Pinto vs. Kent

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Pinto vs. Kent

Post by gridoux »

Elmondaná nekem valaki, hogy a Pinto és a Kent motorok között mi a különbség? Melyik, miről híres?
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hirdetések a Netről

Post by Bogyo28 »

gridoux wrote:Elmondaná nekem valaki, hogy a Pinto és a Kent motorok között mi a különbség? Melyik, miről híres?
szerintem a leglényegesebb különbség a vezérlés, a kent lökörudas, a pinton meg felül van a veztengely.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Pinto_engine" onclick="window.open(this.href);return false;

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Kent_engine" onclick="window.open(this.href);return false;

hogy miről híres azt nem tudom, én nem nagyon rajongok egyikért se, kevés henger, kis teljesítmény. ha már választani kell, akkor szerintem pinot 2.0, abban azért van lehetőség, meg van hozzá alkatrész is.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Hirdetések a Netről

Post by gridoux »

Akkor ha jól gondolom,
a KENT az OHV, alul vezérelt, felül szelepelt, szeleprudazatos. (az enyém ilyen)
A Pinto OHC: felül vezérelt, felül szelepelt. vezérműszíjas/láncos.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Hirdetések a Netről

Post by tomtom »

gridoux wrote:Akkor ha jól gondolom,
a KENT az OHV, alul vezérelt, felül szelepelt, szeleprudazatos. (az enyém ilyen)
A Pinto OHC: felül vezérelt, felül szelepelt. vezérműszíjas/láncos.
pontoszán!
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Hirdetések a Netről

Post by Süni »

gridoux wrote:Akkor ha jól gondolom,
a KENT az OHV, alul vezérelt, felül szelepelt, szeleprudazatos. (az enyém ilyen)
A Pinto OHC: felül vezérelt, felül szelepelt. vezérműszíjas/láncos.
Pinto szíjas.

Kent motor elég bajos. Én nagyon szeretem, mert egy jó 1.6 nagyon nyomatékos és imádom a hangját. De általános hibájuk, hogy hordósra kopnak. A 4 új dugattyú meg annyiba kerül, amennyiből felújítasz és belógatsz egy 2.0 Pintot.
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Hirdetések a Netről

Post by gridoux »

Süni wrote: Kent motor elég bajos. Én nagyon szeretem, mert egy jó 1.6 nagyon nyomatékos és imádom a hangját. De általános hibájuk, hogy hordósra kopnak. A 4 új dugattyú meg annyiba kerül, amennyiből felújítasz és belógatsz egy 2.0 Pintot.
Nekem 1,6-os 71LE, Haynes szerint ez az erősebbik motor. Ráférne a felújítás, mert kicsit döcögősen jár, és a kompresszió 6,6 7,2 7,6 8,8 bar. De marad a felújítás, nem akarok motorcserét. OT-s. Így a szép, azonos a motorszám és az alvázszám.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Hirdetések a Netről

Post by Süni »

gridoux wrote:
Süni wrote: Kent motor elég bajos. Én nagyon szeretem, mert egy jó 1.6 nagyon nyomatékos és imádom a hangját. De általános hibájuk, hogy hordósra kopnak. A 4 új dugattyú meg annyiba kerül, amennyiből felújítasz és belógatsz egy 2.0 Pintot.
Nekem 1,6-os 71LE, Haynes szerint ez az erősebbik motor. Ráférne a felújítás, mert kicsit döcögősen jár, és a kompresszió 6,6 7,2 7,6 8,8 bar. De marad a felújítás, nem akarok motorcserét. OT-s. Így a szép, azonos a motorszám és az alvázszám.
1.6 71 LE???? Nem szabták erősre....

Nem kétlem de Escortban:
1.3: 50, 54, 70LE
1.6: 84LE.

A felújítást minél előbb ejtsd meg, ameddig lehet. Találkoztunk már felújíthatatlan Kent-el (5mm-t lógott hosszirányban a főtengely, gyári túlméret feletti dugattyú). Van Kent tuning könyvem, ha érdekel kölcsönadom.
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Hirdetések a Netről

Post by gridoux »

Süni wrote: 1.6 71 LE???? Nem szabták erősre....

Nem kétlem de Escortban:
1.3: 50, 54, 70LE
1.6: 84LE.

A felújítást minél előbb ejtsd meg, ameddig lehet. Találkoztunk már felújíthatatlan Kent-el (5mm-t lógott hosszirányban a főtengely, gyári túlméret feletti dugattyú). Van Kent tuning könyvem, ha érdekel kölcsönadom.
1970.
Escort 1,6 84LE még az MK1 vagy későbbi?
A forgalmimban 47kW, az osztrák típusjóváhagyási végzésben 64LE szerepel.
A Kent-tuning könyvre ugyan kíváncsi vagyok, de fontosabb lenne egy megbízható műhely, aki felújítaná a motort.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hirdetések a Netről

Post by Bogyo28 »

gridoux wrote:
Süni wrote: 1.6 71 LE???? Nem szabták erősre....

Nem kétlem de Escortban:
1.3: 50, 54, 70LE
1.6: 84LE.

A felújítást minél előbb ejtsd meg, ameddig lehet. Találkoztunk már felújíthatatlan Kent-el (5mm-t lógott hosszirányban a főtengely, gyári túlméret feletti dugattyú). Van Kent tuning könyvem, ha érdekel kölcsönadom.
1970.
Escort 1,6 84LE még az MK1 vagy későbbi?
A forgalmimban 47kW, az osztrák típusjóváhagyási végzésben 64LE szerepel.
A Kent-tuning könyvre ugyan kíváncsi vagyok, de fontosabb lenne egy megbízható műhely, aki felújítaná a motort.
motorfelújítás ügyben:

http://www.bejomotor.hu/" onclick="window.open(this.href);return false;

normálisak, reális áron, és megbízhatóan dolgoznak...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: Hirdetések a Netről

Post by SONI »

Bogyo28 wrote:
motorfelújítás ügyben:
.
Ha megrendelő kéri extrákat is csinálnak üzem órás motort :twisted: :twisted: :mrgreen:
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Hirdetések a Netről

Post by Süni »

gridoux wrote: 1970.
Escort 1,6 84LE még az MK1 vagy későbbi?
MK1 és MK2 is.

Utánanéztem.
Tiédhez képest:
-más hengerfej (nagyobb csatornák és szelepek)
-más veztengely
-más szívócsonk és karbi
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Pinto vs. Kent

Post by Blant »

Ha a dugók nem nagyon kopottak, akkor perselyeztesd meg a hengerhüvelyt. nem kell új dugót, csak gyűrűt venni.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Pinto vs. Kent

Post by gridoux »

Blant wrote:Ha a dugók nem nagyon kopottak, akkor perselyeztesd meg a hengerhüvelyt. nem kell új dugót, csak gyűrűt venni.
Szerintem csak ősszel fogom megbontatni a motort... 500, max1000 km-t még akarok élvezkedni a nyáron. A belső állapotokról nyilván csak akkor lehet tudni, ha le van véve a hengerfej. Onnan meg csak egy út létezik: amit kíván azt meg kell adni neki.
Süni wrote:Escort 1,6 84LE MK1 és MK2 is.

Utánanéztem.
Tiédhez képest:
-más hengerfej (nagyobb csatornák és szelepek)
-más veztengely
-más szívócsonk és karbi
MK1 Capri 1600 GT ami 88LE,
a sima 1600-as csak 69v.71.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Pinto vs. Kent

Post by Blant »

A 69 és a 88 az nem pinto? Az egyik fomoco, a másik WEBER 32/36DGAV. nem, Süni Úr?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Pinto vs. Kent

Post by Süni »

Blant wrote:Az egyik fomoco, a másik WEBER 32/36DGAV. nem, Süni Úr?
Escort/Capri KENT viszonylatban igen. Illetve az Escort karbi 32/32DGV (második torok is 32-es, és nem automata szivatós). Taunusban meg Capriban, illetve korai sierrákban volt 32/36DGAV.
Post Reply