Először is. Nem szeretnék plusz lóerőket. Egy gyárinak megfelelő tengelyt szeretnék az autóba, aminek nem okoz gondot 150.000. km.
Nem lesz anyjába forgatva, max a talikon néha néha. Tehát egy motor a cél, ami közel tudja a gyári 160LE-t és mindennapi használatban van. Mindezt csak akkor, ha kiderül, hogy azért nem meg az autó, mert a kopott tengely nem emel eleget a szelepeken.
Csak ennyi az én vágyam!
Vezérműtengely
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Vezérműtengely
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: Vezérműtengely
Pontosan. Nálunk a V8ban 292 fokos tengely van, ahhoz már dupla rugókat adtak, új tőkéket(ugye azokat is illik cserélni)és 10.5:1 feletti sűrítést ajánlottak(nálunk 12 felett van), na meg illik betartani új tengelynél a 20 perces betörési fázist is.White Shark wrote:Annyit azért még hozzátennék,ha valaki betesz egy nagyobb tengelyt ahoz illik cseppet növelni a kompressziót. Miért is? Ha betetted csak simán és mérsz utána egy kompressziót nagyon meglepődsz.A mondjuk előtte 12 bar nyomású motorod 10 bar nyomás alá is eshet és így már a tengely semmit sem ér mert ekkora nyomáson szinte nem is dolgozik.
Az 1.6os görgős himbákhoz hozzá kellett mérni a tolórudak hosszát, hogy a vezérlés gometriája tökéletes legyen.
6500fölé nem forog a motor már, itt van vége a tengelynek, na meg a hidrós tőkék sem tudnak többet ilyen motorban.
Az alábbinál jol lehet látni, ha pl sokat leveszel a hfejből akkor túl hosszú lesz a tolórúd, nem lesz optimális a vezérlés.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Vezérműtengely
Nem tudja valaki a Capri himbáinak az áttételét? Nem bírom megmérni pontosan a tolórúdnál az emelést. jó lenne a szelepeknél mérni, ott könnyebb. Nincs kedvem levenni a szívósort....
Amúgy körülbelülre jónak tűnik. 6mm körül emel kb a 6,5 helyett... Ez okozhat jelentős teljesítményromlást?
Amúgy körülbelülre jónak tűnik. 6mm körül emel kb a 6,5 helyett... Ez okozhat jelentős teljesítményromlást?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Vezérműtengely
Kimentem méricskéltem,300 tengely bütyök emel 7mm -t himba előtt,utána 10mm-t vagyis a szelepet 10 mm-t nyitja a 6mm egy karbis motornak megfelelő érték.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Vezérműtengely
Na, így már megvan az áttétel. Szelephézagot még ehhez a 10 mm-hez hozzá kel adni gondolom. Nagyon úgy tűnik, hogy karbis tengelyem van... vajon ez mennyit számíthat pacikban?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.