MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Töcs
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 472
- Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Jól döntöttél!!!
Garázsban akár napapó korodig is elállhat és akkor már több időd lesz talán.
Garázsban akár napapó korodig is elállhat és akkor már több időd lesz talán.
Èn sosem iszom rèszegen...
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Tiszteletem az uraknak
A következő kérdéssel fordulnék a csapat jeles tagjaihoz:
szívósort kellene majdan átalakítani ebből 1kép erre 2kép
valaki tud alut (vagy nem tudom mi ez spiáter?) hegeszteni és kb mennyi lehet a szívósor átalakítása?
Ill a 2 karbi működését mi hangolja össze (fogasléc?,vagy bovden?)
kicsit feldobnám majd a gépet reményeim szerint,hogy egyedi legyen ne csak érdekes ....
ui :tudom jön már vagy megy -e a gép ?
még nem de ha egyszer elindul ne jöjjön még egy ilyen velem szembe
A következő kérdéssel fordulnék a csapat jeles tagjaihoz:
szívósort kellene majdan átalakítani ebből 1kép erre 2kép
valaki tud alut (vagy nem tudom mi ez spiáter?) hegeszteni és kb mennyi lehet a szívósor átalakítása?
Ill a 2 karbi működését mi hangolja össze (fogasléc?,vagy bovden?)
kicsit feldobnám majd a gépet reményeim szerint,hogy egyedi legyen ne csak érdekes ....
ui :tudom jön már vagy megy -e a gép ?
még nem de ha egyszer elindul ne jöjjön még egy ilyen velem szembe
- Attachments
-
- 25946477_4_644x461_ford-transit-1965-veteran-alkatreszek-jarmu.jpg (38.72 KiB) Viewed 12967 times
-
- 68d2ad2d528e51b6c103b99215dc1c9aee125e9f_3aa6711b66d4bc93573b3ca1b9f42d1c1e0d3db6.jpg (16.53 KiB) Viewed 12956 times
Last edited by Gáborka on Tue Dec 17, 2013 5:56 pm, edited 1 time in total.
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Úgy emlékszem ,nem spiáter ,hegeszthető ,de ez nem kis mutatvány ,de nem is reménytelen ,a két karbit talán középen egy fordító működtetheti ,mivel mindkét gázkar kifele nyitja a pillangókat .A fordítót meg a saját gázbovdenje ,csak annyi hogy a két gázkart egy oldalra kell építeni ,ide elég két 36-os simán.
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
A kérdés csak annyi, hogy minek? A motort magát is hozzá akarod igazítani vagy csak két karbit akarsz rá, hogy különleges legyen? Ha egy modernebb kéttorkút rászerkesztesz az még ésszerű is lehet, de szinte kizárt, hogy olyan motort építs, aminek reálisan kellene a két karbi.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
köszönöm a válaszokat
hogy minek ?
mert ilyet szeretnék majd látni ha kinyitom a géptetőm,megy bele egy 1.7 gt motor az 1.5 megmarad simán ot -ra ...nem halál tuning de igen mutatós és érdekes megoldás,és talán izgalmas is és egyedi + rádob vagy 5 le-t
laikus ként kérdem :nem túl sok az üzemanyag útja a motorig?(nem túl hosszú a beömlő szára?)
nos most néztem az al olvadáspontját...lehet ,hogy csinálok egy öntőformát gipszből és kiöntöm sk és összemókoltatom egy hűtössel...
hogy minek ?
mert ilyet szeretnék majd látni ha kinyitom a géptetőm,megy bele egy 1.7 gt motor az 1.5 megmarad simán ot -ra ...nem halál tuning de igen mutatós és érdekes megoldás,és talán izgalmas is és egyedi + rádob vagy 5 le-t
laikus ként kérdem :nem túl sok az üzemanyag útja a motorig?(nem túl hosszú a beömlő szára?)
nos most néztem az al olvadáspontját...lehet ,hogy csinálok egy öntőformát gipszből és kiöntöm sk és összemókoltatom egy hűtössel...
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
ha ki is találtam ...anyagbeszerzési gondjaim voltak DE befogok olvasztani egy egytorkú szívósort (van sok) és abból fogom kiönteni a kompatibilis részt az tuti össze hegeszthető az átalakított alsó résszel
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- SONI
- T.O.C.B.
- Posts: 908
- Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: PÁKOZD
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Én biztos nem öntögetnék, vennék alu 32 fokos könyököt vagy 45 fokosat és azt szabnám be a megfelelő szögbe valamint 1-2 cm-es alu lapot és abból vágnám ki a talpakat és azt össze hegeszteném. Sokkal egyszerűbb mint önteni.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Mindkét módszer macerás ,hisz a szívósorba el kell különíteni az egyes hengereket ,vagyis azt is szét kell vágni értelemszerűen ,mert a gyári rendszeren a négy henger egy helyre van közösítve ,vagyis hengerekre kell bontani ,egyébként a V-4 nagyon ütős kis motor ,még jó dolog is kisülhet belőle ,nem csak 4-5 lóerőt hozhat egy ilyen átalakítás ,ne hagyd magad lebeszélni ,macerás ,de egyedi !
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Én is így csinálnám ez a legegyszerűbb és szépen lehet hegeszteni mert aluból van. Viszont ha lehet választani olyan kellene ami öntve van mert akkor annak hasonló a si tartama és könnyebb a hegesztése.SONI wrote:Én biztos nem öntögetnék, vennék alu 32 fokos könyököt vagy 45 fokosat és azt szabnám be a megfelelő szögbe valamint 1-2 cm-es alu lapot és abból vágnám ki a talpakat és azt össze hegeszteném. Sokkal egyszerűbb mint önteni.
Én 2,8 kjet szívósort alakítottam át annó Lórinak a Capriba. Szépen meg tudták hegeszteni. A közös szívótorkok lettek megbővítve.
Az meg, hogy mi értelme nem kell foglalkozni, ha neked így tetszik meg kell csinálni. Így lesz egyedi még ha nem sok értelme van is.
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Látom elszaladt rendesen a gyógyszer, de abszolút nem baj! Alu hegesztésben tudok segíteni ha odáig jutnak a dolgok. Én is eljátszottam már a gondolattal, hogy a tranyóba a gyári v4-et faragni meg, ezeket találtam annó:
használható lenne hozzá a gyári 2.3 dugó, vagy fel lehet furni 2.8-ra is, az akkor már 1,85 lityi. ha nem marad a gyári dugó, hanem kap egy rendes lapos dugót, és nem 8 lesz a kompresszió, elég jó kis lökést tudna adni neki. persze a dupla karbis szivosort lenne jó ráfaragni hengerenkénti befecsivel.
pár link amit találtam:
http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... hichpage=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... ic_id=3335" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... PIC_ID=915" onclick="window.open(this.href);return false;
odáig el is jutottam, hogy szereztem dupla karbis szívosort, azt nagyn szivesen átadom neked, mert én ha véletlenül öszserakom, akkor az enyém biztos hogy hengerenkénti befecsis lesz, oda meg jobb a szimpla szivosor. egyébként a dupla karbis szivosor meg egy dupla solex sem lenne azért utolsó valami rendes dugóval ellátott v4-hez, ha esetleg az elkészülési idő is számít valamit abból minden van csak össze kell rakni.
használható lenne hozzá a gyári 2.3 dugó, vagy fel lehet furni 2.8-ra is, az akkor már 1,85 lityi. ha nem marad a gyári dugó, hanem kap egy rendes lapos dugót, és nem 8 lesz a kompresszió, elég jó kis lökést tudna adni neki. persze a dupla karbis szivosort lenne jó ráfaragni hengerenkénti befecsivel.
pár link amit találtam:
http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... hichpage=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... ic_id=3335" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... PIC_ID=915" onclick="window.open(this.href);return false;
odáig el is jutottam, hogy szereztem dupla karbis szívosort, azt nagyn szivesen átadom neked, mert én ha véletlenül öszserakom, akkor az enyém biztos hogy hengerenkénti befecsis lesz, oda meg jobb a szimpla szivosor. egyébként a dupla karbis szivosor meg egy dupla solex sem lenne azért utolsó valami rendes dugóval ellátott v4-hez, ha esetleg az elkészülési idő is számít valamit abból minden van csak össze kell rakni.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Itt pintó dugattyút( 90,08 ) használtak ,de ez már az eredehihez képest ég és föld ,és biztos jó kis motor lett.Az utolsón 2,8 dugóval ( 93,03 )1815 ccm lett, hengerfej -0,5 ,blokk -1mm ,12:1 sűrítéssel ,2x45 weberrel ,azért itt is vannak elvakult építők .
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Az egyik linken lévő képen van egy nyíllal mutatott hengerfej tömítés ami alól kikandikál a blokk egyik vízjárata.
Na ebbe én is belefutottam nálam is kilógott a lyuk. Kiderült hogy 69 körül változott a blokköntvény és a hengerfej és a kettő felcserélése nem csereszavatos egymással. E miatt más még a hengerfej tömítés is.
Összeraktam a blokkot öntöttem fel vízzel és szépen folydogált. Na de megoldottam.
Na ebbe én is belefutottam nálam is kilógott a lyuk. Kiderült hogy 69 körül változott a blokköntvény és a hengerfej és a kettő felcserélése nem csereszavatos egymással. E miatt más még a hengerfej tömítés is.
Összeraktam a blokkot öntöttem fel vízzel és szépen folydogált. Na de megoldottam.
Ford Capri MkI Essex
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
nagyon köszönöm a linkeket,és a felajánlást is dupla szívósorom van nekem is lehet ,hogy csak annyi lesz belőle ,de ez a dupla karbis dolog nagyon izgatja a fantáziám
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
-
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 175
- Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5
Alakul ez alakul!
A csonkokat szerintem dugózd le mert a párán kívül a bogarak is szeretni fogják...
A csonkokat szerintem dugózd le mert a párán kívül a bogarak is szeretni fogják...