Overdrive
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Overdrive
Skorpió autómata váltónál mi kapcsolja és hogyan a negyedik fokozatot?Mennyivel hosszabb mint a harmadik ami az egy az egyben fokozat?
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Overdrive
milyen tipusu automata?White Shark wrote:Skorpió autómata váltónál mi kapcsolja és hogyan a negyedik fokozatot?Mennyivel hosszabb mint a harmadik ami az egy az egyben fokozat?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Overdrive
Ha A 4 Ld, akkor automatikusan a szivattyúnyomás növekedésével. volt ilyenem. egész jó cucc, ha jól műxik.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Overdrive
Igen a4ld .de azt hallottam a 4. fokozatba valami elektronika is játszik.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Overdrive
ha ez ugyanaz a fajta, mint ami a kozé v6 mögött van, ott van egy olyan cucc ami a 3/4 sebesség tekercs névre hallgat, a képen 17-s számmal jelölt:
szóval nem lehetetlen hogy az ECU kapcsolná a 4.-et...
szóval nem lehetetlen hogy az ECU kapcsolná a 4.-et...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Overdrive
89 -es 2.9 efi motoros skorpióból való ,feltűnően sok a csati a váltón , 2,9 karbis ( 3db 44.es dcnf) emelt kompressziós (2.8 dugó) motorhoz tervezem mechanikus gyújtással vagy 2.8 motocrafttal fordulatszám szabályzás nélkül. Igen ,tudom hogy ez mind üti egymást,főleg a motor-váltó kombináció,de mi van ha bejön ? Az emelt kompressziót csökkenti egy nagyobb tengely ,a hidrótőkéket kihagyom a fordulat miatt megy bele a mechanikus .Ha a v motor miatt irreális lesz a fordulat még szabályozhatom egy rotorral . Szabi szerinted hol a gyenge pont ? Ha ez a Bogyó leírása szerinti váltó ( az én értelmezésem szerint ) akkor valami módon a negyediket egy gombbal is tudnám vezérelni .
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Overdrive
mit jelent a fordulatszám szabályozás nélkül?White Shark wrote:89 -es 2.9 efi motoros skorpióból való ,feltűnően sok a csati a váltón , 2,9 karbis ( 3db 44.es dcnf) emelt kompressziós (2.8 dugó) motorhoz tervezem mechanikus gyújtással vagy 2.8 motocrafttal fordulatszám szabályzás nélkül. Igen ,tudom hogy ez mind üti egymást,főleg a motor-váltó kombináció,de mi van ha bejön ? Az emelt kompressziót csökkenti egy nagyobb tengely ,a hidrótőkéket kihagyom a fordulat miatt megy bele a mechanikus .Ha a v motor miatt irreális lesz a fordulat még szabályozhatom egy rotorral . Szabi szerinted hol a gyenge pont ? Ha ez a Bogyó leírása szerinti váltó ( az én értelmezésem szerint ) akkor valami módon a negyediket egy gombbal is tudnám vezérelni .
ha elektromos az automata, akkor ott a visszaváltást is egy elektromos tekercs végzi, amit egy relé rángat. ezt a részét talán meg lehet oldani mechanikusra, de mindenképp érdemes odafigyelni rá...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Overdrive
Arra gondoltam,ha megszakítós gyújtással rakom össze és normál rotorral ,nem kell megelégednem a 2.9 efi autómatikus leszabályzási fordulatával ami a gyári ECU-val és gyújtással 6250 körül leszabályoz,nem vagyok tisztában viszont azzal hogy ez az ECU -nak köszönhető vagy a gyújtásnak (esetleg a kettő összefügg-e) .Ha pedig jó irányba gondolkodok a szabályzós rotor rugóinak (egymásba csúsztatott kicsi és nagyobb) nyújtásával mechanikusan + 5-600 fordulat/ perccel elért fordulatszám már több mint elég ,ennél magasabbat a megszakítós gyújtás már nem tud pontosan lekövetni És a v motor sem biztos hogy sokáig tolerálná .White Shark wrote:mit jelent a fordulatszám szabályozás nélkül?
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Overdrive
Amire szerintem érdemes lehet még figyelni!
Majdnem biztos, hogy csak akkor szabad kapcsolni az overdrive-ot ha 3. ban van a váltó, tehát meg kéne keresni azt a lábat a váltó csatijai közül, ami akkor kap feszültséget, ha 3. ban van a váltó és azon keresztül egy 2 állású kapcsolórelével megvezérelni az overdrive-ot. ha kikerül 3. ból, akkor az overdive is old. az összes régi Triumphon, meg Volvon is így van megoldva. Amúgy nekem volt full mechanikus overdrivos A4LD-m, tehát biztos lehet olyat találni.
Majdnem biztos, hogy csak akkor szabad kapcsolni az overdrive-ot ha 3. ban van a váltó, tehát meg kéne keresni azt a lábat a váltó csatijai közül, ami akkor kap feszültséget, ha 3. ban van a váltó és azon keresztül egy 2 állású kapcsolórelével megvezérelni az overdrive-ot. ha kikerül 3. ból, akkor az overdive is old. az összes régi Triumphon, meg Volvon is így van megoldva. Amúgy nekem volt full mechanikus overdrivos A4LD-m, tehát biztos lehet olyat találni.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.