Page 2 of 2

Re: Vezérműtengely

Posted: Sat Jul 23, 2011 6:32 pm
by Blant
Először is. Nem szeretnék plusz lóerőket. Egy gyárinak megfelelő tengelyt szeretnék az autóba, aminek nem okoz gondot 150.000. km.
Nem lesz anyjába forgatva, max a talikon néha néha. Tehát egy motor a cél, ami közel tudja a gyári 160LE-t és mindennapi használatban van. Mindezt csak akkor, ha kiderül, hogy azért nem meg az autó, mert a kopott tengely nem emel eleget a szelepeken.
Csak ennyi az én vágyam! :-)

Re: Vezérműtengely

Posted: Sat Jul 23, 2011 11:27 pm
by gigford
White Shark wrote:Annyit azért még hozzátennék,ha valaki betesz egy nagyobb tengelyt ahoz illik cseppet növelni a kompressziót. Miért is? Ha betetted csak simán és mérsz utána egy kompressziót nagyon meglepődsz.A mondjuk előtte 12 bar nyomású motorod 10 bar nyomás alá is eshet és így már a tengely semmit sem ér mert ekkora nyomáson szinte nem is dolgozik.
Pontosan. Nálunk a V8ban 292 fokos tengely van, ahhoz már dupla rugókat adtak, új tőkéket(ugye azokat is illik cserélni)és 10.5:1 feletti sűrítést ajánlottak(nálunk 12 felett van), na meg illik betartani új tengelynél a 20 perces betörési fázist is.
Az 1.6os görgős himbákhoz hozzá kellett mérni a tolórudak hosszát, hogy a vezérlés gometriája tökéletes legyen.
6500fölé nem forog a motor már, itt van vége a tengelynek, na meg a hidrós tőkék sem tudnak többet ilyen motorban.
Az alábbinál jol lehet látni, ha pl sokat leveszel a hfejből akkor túl hosszú lesz a tolórúd, nem lesz optimális a vezérlés.
Rocker_sweep.jpg
Rocker_sweep.jpg (79.21 KiB) Viewed 3260 times

Re: Vezérműtengely

Posted: Wed Aug 31, 2011 2:21 pm
by Blant
Nem tudja valaki a Capri himbáinak az áttételét? Nem bírom megmérni pontosan a tolórúdnál az emelést. jó lenne a szelepeknél mérni, ott könnyebb. Nincs kedvem levenni a szívósort....
Amúgy körülbelülre jónak tűnik. 6mm körül emel kb a 6,5 helyett... Ez okozhat jelentős teljesítményromlást?

Re: Vezérműtengely

Posted: Wed Aug 31, 2011 4:04 pm
by White Shark
Kimentem méricskéltem,300 tengely bütyök emel 7mm -t himba előtt,utána 10mm-t vagyis a szelepet 10 mm-t nyitja a 6mm egy karbis motornak megfelelő érték.

Re: Vezérműtengely

Posted: Wed Aug 31, 2011 5:28 pm
by Blant
Na, így már megvan az áttétel. Szelephézagot még ehhez a 10 mm-hez hozzá kel adni gondolom. Nagyon úgy tűnik, hogy karbis tengelyem van... vajon ez mennyit számíthat pacikban?