Kicsit kotorásztam a neten, és valóban Neked volt igazad. A mai motorokszszaby wrote:Újabb mocikban már nem láttam e fajta dugót.
esetében másképp oldják meg ezt a problémát. Régen a dugó palástja
körbeért. S mivel csapszegirányban a dugóban jóval több anyag volt,
ezért abba az irányban többet is akart tágulni. Ezért próbálkoztak a
szabályzott hőtágulással. De aztán rájöttek, hogy a dugót csak csapszegre merőleges irányban éri
erő, csak ott van szükség szoknyára, így a csapszeg irányból elvették az
anyagot. És egy F1-es technika: Ez utóbbi két képe látszik, hogy totál elvettek minden anyagot a csapszeg
irányában a palást körüli területről, így a hőtágulás eme problémája kvázi
megszűnt létezni. A palást is minimalizált lett a súrlódás végett. A középre
hozott csapszegtámasztás pedig jobban, egyenletesebben veszi fel az erőt
a dugótetőről. Régebben még totál a palástnál volt a csapszeg alátámasztása,
ergo a dugótető közepe egyfajta boltozatként lógott a leveegőben, sokkal
könnyebben felmelegedett és akár átégett. Így konstrukciósan kijavítottak
egy pár korábbi problémát és még a gyártást is olcsóbbá tudták tenni...