Page 1 of 3

Rover Capri V8

Posted: Tue Jul 19, 2011 3:13 pm
by FEFE
Rover Capri V8 005.jpg
Rover Capri V8 005.jpg (97.66 KiB) Viewed 9257 times
Rover Capri V8 006.jpg
Rover Capri V8 006.jpg (115.14 KiB) Viewed 9257 times
Rover Capri V8 007.jpg
Rover Capri V8 007.jpg (114.3 KiB) Viewed 9257 times
Rover Capri V8 008.jpg
Rover Capri V8 008.jpg (101.93 KiB) Viewed 9257 times
Rover Capri V8 009.jpg
Rover Capri V8 009.jpg (81.2 KiB) Viewed 9257 times
Rover Capri V8 010.jpg
Rover Capri V8 010.jpg (113.33 KiB) Viewed 9257 times
Rover Capri V8 011.jpg
Rover Capri V8 011.jpg (111.3 KiB) Viewed 9257 times
Rover Capri V8 012.jpg
Rover Capri V8 012.jpg (99.35 KiB) Viewed 9257 times
Rover Capri V8 013.jpg
Rover Capri V8 013.jpg (112.36 KiB) Viewed 9257 times
Rover Capri V8 014.jpg
Rover Capri V8 014.jpg (76.3 KiB) Viewed 9257 times

Re: Rover Capri V8

Posted: Tue Jul 19, 2011 3:21 pm
by FEFE
Rover Capri V8 015.jpg
Rover Capri V8 015.jpg (92.66 KiB) Viewed 9256 times
Rover Capri V8 016.jpg
Rover Capri V8 016.jpg (97.88 KiB) Viewed 9256 times
Rover Capri V8 017.jpg
Rover Capri V8 017.jpg (105.39 KiB) Viewed 9256 times
Rover Capri V8 018.jpg
Rover Capri V8 018.jpg (110.54 KiB) Viewed 9256 times
Rover Capri V8 019.jpg
Rover Capri V8 019.jpg (113.6 KiB) Viewed 9256 times
Rover Capri V8 020.jpg
Rover Capri V8 020.jpg (115.22 KiB) Viewed 9256 times
Folyt köv...

Re: Rover Capri V8

Posted: Tue Jul 19, 2011 3:38 pm
by szszaby
Nálatok mindig történik valami.

Re: Rover Capri V8

Posted: Tue Jul 19, 2011 4:47 pm
by adam
Lassan külön épülős topic kell a Fefe műveknek :mrgreen:

Re: Rover Capri V8

Posted: Tue Jul 19, 2011 7:23 pm
by White Shark
Én már negyven elmúltam nincs annyi időm kiélni a vágyaimat( a caprival kapcsolatos elképzeléseimet,és a lehetőségeimet)mint a nálam jóval fiatalabbaknak. Ezért ha felmerül egy lehetőség és még van rá fedezet nem fogom vissza magam.Adott volt a két fél kasztni ,Hattyuval megegyeztem a többire ,meglátjuk mi sül ki belőle.

Re: Rover Capri V8

Posted: Tue Jul 19, 2011 11:29 pm
by Dzoni
Zajlik az élet :)

Re: Rover Capri V8

Posted: Wed Jul 20, 2011 11:04 am
by daytona
Epp azt akartam kerdezni, hogy miert is kellett az orrcsere...aztan olvasom, hogy adott volt 2 fel kaszni :mrgreen:

Re: Rover Capri V8

Posted: Sun Aug 19, 2012 11:44 am
by White Shark
Na ez a projekt sem állt meg ,most sikerült szereznem egy olyan motort amit ebbe a kaszniba elképzeltem.Nem új ,kb 3000 km van benne,10,5-1 sűrítésü emeltkompressziós blokk ,most mielőtt szétszedtem (mert azért nem pontosan úgy építették ahogy én elképzeltem)kompressziót is mértem rajta ami 11és 12,5 bár között volt ,elég nagy szórásban ami akb 1év állás miatt és a száraz hengerfal és hidrótőkék miatt is lehet.Aztán hozzájutottam egy gyári Edelbrokk szívóteknőhöz és egy hozzá való 500 -as Edelbrokk karbihoz gyári hengerenkénti leömlőkkel .A vezérműtengelyt azt sajnos cserélnem kell mertez a motor nyomatékra lett építve , és nekem ez így nem jó. Mielőtt megvettem teljesítménymérést is csinált a régi gazda , képek mellékelve .
http://kepfeltoltes.hu/view/120819/triu ... es.hu_.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Rover Capri V8

Posted: Sun Aug 19, 2012 11:51 am
by Bogyo28
White Shark wrote:Na ez a projekt sem állt meg ,most sikerült szereznem egy olyan motort amit ebbe a kaszniba elképzeltem.Nem új ,kb 3000 km van benne,10,5-1 sűrítésü emeltkompressziós blokk ,most mielőtt szétszedtem (mert azért nem pontosan úgy építették ahogy én elképzeltem)kompressziót is mértem rajta ami 11és 12,5 bár között volt ,elég nagy szórásban ami akb 1év állás miatt és a száraz hengerfal és hidrótőkék miatt is lehet.Aztán hozzájutottam egy gyári Edelbrokk szívóteknőhöz és egy hozzá való 500 -as Edelbrokk karbihoz gyári hengerenkénti leömlőkkel .A vezérműtengelyt azt sajnos cserélnem kell mertez a motor nyomatékra lett építve , és nekem ez így nem jó. Mielőtt megvettem teljesítménymérést is csinált a régi gazda , képek mellékelve .
a képek nem lettek mellékelve... :mrgreen:

Re: Rover Capri V8

Posted: Sun Aug 19, 2012 12:04 pm
by White Shark
Pedig vannak !

Re: Rover Capri V8

Posted: Sun Aug 19, 2012 12:05 pm
by Peti
White Shark wrote:ez a motor nyomatékra lett építve
Azt látom. :twisted: 387 Nm - 1574-es fordulatnál, az igen szép!..

Re: Rover Capri V8

Posted: Sun Aug 19, 2012 12:14 pm
by White Shark
Ezért adta el ,míg használta több kuplungot tépett szét ,ezt egy magasabb fokolású tengellyel csökkentem ,így csökken a nyomaték nő a fordulat reményeim szerint. Most egy 6,5 mm emelésű volt benne ,nem tudom hány fokos lehetett de a bele kerülő 6,9 mm-es lesz .Akinek V8 motorral kapcsolatban van ezirányban tapasztalata akár segíthet bekalibrálni a szerinte beleillő vezérműtengelyt addig amíg még szét van szedve .

Re: Rover Capri V8

Posted: Sun Aug 19, 2012 7:48 pm
by szszaby
Milyen áttételű a himba? A szelep nyithat kb 10,5mm az még nem sok utcára.

Re: Rover Capri V8

Posted: Sun Aug 19, 2012 8:16 pm
by White Shark
Mivel már szétszedtem ezt már nem tudom megmondani ,de a 2.8 és 2.9 motorokból arra emlékszem amibe ugyanúgy 300 .as tengelyt tettem valamivel 11 mm fölött volt a himba áttétel utáni szelepemelés .Jövő héten elkészül a 300 -as és kapok egy gyárinál valamivel erösebbet ezután lesz összehasonlítási alapom ami benne volt ahoz képest.Ti egyébként milyen tengellyel raktátok össze , mik voltak a szűkebb technikai adatok ,a szívó és kipufogó szelepek egyforma fokolásúak lettek ?Még lenne egy kérdés ,használt tengelyt köszörűltetek ,aminek az alapköréből 0,5 tizedet kell levetetnem hogy kiadja a 6,9 tized emelést ,mennyiben tolerálja a hidrotőke a 0,5 tizeddel korábban való kezdést ,ez még benne van a hidrotőke szórásában ,Amit eddig összeraktam 2.8 és 2.9 azokat fix tőkével raktam össze ,vagyis a hidrotőkéket úgy ahogy voltak kihajítottam,de ehez nincs sajnos fix tőkém ,nincs ezirányú tapasztalatom .Ezt a problémát a hengerfej 0,5 tizedes síkolásával ki tudnám küszöbölni de akkor már közel járnák a kopogáshatárhoz,de a megszakítós gyújtást nem szeretném egy írhatóra cserélni.

Re: Rover Capri V8

Posted: Sun Aug 19, 2012 9:28 pm
by gigford
White Shark wrote:Mivel már szétszedtem ezt már nem tudom megmondani ,de a 2.8 és 2.9 motorokból arra emlékszem amibe ugyanúgy 300 .as tengelyt tettem valamivel 11 mm fölött volt a himba áttétel utáni szelepemelés .Jövő héten elkészül a 300 -as és kapok egy gyárinál valamivel erösebbet ezután lesz összehasonlítási alapom ami benne volt ahoz képest.Ti egyébként milyen tengellyel raktátok össze , mik voltak a szűkebb technikai adatok ,a szívó és kipufogó szelepek egyforma fokolásúak lettek ?Még lenne egy kérdés ,használt tengelyt köszörűltetek ,aminek az alapköréből 0,5 tizedet kell levetetnem hogy kiadja a 6,9 tized emelést ,mennyiben tolerálja a hidrotőke a 0,5 tizeddel korábban való kezdést ,ez még benne van a hidrotőke szórásában ,Amit eddig összeraktam 2.8 és 2.9 azokat fix tőkével raktam össze ,vagyis a hidrotőkéket úgy ahogy voltak kihajítottam,de ehez nincs sajnos fix tőkém ,nincs ezirányú tapasztalatom .Ezt a problémát a hengerfej 0,5 tizedes síkolásával ki tudnám küszöbölni de akkor már közel járnák a kopogáshatárhoz,de a megszakítós gyújtást nem szeretném egy írhatóra cserélni.
Valamelyik nap majd leírom szívesen a tengely adatokat, főleg a capriban lévőt mert az közel gyári paraméterekkel rendelkezik, holnap verseny meg héten szabadságon vagyok itthon, az meg a másik gépemen van, de jeletkezek majd.
Bár én új tengelyeket vettem mindig, hozzávaló tőkékkel, rugókkal stb, de ti majd kihámozzátok az adatokból amit fel tudtok használni.