Fűtés

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
hunya
kopasz
Posts: 2
Joined: Wed Oct 19, 2011 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Diósd

Fűtés

Post by hunya »

sziasztok!
Csak az én érzésem -mk1ben, de asszem ez mind1 mert a mk2ben is ilyen a fűtőventi -, hogy a venti bekapcsolt állapotban a saját ventillátor szele miatt csak alulra és szélvédőre tud normális meleget küldeni. a Ventillátor forgó szele pedig simán kinyomodik az műszerfal oldalsó szellőzőire? Vag yestleg vmit roszul tettem/tettünk be?

köszi
üdv
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fűtés

Post by Bogyo28 »

hunya wrote:sziasztok!
Csak az én érzésem -mk1ben, de asszem ez mind1 mert a mk2ben is ilyen a fűtőventi -, hogy a venti bekapcsolt állapotban a saját ventillátor szele miatt csak alulra és szélvédőre tud normális meleget küldeni. a Ventillátor forgó szele pedig simán kinyomodik az műszerfal oldalsó szellőzőire? Vag yestleg vmit roszul tettem/tettünk be?

köszi
üdv
a müszerfal 2 oldalán található 2db félig elkészült halálcsillag nem tud meleg levegőt fújni, valamiért így álmodták meg a tervezők, hogy a fűtőradiátor után csak alulra és felülre mennek csövek. a 2 oldalso basz csak a kinti hideget tudja beküldeni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
hunya
kopasz
Posts: 2
Joined: Wed Oct 19, 2011 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Diósd

Re: Fűtés

Post by hunya »

Bogyo28 wrote:
hunya wrote:sziasztok!
Csak az én érzésem -mk1ben, de asszem ez mind1 mert a mk2ben is ilyen a fűtőventi -, hogy a venti bekapcsolt állapotban a saját ventillátor szele miatt csak alulra és szélvédőre tud normális meleget küldeni. a Ventillátor forgó szele pedig simán kinyomodik az műszerfal oldalsó szellőzőire? Vag yestleg vmit roszul tettem/tettünk be?

köszi
üdv
a müszerfal 2 oldalán található 2db félig elkészült halálcsillag nem tud meleg levegőt fújni, valamiért így álmodták meg a tervezők, hogy a fűtőradiátor után csak alulra és felülre mennek csövek. a 2 oldalso basz csak a kinti hideget tudja beküldeni...
jajaja, sajna ezt tapasztaltam én is
mintha ehhez a 2 halálcsillaghoz olasz etrevzőket hívtak volna, akiknek pénteken már nem volt kedvük dolgozni és gyorsba összedobtak vmit :-D
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Fűtés

Post by capriv6 »

Sportautón soha nem fog ott meleg levegő lenni...mivel az csak a kéz hűtésére szolgál...
ez a 60-70-es évekre jellemző..
nekem bejön....
ez számomra olyan mint "egy igazi férfinak cupé autója van".... :mrgreen:

Bogyo28 wrote:
hunya wrote:sziasztok!
Csak az én érzésem -mk1ben, de asszem ez mind1 mert a mk2ben is ilyen a fűtőventi -, hogy a venti bekapcsolt állapotban a saját ventillátor szele miatt csak alulra és szélvédőre tud normális meleget küldeni. a Ventillátor forgó szele pedig simán kinyomodik az műszerfal oldalsó szellőzőire? Vag yestleg vmit roszul tettem/tettünk be?

köszi
üdv
a müszerfal 2 oldalán található 2db félig elkészült halálcsillag nem tud meleg levegőt fújni, valamiért így álmodták meg a tervezők, hogy a fűtőradiátor után csak alulra és felülre mennek csövek. a 2 oldalso basz csak a kinti hideget tudja beküldeni...
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Fűtés

Post by Pudva »

capriv6 wrote:Sportautón soha nem fog ott meleg levegő lenni...mivel az csak a kéz hűtésére szolgál...
ez a 60-70-es évekre jellemző..
nekem bejön....
ez számomra olyan mint "egy igazi férfinak cupé autója van".... :mrgreen:
Amit hiányolok 'ha már itt tartunk' ami nekem hiányzik, hogy a jobb kezemnél középen is jöjjön be levegő, szintén a kézhűtés miatt.
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Fűtés

Post by capriv6 »

Szerintem ugy gondolkodtak hogy a jobb kezed ugy is a váltókaron van :twisted:

Pudva wrote:
capriv6 wrote:Sportautón soha nem fog ott meleg levegő lenni...mivel az csak a kéz hűtésére szolgál...
ez a 60-70-es évekre jellemző..
nekem bejön....
ez számomra olyan mint "egy igazi férfinak cupé autója van".... :mrgreen:
Amit hiányolok 'ha már itt tartunk' ami nekem hiányzik, hogy a jobb kezemnél középen is jöjjön be levegő, szintén a kézhűtés miatt.
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Fűtés

Post by nyujoe »

Pudva wrote:Amit hiányolok 'ha már itt tartunk' ami nekem hiányzik, hogy a jobb kezemnél középen is jöjjön be levegő, szintén a kézhűtés miatt.
...nem annyira esztétikus de taunus műszerfal beépíthető és máris megoldódott a középső hűtés :)
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Fűtés

Post by Pudva »

capriv6 wrote:Szerintem ugy gondolkodtak hogy a jobb kezed ugy is a váltókaron van :twisted:

Pudva wrote:
capriv6 wrote:Sportautón soha nem fog ott meleg levegő lenni...mivel az csak a kéz hűtésére szolgál...
ez a 60-70-es évekre jellemző..
nekem bejön....
ez számomra olyan mint "egy igazi férfinak cupé autója van".... :mrgreen:
Amit hiányolok 'ha már itt tartunk' ami nekem hiányzik, hogy a jobb kezemnél középen is jöjjön be levegő, szintén a kézhűtés miatt.
Oké, de az is megtud izzadni, a nagy hajtásban! 8-)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Fűtés

Post by daytona »

Pudva wrote: Oké, de az is megtud izzadni, a nagy hajtásban! 8-)
Esetleg akkor csereld le sierrara a Caprit :mrgreen: Ott van kozepso legbefuvo! :lol:

Egyebkent az en Caprim marha jol futott, untig eleg volt, hogy az ablakra es a labakra menjen a meleg, izzadtam mint k..va a templomban. Kialltam a garazsbol, becsuktam a kaput, kieertem az utca vegere, visszatoltam a szivatot es mar jott a langyos fuvallat. A ceges JTD Fiattal mire keresztulerek a varoson, epp kezd kifagyni a seggem :h:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fűtés

Post by Bogyo28 »

daytona wrote:
Pudva wrote: Oké, de az is megtud izzadni, a nagy hajtásban! 8-)
Esetleg akkor csereld le sierrara a Caprit :mrgreen: Ott van kozepso legbefuvo! :lol:

Egyebkent az en Caprim marha jol futott, untig eleg volt, hogy az ablakra es a labakra menjen a meleg, izzadtam mint k..va a templomban. Kialltam a garazsbol, becsuktam a kaput, kieertem az utca vegere, visszatoltam a szivatot es mar jott a langyos fuvallat. A ceges JTD Fiattal mire keresztulerek a varoson, epp kezd kifagyni a seggem :h:
az új tádék ilyenek, nagyon kevés a veszteséghője, mert jobb a hatásfoka (azért eszik kevesebbet). nekem a tranyó amíg beérek melózni, el sem kezd langyosodni. most cseréltem a 88 fokos termosztátot 92 fokosra, remélem valamit javít a helyzeten...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Fűtés

Post by Tibi »

Bogyo28 wrote: az új tádék ilyenek, nagyon kevés a veszteséghője, mert jobb a hatásfoka (azért eszik kevesebbet). nekem a tranyó amíg beérek melózni, el sem kezd langyosodni. most cseréltem a 88 fokos termosztátot 92 fokosra, remélem valamit javít a helyzeten...
igyál meg valamit mielőtt elindulsz..nem ? :mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Fűtés

Post by szszaby »

Vagy felgyújtja a td-t és akkor lehet melegedni. :mrgreen:
A gázolaj amúgy is fűtésre való meg a traktorba, teherautóba.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Fűtés

Post by capriv6 »

Akkor a capriban azért jo a fűtés mert szar hatásfoka van a motornak...
emlékeim szerint mikor még téli capris is voltam sosem volt bajom a fűtéssel...

Bogyo28 wrote:
daytona wrote:
Pudva wrote: Oké, de az is megtud izzadni, a nagy hajtásban! 8-)
Esetleg akkor csereld le sierrara a Caprit :mrgreen: Ott van kozepso legbefuvo! :lol:

Egyebkent az en Caprim marha jol futott, untig eleg volt, hogy az ablakra es a labakra menjen a meleg, izzadtam mint k..va a templomban. Kialltam a garazsbol, becsuktam a kaput, kieertem az utca vegere, visszatoltam a szivatot es mar jott a langyos fuvallat. A ceges JTD Fiattal mire keresztulerek a varoson, epp kezd kifagyni a seggem :h:
az új tádék ilyenek, nagyon kevés a veszteséghője, mert jobb a hatásfoka (azért eszik kevesebbet). nekem a tranyó amíg beérek melózni, el sem kezd langyosodni. most cseréltem a 88 fokos termosztátot 92 fokosra, remélem valamit javít a helyzeten...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fűtés

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Vagy felgyújtja a td-t és akkor lehet melegedni. :mrgreen:
A gázolaj amúgy is fűtésre való meg a traktorba, teherautóba.
teherautóval járok...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Fűtés

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:Vagy felgyújtja a td-t és akkor lehet melegedni. :mrgreen:
A gázolaj amúgy is fűtésre való meg a traktorba, teherautóba.
teherautóval járok...
Az nem az 8-) Nekem a tehetótó az a 3,5 t feletti.
Ford Capri MkI Essex
Post Reply