Page 23 of 25

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Tue Oct 29, 2013 1:25 pm
by Töcs
Jól döntöttél!!! :ru:
Garázsban akár napapó korodig is elállhat és akkor már több időd lesz talán. :mrgreen:

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Tue Dec 17, 2013 5:00 pm
by Gáborka
Tiszteletem az uraknak
A következő kérdéssel fordulnék a csapat jeles tagjaihoz:
szívósort kellene majdan átalakítani ebből 1kép erre 2kép
valaki tud alut (vagy nem tudom mi ez spiáter?) hegeszteni és kb mennyi lehet a szívósor átalakítása?
Ill a 2 karbi működését mi hangolja össze (fogasléc?,vagy bovden?)
kicsit feldobnám majd a gépet reményeim szerint,hogy egyedi legyen ne csak érdekes .... :ru:
ui :tudom jön már vagy megy -e a gép ?
még nem de ha egyszer elindul :-D ne jöjjön még egy ilyen velem szembe :-D

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Tue Dec 17, 2013 5:14 pm
by White Shark
Úgy emlékszem ,nem spiáter ,hegeszthető ,de ez nem kis mutatvány ,de nem is reménytelen ,a két karbit talán középen egy fordító működtetheti ,mivel mindkét gázkar kifele nyitja a pillangókat .A fordítót meg a saját gázbovdenje ,csak annyi hogy a két gázkart egy oldalra kell építeni ,ide elég két 36-os simán.

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Tue Dec 17, 2013 5:16 pm
by proteus
A kérdés csak annyi, hogy minek? A motort magát is hozzá akarod igazítani vagy csak két karbit akarsz rá, hogy különleges legyen? Ha egy modernebb kéttorkút rászerkesztesz az még ésszerű is lehet, de szinte kizárt, hogy olyan motort építs, aminek reálisan kellene a két karbi.

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Tue Dec 17, 2013 5:30 pm
by Gáborka
köszönöm a válaszokat :ru:
hogy minek ?
mert ilyet szeretnék majd látni ha kinyitom a géptetőm,megy bele egy 1.7 gt motor az 1.5 megmarad simán ot -ra :-D ...nem halál tuning de igen mutatós és érdekes megoldás,és talán izgalmas is és egyedi :-D+ rádob vagy 5 le-t
laikus ként kérdem :nem túl sok az üzemanyag útja a motorig?(nem túl hosszú a beömlő szára?)
nos most néztem az al olvadáspontját...lehet ,hogy csinálok egy öntőformát gipszből és kiöntöm sk és összemókoltatom egy hűtössel...

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Tue Dec 17, 2013 6:48 pm
by Gáborka
ha ki is találtam ...anyagbeszerzési gondjaim voltak DE befogok olvasztani egy egytorkú szívósort (van sok) és abból fogom kiönteni a kompatibilis részt :-D az tuti össze hegeszthető az átalakított alsó résszel :pia:

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Tue Dec 17, 2013 8:38 pm
by SONI
Én biztos nem öntögetnék, vennék alu 32 fokos könyököt vagy 45 fokosat és azt szabnám be a megfelelő szögbe valamint 1-2 cm-es alu lapot és abból vágnám ki a talpakat és azt össze hegeszteném. Sokkal egyszerűbb mint önteni.

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Tue Dec 17, 2013 10:15 pm
by White Shark
Mindkét módszer macerás ,hisz a szívósorba el kell különíteni az egyes hengereket ,vagyis azt is szét kell vágni értelemszerűen ,mert a gyári rendszeren a négy henger egy helyre van közösítve ,vagyis hengerekre kell bontani ,egyébként a V-4 nagyon ütős kis motor ,még jó dolog is kisülhet belőle ,nem csak 4-5 lóerőt hozhat egy ilyen átalakítás ,ne hagyd magad lebeszélni ,macerás ,de egyedi !

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Tue Dec 17, 2013 10:33 pm
by szszaby
SONI wrote:Én biztos nem öntögetnék, vennék alu 32 fokos könyököt vagy 45 fokosat és azt szabnám be a megfelelő szögbe valamint 1-2 cm-es alu lapot és abból vágnám ki a talpakat és azt össze hegeszteném. Sokkal egyszerűbb mint önteni.
Én is így csinálnám ez a legegyszerűbb és szépen lehet hegeszteni mert aluból van. Viszont ha lehet választani olyan kellene ami öntve van mert akkor annak hasonló a si tartama és könnyebb a hegesztése.
Én 2,8 kjet szívósort alakítottam át annó Lórinak a Capriba. Szépen meg tudták hegeszteni. A közös szívótorkok lettek megbővítve.
Az meg, hogy mi értelme nem kell foglalkozni, ha neked így tetszik meg kell csinálni. Így lesz egyedi még ha nem sok értelme van is. 8-)

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Thu Dec 19, 2013 10:12 am
by Bogyo28
Látom elszaladt rendesen a gyógyszer, de abszolút nem baj! Alu hegesztésben tudok segíteni ha odáig jutnak a dolgok. Én is eljátszottam már a gondolattal, hogy a tranyóba a gyári v4-et faragni meg, ezeket találtam annó:

használható lenne hozzá a gyári 2.3 dugó, vagy fel lehet furni 2.8-ra is, az akkor már 1,85 lityi. ha nem marad a gyári dugó, hanem kap egy rendes lapos dugót, és nem 8 lesz a kompresszió, elég jó kis lökést tudna adni neki. persze a dupla karbis szivosort lenne jó ráfaragni hengerenkénti befecsivel.

pár link amit találtam:

http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... hichpage=1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... ic_id=3335" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... PIC_ID=915" onclick="window.open(this.href);return false;

odáig el is jutottam, hogy szereztem dupla karbis szívosort, azt nagyn szivesen átadom neked, mert én ha véletlenül öszserakom, akkor az enyém biztos hogy hengerenkénti befecsis lesz, oda meg jobb a szimpla szivosor. egyébként a dupla karbis szivosor meg egy dupla solex sem lenne azért utolsó valami rendes dugóval ellátott v4-hez, ha esetleg az elkészülési idő is számít valamit abból minden van csak össze kell rakni.

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Thu Dec 19, 2013 12:21 pm
by White Shark
Itt pintó dugattyút( 90,08 ) használtak ,de ez már az eredehihez képest ég és föld ,és biztos jó kis motor lett.Az utolsón 2,8 dugóval ( 93,03 )1815 ccm lett, hengerfej -0,5 ,blokk -1mm ,12:1 sűrítéssel ,2x45 weberrel ,azért itt is vannak elvakult építők .

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Thu Dec 19, 2013 3:47 pm
by szszaby
Az egyik linken lévő képen van egy nyíllal mutatott hengerfej tömítés ami alól kikandikál a blokk egyik vízjárata.
Na ebbe én is belefutottam nálam is kilógott a lyuk. Kiderült hogy 69 körül változott a blokköntvény és a hengerfej és a kettő felcserélése nem csereszavatos egymással. E miatt más még a hengerfej tömítés is.
Összeraktam a blokkot öntöttem fel vízzel és szépen folydogált. Na de megoldottam. 8-)

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Thu Dec 19, 2013 7:28 pm
by Gáborka
nagyon köszönöm a linkeket,és a felajánlást is :-D dupla szívósorom van nekem is lehet ,hogy csak annyi lesz belőle ,de ez a dupla karbis dolog nagyon izgatja a fantáziám :ru:

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Sun Apr 20, 2014 8:07 am
by Gáborka
vissza a valóságba :-D szinte mint a patika :oops:

Re: MK I BLACK DEVIL V4 1.5

Posted: Mon Apr 21, 2014 5:10 pm
by Bubor
Alakul ez alakul!
A csonkokat szerintem dugózd le mert a párán kívül a bogarak is szeretni fogják...