bocs a hülye kérdés miat nem nekem kell az infó :wink:
ha jól tudom nincs klubtagsági igazolványunk (legalábbis évek óta nem csináltunk), tehát azt nem fogadja el senki. Biztosítónk az Allianz, náluk tudunk biztosítást kötni. Az Uniqua az gyakorlatilag a "konkurencia", és mivel jó a kapcsolatunk a márkaklub szövetséggel és az Allianz-al, nem is akarok foglalkozni a másik biztosítóval. A tagsági igazolást szerintem nem fogadnák el, mivel nem állunk szerződésben velük.
Oksa értem és köszi a választ.
Igazábol az a gond hogy 85 ős a gép és ezért csak hobbibiztositás lehet ugye ahoz meg kell mégegy gép ami a nevén van és ugyan annál a biztositonál van vagy az alianznál nincs ilyen feltétel?Nemakarlak fárasztani ezzzel csak jolenne tudni. :oops:
lehet hobbi minden más nélkül is, ha tényleg ritka darab. pl hobbi az egyetlen(?) jobbkormányos itthoni sierra, pedig még közel sincs 25 éves. de egy tucatautó nem tud hobbi lenni mert a tulaj azt mondja hogy ez neki hobbi célbol van, mert ennyi erővel mindenki azt mondaná az uj fiestára is...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Nos, apukám felhívta a veterános csákót és az mondot sokmindent, de főleg azt, hogy az autóval csak nagyon keveset szabad járni; suvickolni, meg szerelgetni "szabad" csak, meg kiállításra vinni, meg ilyesmi. Mer ha nem, és összebaszod az autót, ill. akármilyen balesetet okozol, akkor az allianz képes és kifizetteti veled a kárt, amit okoztál, mert hát ugye nem arra való a verda, h járkáljál vele.
na ez mondjuk pont nem igaz... volt nálunk is károkozás az évek alatt (pl nekem is) de még senki sem fizetett. akkor minek lenne biztosítás, ha utánna fizetned kellene az okozott kárt? a veterán bizti ugyanolyan mint a rendes, csak nincs bonus-malus, tehát ha pl B10-ben volt a kocsi, és veteránt kötsz utánna, akkor a B10-ed elveszik ha 2 éven belül nem viszed át egy másik autora (magyarul veszel a nevedre egy másik autót)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply