Első kérdésként próbálnék segítséget kérni a pár hete vásárolt caprim fogyasztásával kapcsolatban. 74-es mk2, 2.9i EFI (nem cosi), 300-as veztengely, gyári computer, 3bar-os AC pumpa... pályán 17-et evett 90-es tempónál, szal nem túl baráti. Lambdaszonda nincs... a motor erőtlennek tűnik, azt mondták páran,hogy sokat kap :D...kb. 4 tank benzin után stabilan ez a fogyasztás, ideje lenne valamit változtatni...köszi előre is!
Így a tünetekből ítélve .!
Csak nem egy narancs ? Fekete csíkkal ?
Az én 2.9 em kevesebb mint a felével is beéri :)
Szerezz belé egy gyári veztengelyt.
És tudakold meg hogy sajátjai-e az injektorok.
Mert lehet a gyuriék azt is kicserélték nagyobbra .
kissferenc wrote:köszi a gyors választ. Nem bírálni akartam azzal, hogy erőtlen, de jóval kisebb teljesítményű és hasonló súlyú szívóbenzinesek is így mennek...egyelőre. Ezért gondolom kicsit annak.
Akkor máshogy kérdem.
Gázadásra torpan ??
Alacsony vagy magas tartományban érzed gyengének ??
Én sem bírálni akartam vagy netán fikázni .
Távol áljon tőlem.
Csak érdekelne mi lett a projekt vége.
A tengely jó ,a 300 fok kicsit magas utcára de szívó motorhoz ideális,nekem többe is van ilyen érezhető a változás a gyerek sárga mk1-ese megtáltosodott tőle miután megjártuk Speyrt 5 hengerrel.Nagyjából ismerem annak a motornak az építését,és aki építette ,másfele keressétek a hibát,kb felével vagy egy kicsit többel el kéne mennie de 15 nél biztos nem eszik többet ha csak nem tolod ki a szemét.
Az enyémmel - 2.9 Kjet aut. - 32/100 a csúcsom
2X Bandibá lőtte be , Bogyó és Bence is csiszolt rajta , utoljára Budafokon egy öreg szaki lőtte be egész jóra - 13 körül eszik , és harap is , ha szépen kérem
valami közöm nekem is van ahhoz a motorhoz, ezért in sokkal kritikusabb véleményt merek megfogalmazni vele szemben: szar a koncepció amivel építve lett! én pár éve egy gyári EFI rendszert építettem bele, azzal a mondással hogy vegyen bele 2 lambda szondát, mert az kell neki utcai használathoz. ugy látszik az sem lett beletéve azóta. a másik pedig: egy stock EFI van benne, aminek lila gőze sincs arról hogy van benne egy fokolt tengely, közel sem ideális a müködés. a másik elbszott gondolat az még, hogy ugy próbáltak teljesítményt növelni, hogy adjunk neki több benzint. ami több levegő nélkül csak a fogyasztást növeli meg. anno volt próbálva azon a mocin (kevés sikerrel) hogy a benzinnyomás szabályzót ami a rail cső végén van kicsit satuval összébb nyomták, hogy nagyobb legyen a rendszer nyomás (több benzint kap). nem tudom ez most rajta van e, de megint csak nem tesz jót a fogyasztásnak, és a teljesítménynek sem. a gyári EFI pumpák egyébként 3,5 bar-osak, csak a szállítási teljesítményük tér el, az 5 bar-os pumpa már ki tudja csinálni a nyomásszabályzót (sajnos tapasztalat), az EFI üzemi nyomása 2,5 - 3 bar. Én személy szerint azt javasolnám, hogy ha utcára szeretnéd használni norműális fogyasztással és megelégszel a gyári teljesítménnyel, akkor pakold bele vissza a gyári cuccokat meg tegyél bele 2 lambdát. a 300-as tengelyhez a gyári elektronika nem hiszem hogy valaha is jó lesz, ha ennyire sok benzint kap a moci, ahhoz sok levegő is kellene hogy legyen teljesítmény, az meg magától nem lesz benne.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
kissferenc wrote:Hát ez elgondolkodtató minden esetre. Azt hiszem, maradok annál a megoldásnál, hogy motorcsere. Szerintetek össze lehetne hozni type9-váltóval cosi 207Le motort?
Azért azt el kell mondanaom hogy az átalakítás nem olyan egyszerü.
Persze minden segítséget innen + kapsz köszönet mindenkinek...
A motor mellett a féket,kipuf (min. leömlő),kormányszervó ha van akkor azért ha nincs akkor azért stb.... is át kell alakítanod.
Nem tudom mennyire vagy felszerelve de egy műhely azért szükséges hozzá és egy CO hegesztő a sok kis aproság és folyamatos szerelgetés miatt.
Persze engem is felkereshetel ha kell valamit segíteni...
kissferenc wrote:Köszi, még azt esetleg meg tudnád írni, hogy mennyire bonyolult ezt megoldani? A következő kérdés pedig, hogy nem tudjátok, hogy hol érdemes ilyen motort keresni, vagy valakinek nincs ilyen eladósorban egészen véletlenül?