drift capri

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: drift capri

Post by Tibi »

Süni wrote:Ezt az "új verzió" képet nem értem. Magyarázat plíz!
Soni biztos fát lop aztán nem ér rá :mrgreen: :mrgreen:

ráhegeszted a lengőkarból kivágott szemet és vagy a stabot vagy a kitámasztót rakod bele. Nem tudom melyiket akarják de ez a lényege. Van itt kép is hasonlóról.
getrempic3_2.jpg
getrempic3_2.jpg (56.23 KiB) Viewed 6766 times

Soni azon nem agyaltatok, hogy olyan tartót csinálni amit kicsit beljebb és ha lehet előrébb kerüljön a nyúlványon ? Én most ezen töröm a fejem nem tudom mennyire kőbe vésett dolog ez már, bár én segédpálcás stabot akarok mindenképpen.
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: drift capri

Post by White Shark »

Ez a német megoldás ,nem rossz ,de biztos van jobb is ,így van megoldva a Suhe is ,itt a stabot lengőre hagyják ,csak a két oldal szinkronizálásában van szerepe,de se húzásra ,se tartásra nem játszik,de a kitámasztó hátulról fix ,max az alsó lengőkar gumiszilentjei engedhetnek kicsit ,ezért a kerék fel-le játéka (rugózás) minimális,a vízszintestől való eltérésnek (lengőkar)a kerék hátrahúzása a hátránya( mivel a háromszög két pontja fix)
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: drift capri

Post by SONI »

Mivel a nyúlványról nem akarom leszedni a fel hegesztett tartót az marad a helyén. Én a kitámasztót akarom a pót szembe helyezni mert a szélesebb első kerék így nem fog beleérni a kitámasztóba.
Az előző megoldásnál mint írtam elkezdte enni a gumit,és Én azért megyek az autóval egy jó pár kilométert és hát drága a gumi.

A fát nehéz volt meg szerezni sokáig tartott kikellet ásni ,fagyott föld, pálinka... :mrgreen:
De már benn figyel a helyén :mrgreen:
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: drift capri

Post by Tibi »

Kerék miatt - összetartás - futóművesnél nem voltál ?

A tiédet talán be lehetne állítani, nekem mondták, hogy amíg nincs orvosolva a kormánymű lógása addig ne is próbáljam állítgatni. Alámentem, megmutatták és sajnos igazuk volt, lóg vagy 2mm-t.
1980 Capri MK3
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: drift capri

Post by Tibi »

White Shark wrote:Ez a német megoldás ,nem rossz ,de biztos van jobb is ,így van megoldva a Suhe is ,itt a stabot lengőre hagyják ,csak a két oldal szinkronizálásában van szerepe,de se húzásra ,se tartásra nem játszik,de a kitámasztó hátulról fix ,max az alsó lengőkar gumiszilentjei engedhetnek kicsit ,ezért a kerék fel-le játéka (rugózás) minimális,a vízszintestől való eltérésnek (lengőkar)a kerék hátrahúzása a hátránya( mivel a háromszög két pontja fix)
én ezt néztem ki magamnak :

http://www.britishracecar.com/WalterDav ... RS1600.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

... a stab csak stab a lengőkar csak leng a kitámasztó csak kitámaszt. Nem bolt-on cucc de szerintem ez jó lesz nekem.
1980 Capri MK3
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: drift capri

Post by SONI »

Tibi wrote:Kerék miatt - összetartás - futóművesnél nem voltál ?

A tiédet talán be lehetne állítani, nekem mondták, hogy amíg nincs orvosolva a kormánymű lógása addig ne is próbáljam állítgatni. Alámentem, megmutatták és sajnos igazuk volt, lóg vagy 2mm-t.
Voltam miután ki cseréltük a kormányművet a műhelyben. Miután beraktuk a ki támasztást nem, de érzetre nem volt semmi baja.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: drift capri

Post by Tibi »

érzetre nincs.
Én is így kúrtam el két zsír új gumát a lopakodón annak idején...
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: drift capri

Post by White Shark »

Tibi wrote:
White Shark wrote:Ez a német megoldás ,nem rossz ,de biztos van jobb is ,így van megoldva a Suhe is ,itt a stabot lengőre hagyják ,csak a két oldal szinkronizálásában van szerepe,de se húzásra ,se tartásra nem játszik,de a kitámasztó hátulról fix ,max az alsó lengőkar gumiszilentjei engedhetnek kicsit ,ezért a kerék fel-le játéka (rugózás) minimális,a vízszintestől való eltérésnek (lengőkar)a kerék hátrahúzása a hátránya( mivel a háromszög két pontja fix)
én ezt néztem ki magamnak :

http://www.britishracecar.com/WalterDav ... RS1600.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

... a stab csak stab a lengőkar csak leng a kitámasztó csak kitámaszt. Nem bolt-on cucc de szerintem ez jó lesz nekem.
Hisz ez ugyanaz mint a Sanyié ,csak fölülre van lógatva a stabrúd !
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: drift capri

Post by Tibi »

White Shark wrote: Hisz ez ugyanaz mint a Sanyié ,csak fölülre van lógatva a stabrúd !
elméletben az, de kell azért foglalkozni vele, hogy az adott járműre is érvényes legyen :-)
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: drift capri

Post by White Shark »

Elméletben lehet hogy majdnem igazad van ,de az is lehet hogy nem! :pia:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: drift capri

Post by Bogyo28 »

SONI wrote:
Tibi wrote:Szöveget nem olvastam de nem igazán értem ezt a hajlított kitámasztó dolgot.
Én csak felhasználó vagyok, de amit nekem csináltunk kitámasztást abba is bele ér a kerék plusz elkezdte enni a gumit, hogy nem feszítette a stabrúd a lengő karokat. Az "új" verzió szerint amit Bogyóval elkezdtünk most úgy néz ki, hogy nem fog bele érni a kitámasztásba a kerék.

Szóval lehet, hogy nem is olyan hülyeség az a hajlított kitámasztó?
azért nem tennék be hajlítottat, mert az már elhajlott :mrgreen: :mrgreen: én a te esetedben sem azt csináltam volna amit te kitaláltál, de hát így haladnak előre a dolgok. viszont az embernek nem kis szélesítés van a verdán, a felni is más, tehát hogy neked beleér a gyári cucc az nem magyarázza az ott hajlított megoldást. a gumi evés az nem a stab miatt van, hanem hogy elment a beállítás a stab feszítése nélkül. a hajlított cuccal meg az a baj, hogy egyrészt nehéz beállítani, mert a G szemet csak fél fordulatonként tudod állítani, mert ugye a hajlított csövet nem tekergetheted bárhová. a hajlítás miatt nem is lehet hátul G szem, mert el tud fordulni a hajlítás miatt. ha máshova teszi a bekötési pontot, hogy elférjen a felni is a nagy kormányszöggel, jobban járt volna, nem kellene a hajlított kitámasztót sem kellene erősíteni, egyszerübb lenne a beállítás, és egy ekkora átfaragásnál az már nem lett volna akkor játék...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: drift capri

Post by White Shark »

Ezt én így oldottam meg ,kettő az egyben megoldás ,a sierra stabi hátulról egyben kitámasztó is .
Attachments
IMG078.jpg
IMG079.jpg
IMG081.jpg
IMG082.jpg
IMG080.jpg
IMG083.jpg
IMG084.jpg
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: drift capri

Post by szszaby »

Ez attól miért jobb, ha egy szintén hajlékony stab rúd nem elöl hanem hátul van?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: drift capri

Post by White Shark »

Például attól hogy nem húzásra kell tartania ,hanem nyomásra ,egy alkatrész két funkciót lát el ,a sierra stabi jóval vastagabb mint a capri és eleve hajlított ,kevésbé ér bele a kerék mint az egyenesbe ,tehát :masszív ,nem torzul,kevés kopó,törő ,csavarodó alkatrész ,így kisebb súlyú mint bonyolúltabb társai ,kis pénzből előteremthető ,a sierrán bevált miért kisérletezzek ha ez már működik .És azért ismerjük el a sierra futómű jobb mint a Capri .(még ha csak egy kicsivel is )
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: drift capri

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Például attól hogy nem húzásra kell tartania ,hanem nyomásra ,egy alkatrész két funkciót lát el ,a sierra stabi jóval vastagabb mint a capri és eleve hajlított ,kevésbé ér bele a kerék mint az egyenesbe ,tehát :masszív ,nem torzul,kevés kopó,törő ,csavarodó alkatrész ,így kisebb súlyú mint bonyolúltabb társai ,kis pénzből előteremthető ,a sierrán bevált miért kisérletezzek ha ez már működik .És azért ismerjük el a sierra futómű jobb mint a Capri .(még ha csak egy kicsivel is )
talán még annyi, hogy hátul támasztásnál kevésbé mozog a stab, míg a nyulvány elejénél fogatva fel valamennyire mozog a nyulvány eleje. gondolom a capri után ezért volt mindenhol gyárilag hátulról...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply