KENT

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

KENT

Post by tomtom »

méltatlanul mellőzött téma hiánypótlásaként nyitom ezt a topicot, továbbá azért, mert prefect sporttárssal egy kis átfogóbb felújítást tervezünk -most még csak a gondolati szintnél tartunk- az ő kis 1.3 ohv-án.
amennyiben akad, aki volt annyira elvetemült, hogy ilyen kis fűnyíróba időt, energiát ölt, talán segítségünkre lehet.
első kérdésem, hogy fiesta motorok cm3-től függetlenül lehetnek-e donorok a vezérlés tekintetében? (himbasor, emelőrudak, emelőtőkék)
illetve tapasztalati dolgok érdekelnének, hogy ne ugorjunk rá olyan árnyékra, amire már más igen.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: KENT

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote:méltatlanul mellőzött téma hiánypótlásaként nyitom ezt a topicot, továbbá azért, mert prefect sporttárssal egy kis átfogóbb felújítást tervezünk -most még csak a gondolati szintnél tartunk- az ő kis 1.3 ohv-án.
amennyiben akad, aki volt annyira elvetemült, hogy ilyen kis fűnyíróba időt, energiát ölt, talán segítségünkre lehet.
első kérdésem, hogy fiesta motorok cm3-től függetlenül lehetnek-e donorok a vezérlés tekintetében? (himbasor, emelőrudak, emelőtőkék)
illetve tapasztalati dolgok érdekelnének, hogy ne ugorjunk rá olyan árnyékra, amire már más igen.
az én egyetlen tudásom a témában, hogy nem metrikus csavarokkal dolgozik ez a fűnyíró...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Natalie Driver Gabe

Re: KENT

Post by Natalie Driver Gabe »

Bogyo28 wrote:
tomtom wrote:méltatlanul mellőzött téma hiánypótlásaként nyitom ezt a topicot, továbbá azért, mert prefect sporttárssal egy kis átfogóbb felújítást tervezünk -most még csak a gondolati szintnél tartunk- az ő kis 1.3 ohv-án.
amennyiben akad, aki volt annyira elvetemült, hogy ilyen kis fűnyíróba időt, energiát ölt, talán segítségünkre lehet.
első kérdésem, hogy fiesta motorok cm3-től függetlenül lehetnek-e donorok a vezérlés tekintetében? (himbasor, emelőrudak, emelőtőkék)
illetve tapasztalati dolgok érdekelnének, hogy ne ugorjunk rá olyan árnyékra, amire már más igen.
az én egyetlen tudásom a témában, hogy nem metrikus csavarokkal dolgozik ez a fűnyíró...
És asszem 4 hengeres ;-)
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: KENT

Post by tomtom »

nos, ezt sajnos mi is megtapasztaltuk kb 3 éve, amikor kapott egy kis gyűrűzést. egy kipuff tőcsavart le kellett gyártatnunk. kifele metrikus, befele zollos.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: KENT

Post by Pudva »

Ha gondolod megkérdezem a Fiesta fórumon... http://www.fiestaklub.hu/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
Szabyk lehet a tudója... :roll:
Ez a motor Capriba lenne? :shock:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: KENT

Post by Süni »

attól függ, milyen Fiesta motorról beszélünk. Az MK1-ben még akadt Kent motor. A későbbiekben Valencia motor volt, ezeknek csak a vezérműlánca, illetve a vezérlés fogaskerekei egyeznek a Kenttel, minden más alkatrészük nem csereszabatos.

Jól gondoljátok meg a Kent javítását, nagyon drága hozzá az alkatrész, és nehezen beszerezhető.

Általában a hengerfal szokott hordósra kopni, javításához ugye kellenek új dugattyúk. Ez annyiba kerül, amennyiből belelógatsz egy 2.0 Pintot.

(Múlt héten adtam el két 1.6-os, és egy 1.3-as komplett Kent fejet.... :roll: )
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: KENT

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote: az én egyetlen tudásom a témában, hogy nem metrikus csavarokkal dolgozik ez a fűnyíró...
Az essex is ilyen, abban sincs egy metrikus csavar se.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: KENT

Post by tomtom »

Pudva wrote:Ha gondolod megkérdezem a Fiesta fórumon... http://www.fiestaklub.hu/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
Szabyk lehet a tudója... :roll:
Ez a motor Capriba lenne? :shock:
ó, jessz!
nem lenne rossz, oda nem vagyok beregelve.
egyébként nagy szükség lenne nívópálca tartó csőre is.
ez a moci most is capriba van, és jó is. nem gondolnátok, hogy mennyire kis pörgős. egyik pintóm se ment annyira, mint ez. meg merem kockáztatni, hogy az 1.6 gyári pintácsot keresztbe lenyeli.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: KENT

Post by Süni »

tomtom wrote: meg merem kockáztatni, hogy az 1.6 gyári pintácsot keresztbe lenyeli.
Ha 70 lovas, akkor simán.

Amit írtam, olvastad?
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: KENT

Post by tomtom »

Süni wrote:
tomtom wrote: meg merem kockáztatni, hogy az 1.6 gyári pintácsot keresztbe lenyeli.
Ha 70 lovas, akkor simán.

Amit írtam, olvastad?
igen olvastam, de nem sikerült elrettentened :lol:
legutóbbi szétszedésnél azért döntöttünk úgy, hogy nem furatunk, mert nem volt (nagy) váll a hengerfalon. igazából most is csak a vezérlésre feküdnénk rá, mert erő van benne, fogyasztás - tudtommal- jó, csak a szelephangok nagyok, beállítás után röviddel újra csattognak, vagy nem nagyon csökkennek.
új veztengelyünk már van 8-)
himabsorra, esetleg + emelőrudakra gyúrunk.

(úgy tűnik, hogy akkor ez egy 70 lovas példány...)
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: KENT

Post by Süni »

tomtom wrote:
Süni wrote:
tomtom wrote: meg merem kockáztatni, hogy az 1.6 gyári pintácsot keresztbe lenyeli.
Ha 70 lovas, akkor simán.

Amit írtam, olvastad?
igen olvastam, de nem sikerült elrettentened :lol:
legutóbbi szétszedésnél azért döntöttünk úgy, hogy nem furatunk, mert nem volt (nagy) váll a hengerfalon. igazából most is csak a vezérlésre feküdnénk rá, mert erő van benne, fogyasztás - tudtommal- jó, csak a szelephangok nagyok, beállítás után röviddel újra csattognak, vagy nem nagyon csökkennek.
új veztengelyünk már van 8-)
himabsorra, esetleg + emelőrudakra gyúrunk.

(úgy tűnik, hogy akkor ez egy 70 lovas példány...)
Könnyű felismerni a kéttorkú DGV Weberről, meg a 4-2-1 leömlőről.

Láncszettet is vegyetek.
(Nem az elrettentésre gondoltam, hanem a Fiesta-Kent vonalra.)
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: KENT

Post by tomtom »

dgv, 4-2-1 stimmel.

túlméretes dugót te sem tudsz?
kacsó-gépet kérdeztem, de csak egyedi gyártású van - minta alapján. árat nem tudtak látatlanban mondani, de a fejvakarászás hosszúságából következtetve meghallottam lelki füleimmel a guruló forintok jellegzetes neszét.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: KENT

Post by Süni »

tomtom wrote:dgv, 4-2-1 stimmel.

túlméretes dugót te sem tudsz?
kacsó-gépet kérdeztem, de csak egyedi gyártású van - minta alapján. árat nem tudtak látatlanban mondani, de a fejvakarászás hosszúságából következtetve meghallottam lelki füleimmel a guruló forintok jellegzetes neszét.
De tudok. Csak épp a Phaeton projectnél azért vetettük el, mert a négy dugó árából össze lett hozva egy 150 lovas 2.0 Pinto.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: KENT

Post by Tibi »

Süni wrote: De tudok. Csak épp a Phaeton projectnél azért vetettük el, mert a négy dugó árából össze lett hozva egy 150 lovas 2.0 Pinto.
Azt má' nem eszi meg ? :mrgreen:

Mi az a Phaeton projekt ?
1980 Capri MK3
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: KENT

Post by Süni »

Tibi wrote:
Süni wrote: De tudok. Csak épp a Phaeton projectnél azért vetettük el, mert a négy dugó árából össze lett hozva egy 150 lovas 2.0 Pinto.
Azt má' nem eszi meg ? :mrgreen:

Mi az a Phaeton projekt ?
http://www.ford-klub.hu/forum/viewtopic.php?f=33&t=4241" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply