Vezérműtengely

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Vezérműtengely

Post by Blant »

Először is. Nem szeretnék plusz lóerőket. Egy gyárinak megfelelő tengelyt szeretnék az autóba, aminek nem okoz gondot 150.000. km.
Nem lesz anyjába forgatva, max a talikon néha néha. Tehát egy motor a cél, ami közel tudja a gyári 160LE-t és mindennapi használatban van. Mindezt csak akkor, ha kiderül, hogy azért nem meg az autó, mert a kopott tengely nem emel eleget a szelepeken.
Csak ennyi az én vágyam! :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Vezérműtengely

Post by gigford »

White Shark wrote:Annyit azért még hozzátennék,ha valaki betesz egy nagyobb tengelyt ahoz illik cseppet növelni a kompressziót. Miért is? Ha betetted csak simán és mérsz utána egy kompressziót nagyon meglepődsz.A mondjuk előtte 12 bar nyomású motorod 10 bar nyomás alá is eshet és így már a tengely semmit sem ér mert ekkora nyomáson szinte nem is dolgozik.
Pontosan. Nálunk a V8ban 292 fokos tengely van, ahhoz már dupla rugókat adtak, új tőkéket(ugye azokat is illik cserélni)és 10.5:1 feletti sűrítést ajánlottak(nálunk 12 felett van), na meg illik betartani új tengelynél a 20 perces betörési fázist is.
Az 1.6os görgős himbákhoz hozzá kellett mérni a tolórudak hosszát, hogy a vezérlés gometriája tökéletes legyen.
6500fölé nem forog a motor már, itt van vége a tengelynek, na meg a hidrós tőkék sem tudnak többet ilyen motorban.
Az alábbinál jol lehet látni, ha pl sokat leveszel a hfejből akkor túl hosszú lesz a tolórúd, nem lesz optimális a vezérlés.
Rocker_sweep.jpg
Rocker_sweep.jpg (79.21 KiB) Viewed 3228 times
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Vezérműtengely

Post by Blant »

Nem tudja valaki a Capri himbáinak az áttételét? Nem bírom megmérni pontosan a tolórúdnál az emelést. jó lenne a szelepeknél mérni, ott könnyebb. Nincs kedvem levenni a szívósort....
Amúgy körülbelülre jónak tűnik. 6mm körül emel kb a 6,5 helyett... Ez okozhat jelentős teljesítményromlást?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Vezérműtengely

Post by White Shark »

Kimentem méricskéltem,300 tengely bütyök emel 7mm -t himba előtt,utána 10mm-t vagyis a szelepet 10 mm-t nyitja a 6mm egy karbis motornak megfelelő érték.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Vezérműtengely

Post by Blant »

Na, így már megvan az áttétel. Szelephézagot még ehhez a 10 mm-hez hozzá kel adni gondolom. Nagyon úgy tűnik, hogy karbis tengelyem van... vajon ez mennyit számíthat pacikban?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
Post Reply