gigford Mk3 5.0
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
gigford Mk3 5.0
Pár szót írok mielőtt belevágok a lényegbe, 2002-ben vettem a drágát 2.3 V6-ként.
Ez az egyetlen digit képem van még igy gyönyörű postászöld színben pompázott. Majd rá egy vagy két évre driver kollágánál új szívet kapott egy 2.8 k-jet formájában.
Változott az évek során mind motorikusan mind külsőleg, költöttem rá rendesen, Kentcams tengely, alu vezérműkerék, erősebb kuplung, nitró stb.
2007-ben 90%-ban ki lett lakatolva és új festést kapott. Szándékosan nem irok fényt, mert lakkozva nem lett. Akkoriban ez a patkány matt stílus jött be, még ma is tetszik, de ahogy öregszik az ember változik. Ki volt belezve, nitró, olyan streetracinges idöszakomat éltem
Aztán 2010-ben csak le lett lakkozva, vékonyan újrafújva szürkével, csizmisz és rá a lakk. Belső tér is visszakerült, gyári elemek, ülések, hangszigetelés stb.
Nemrégiben új gazdára talált a motor-váltó, és úgy voltam vele, hogy most vagy soha alapon V8 menjen bele, lesz ami lesz.
Szabit bíztam meg az átépítéssel, mondanom se kell, hogy viszkető tenyérrel fogott vagyis vágott a dolgok közepébe.
Motor egy Ford 302, fúrva, főtengely köszörülve, új alu dugók. Escort régi alu hengerfejét(51.3mm szívó/40.6 kipuff szelepek) kapja meg amivel a tavalyi 10es idöt mente, alu szívósor, 4 torkos 650es Demon karbi, és egy lájtos utcai Lunati hidrós tengely.
Kb 300-310ló körül fog tudni. Már bele is lett próbálva:
Váltó pedig egy Borg Warner T5 world class felújított darab egyenesen USA-ból, alu ház, harang.
Erösített kivitel, szénszálas szinkrongyűrűk, erősebb ötvözetű fogaskerék tengely, acél nyelestengely hüvely.
Jelenleg szépen rendbetéve a motortér, várunk még pár apróbb alkatrészre.
Folyt köv.
Ez az egyetlen digit képem van még igy gyönyörű postászöld színben pompázott. Majd rá egy vagy két évre driver kollágánál új szívet kapott egy 2.8 k-jet formájában.
Változott az évek során mind motorikusan mind külsőleg, költöttem rá rendesen, Kentcams tengely, alu vezérműkerék, erősebb kuplung, nitró stb.
2007-ben 90%-ban ki lett lakatolva és új festést kapott. Szándékosan nem irok fényt, mert lakkozva nem lett. Akkoriban ez a patkány matt stílus jött be, még ma is tetszik, de ahogy öregszik az ember változik. Ki volt belezve, nitró, olyan streetracinges idöszakomat éltem
Aztán 2010-ben csak le lett lakkozva, vékonyan újrafújva szürkével, csizmisz és rá a lakk. Belső tér is visszakerült, gyári elemek, ülések, hangszigetelés stb.
Nemrégiben új gazdára talált a motor-váltó, és úgy voltam vele, hogy most vagy soha alapon V8 menjen bele, lesz ami lesz.
Szabit bíztam meg az átépítéssel, mondanom se kell, hogy viszkető tenyérrel fogott vagyis vágott a dolgok közepébe.
Motor egy Ford 302, fúrva, főtengely köszörülve, új alu dugók. Escort régi alu hengerfejét(51.3mm szívó/40.6 kipuff szelepek) kapja meg amivel a tavalyi 10es idöt mente, alu szívósor, 4 torkos 650es Demon karbi, és egy lájtos utcai Lunati hidrós tengely.
Kb 300-310ló körül fog tudni. Már bele is lett próbálva:
Váltó pedig egy Borg Warner T5 world class felújított darab egyenesen USA-ból, alu ház, harang.
Erösített kivitel, szénszálas szinkrongyűrűk, erősebb ötvözetű fogaskerék tengely, acél nyelestengely hüvely.
Jelenleg szépen rendbetéve a motortér, várunk még pár apróbb alkatrészre.
Folyt köv.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
1980 Capri MK3
- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: gigford Mk3 5.0
Ez aztán szép "kis" meglepetés.. Gratulálok a projekthez! Mikor fog gurulni kb?
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: gigford Mk3 5.0
Remélem minél hamarabb, van ami még nem jött meg és ettől is függ.
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
fék marad gyári? Hűtő milyen lesz benne? kardán és hátsó híd szintén gyári? hirtelen nincs több kérdésem...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: gigford Mk3 5.0
Első fék 2.8i hűtött tárcsa volvo 4 dugós nyereggel, éppen elfér 13as felni alatt. Nem mókolásmentes, de Szabi szerint megoldható.
Váltóhoz való mustang kardán lesz, le kell szedni belőle, mert hosszú és utána közbetéttel kapcsolódik a hídhoz.
Híd marad gyári, sperr bennt van ugye, az bírni fogja, sztem féltengelyek is...de elválik majd úgyis.
Képek lesznek folyamatosan.
Váltóhoz való mustang kardán lesz, le kell szedni belőle, mert hosszú és utána közbetéttel kapcsolódik a hídhoz.
Híd marad gyári, sperr bennt van ugye, az bírni fogja, sztem féltengelyek is...de elválik majd úgyis.
Képek lesznek folyamatosan.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: gigford Mk3 5.0
Hűtőből ez passzolt méretre a legjobban, hasonló mint az escorté, 7.5 centis betétvastagság.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
ez custom vagy pedig valamilyen autó gyárija?gigford wrote:Hűtőből ez passzolt méretre a legjobban, hasonló mint az escorté, 7.5 centis betétvastagság.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
Fékhatást sem a hűtött tárcsával, sem a 4 dugós nyereggel nem lehet növelni sztem. Ahhoz átmérőt kell növelni.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
ez a volvo fék kisértetiesen hasonlít a régi fajta transit 4 dugattyúsra amit a Tibivel szereztünk. neked marad a 23-s főfék meg a rásegítő vagy abból is szereztél valami komolyabb darabot (elfér egyáltalán a rásegítő a moci melett?)? Qalife sperr van neked bent? bocs ha sok a kérdés hirtelen...gigford wrote:Első fék 2.8i hűtött tárcsa volvo 4 dugós nyereggel, éppen elfér 13as felni alatt. Nem mókolásmentes, de Szabi szerint megoldható.
Váltóhoz való mustang kardán lesz, le kell szedni belőle, mert hosszú és utána közbetéttel kapcsolódik a hídhoz.
Híd marad gyári, sperr bennt van ugye, az bírni fogja, sztem féltengelyek is...de elválik majd úgyis.
Képek lesznek folyamatosan.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
nekem a tapasztalat az volt, hogy a gyárival sem a fékerővel volt a gond, hanem hogy 2 keményebb fékezés után rágogumi lett a fék. ezen a nagyobb betéttel bíró nyereg meg a hűtött tárcsa segít. és mivel gondolom Lórinál is marad a 13-s felni, ezért szerintem ebben a méretben ez a 4 dugattyús nyereg a legjobb, mert elfér, és nagyobb betét fér el benne mint a granadáéban...Süni wrote:Fékhatást sem a hűtött tárcsával, sem a 4 dugós nyereggel nem lehet növelni sztem. Ahhoz átmérőt kell növelni.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
Bogyo28 wrote:.... nagyobb betét fér el benne mint a granadáéban...
Pont ugyanaz a betét kell bele, mint amit a Granada nyereg/Saxo tárcsa párosításhoz használtok.
Igen, ha a 13-as keréknek maradni kell, akkor nincs mese....
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
lehet már rég néztem ilyet... azt hittem hogy a Krisz amit vett volvo betét az nem a 4 dugattyúsé... a transité is ugyanaz?Süni wrote:Pont ugyanaz a betét kell bele, mint amit a Granada nyereg/Saxo tárcsa párosításhoz használtok.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: gigford Mk3 5.0
Így lehet kapni méretre, univerzális.Bogyo28 wrote:ez custom vagy pedig valamilyen autó gyárija?gigford wrote:Hűtőből ez passzolt méretre a legjobban, hasonló mint az escorté, 7.5 centis betétvastagság.
http://www.summitracing.com/parts/GRI-1-26241-XS/" onclick="window.open(this.href);return false;