Page 2 of 12

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sat Apr 06, 2013 6:59 pm
by kun laci
Sziasztok,
na a csattogos kulisszat sikerult rendebe tenni, persze h amire fordultam nolna egyet vele,
a biztositekok szokdostek le sorra a labakrol. :-?
na de ez mar amugyis haladas, az 1,2 es rendebe a hatramenet is ment 1 szer aztan biztositekhiba...
ugyhogy egy parszor elhangzott az uristen neve csattogos formaban es tovabbleptem a villanyossagi
felehez, de mivel h az eredti Haynes konyvem "veletlenul" valamelyik szervizben elveszett, kenytelen
vagyok toletek is megkerdezni, h a csatolt kepekben az elso az az olajnyomasmero a 2ik meg a ho-mero?,
illetve az olajnyomasmero bekotesenel elakadtam....a motorkep meg azert hogy akkor erre mag atype 9 ,egy igaz?

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sat Apr 06, 2013 7:04 pm
by kun laci
kozben meg a 69 is "legal" lett:) road legal....

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sat Apr 06, 2013 7:47 pm
by Bogyo28
kun laci wrote:Sziasztok,
na a csattogos kulisszat sikerult rendebe tenni, persze h amire fordultam nolna egyet vele,
a biztositekok szokdostek le sorra a labakrol. :-?
na de ez mar amugyis haladas, az 1,2 es rendebe a hatramenet is ment 1 szer aztan biztositekhiba...
ugyhogy egy parszor elhangzott az uristen neve csattogos formaban es tovabbleptem a villanyossagi
felehez, de mivel h az eredti Haynes konyvem "veletlenul" valamelyik szervizben elveszett, kenytelen
vagyok toletek is megkerdezni, h a csatolt kepekben az elso az az olajnyomasmero a 2ik meg a ho-mero?,
illetve az olajnyomasmero bekotesenel elakadtam....a motorkep meg azert hogy akkor erre mag atype 9 ,egy igaz?
elöször egy kérdés:

papirképeket szkennelsz be amikor így egymáson vannak a képek? csak mert nem nagyon látszik rajtuk semmi. ha jó képek lennének, könnyebb lenne megfejteni mi a kérdés. képfeltöltés topik is van, ott olvashatsz ról mit és hogy kell:

http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... 6&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;

kérdésedre válaszolva: az olajnyomás gomba testet kapcsol, amikor megjön az olajnyomás, akkor meg kikapcsol. a lámpa másik felén gyujtás + van, ezért van hogy gyujtáson ég az olajnyomás lámpa, ha beindítod a motort és megvan a nyomás akkor meg elalszik. a vízhőfok jeladó egy ellenállás, aminek változik az értéke a víz hőmérségletének függvényében. ha meg akarod keresni hogy melyik hol van, egy multiméterrel rámérsz a jeladó és a moci közt, ha rövidzár (sípol a müszer ha van rajta szakadásvizsgáló, sypolós üzemmód) akkor az az olajgomba, ha meg valamennyi ohm-ot mérsz, akkor az a vízhőfok jeladó.

a motor képen egy pinto van, ahhoz lehet venni type 9 váltót.

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sat Apr 06, 2013 8:59 pm
by White Shark
Az első képen egy 2000-pintó van (duplatorkú karbi ) a másodikon egy mechanikus olajnyomás órához a csőcsatlakozó ,a harmadikon egy pintó (mindegy melyik ) hőgomba ,( fehér színűnek kell lennie ,ha használt akkor enyhén sárga ).

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sat Apr 06, 2013 9:02 pm
by White Shark
Ja igen ,az első kép egy "V" motoros kaszniba levő sor négy Mk1 .

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sat Apr 06, 2013 10:11 pm
by White Shark
kun laci wrote:Sziasztok,
na a csattogos kulisszat sikerult rendebe tenni, persze h amire fordultam nolna egyet vele,
a biztositekok szokdostek le sorra a labakrol. :-?
na de ez mar amugyis haladas, az 1,2 es rendebe a hatramenet is ment 1 szer aztan biztositekhiba...
ugyhogy egy parszor elhangzott az uristen neve csattogos formaban es tovabbleptem a villanyossagi
felehez, de mivel h az eredti Haynes konyvem "veletlenul" valamelyik szervizben elveszett, kenytelen
vagyok toletek is megkerdezni, h a csatolt kepekben az elso az az olajnyomasmero a 2ik meg a ho-mero?,
illetve az olajnyomasmero bekotesenel elakadtam....a motorkep meg azert hogy akkor erre mag atype 9 ,egy igaz?
A csattogósnál oda kell figyelni a motortartó bakok és a váltótartó gumibak épségére ,mivel a kulissza nem a váltóhoz hanem a kardánalagúthoz van fikszálva .Ha ezek a te autód képei ,akkor tisztán kivehető a házilagos motortaró bak ,vagyis ha nem az eredeti helyén van a motor-váltó kombó ,egyedi beállítás kell .Miért fontos ez? A csattogósnál rakhatsz egyszerre két sebességet is ,mondjuk az elsőből kiveszed ,beteszed másodikba ( be is veszi ) azt gondolod minden király ,de nem ,az elsőt még nem adta ki ,kuplung ráenged ,reccs és már fejeled is ki a szélvédőt.

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sat Apr 06, 2013 10:37 pm
by szszaby
White Shark wrote:Ja igen ,az első kép egy "V" motoros kaszniba levő sor négy Mk1 .
A sarokmerevítésből gondolod? Az enyémbe sose volt. 8-)

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sun Apr 07, 2013 7:49 am
by White Shark
szszaby wrote:
White Shark wrote:Ja igen ,az első kép egy "V" motoros kaszniba levő sor négy Mk1 .
A sarokmerevítésből gondolod? Az enyémbe sose volt. 8-)
Egyrészt ,de abban tévedtem hogy mk1 ,ez mk2 vagy 3 ,mk1 be nincs sarokmerevítés de ami még ez mellett szól ,hogy jobb oldalon van az akksitálca .Az hogy nem mk1 ,abból is látszik ,hogy a gólyalábat nem m8 csavar fogja ,hanem tőcsavaros . Az mk1 nél a felső tálcába három m8 anya van gyárilag hegesztve ,és felülről a doblemezen át csavarsz bele három rövid nyolcas csavart ,ezt a többinél már úgy oldották meg ,hogy a csavar be van hegesztve a tálcába ,és felülről csak anyával rögzíted ( a gyári még hegesztve sincs ,ricnis mint a keréktőcsavar ,cserélhető ,csak beütöd és kész .)

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sun Apr 07, 2013 11:22 am
by kun laci
Bogyo, igen tenyleg van egy kepfeltotltesi problemam, a kepek mereteivel,en ezt ugy oldom meg latszolag
rosszul hogy beimportalom oket Corelbe(szakmambol kifolyolag egesz nap ezzel dolgozom) majd export kevesebb dpi alatt,mivelhogy a feltoltesi limit az 300 valamennyi kb, es lustasagbol teszem egymas melle.
koszi a valaszt ma el fogok szorakozni rajta
Shark, a motor az 1600 legjobb tudomasom szerint, a beiratasnal is 1600osnak titulaltak, de megkeresem a kodjat is , hogy V motor volt benne anno azt nem tudom, papirok szerint lekovetve nem vlt benne motorcsere,d faceliftes s szerintem innen a gabalyodas, mivelhogy 74es, es igen ezek az en autoim 8-) ,legkozelebb szamtablaval fenykepezem oket :) .utve az hetszentseg h volt az idok soran es azt es ugy tettek bele amit ertek, mondjuk az eredetisegvizsgan is masfel orat alltam tiz perc helyett a garazsban es az eredmeny az az volt h ok a kocsi.
egyre tobb jel viszont arra mutat h valtot kell cserelnem :-( :cry:
a zold kocsimrol pedig azert gyenge a kep merthogy eleg szomoru ido volt a tegnap

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sun Apr 07, 2013 11:40 am
by Bogyo28
kun laci wrote:Bogyo, igen tenyleg van egy kepfeltotltesi problemam, a kepek mereteivel,en ezt ugy oldom meg latszolag
rosszul hogy beimportalom oket Corelbe(szakmambol kifolyolag egesz nap ezzel dolgozom) majd export kevesebb dpi alatt,mivelhogy a feltoltesi limit az 300 valamennyi kb, es lustasagbol teszem egymas melle.
koszi a valaszt ma el fogok szorakozni rajta
Shark, a motor az 1600 legjobb tudomasom szerint, a beiratasnal is 1600osnak titulaltak, de megkeresem a kodjat is , hogy V motor volt benne anno azt nem tudom, papirok szerint lekovetve nem vlt benne motorcsere,d faceliftes s szerintem innen a gabalyodas, mivelhogy 74es, es igen ezek az en autoim 8-) ,legkozelebb szamtablaval fenykepezem oket :) .utve az hetszentseg h volt az idok soran es azt es ugy tettek bele amit ertek, mondjuk az eredetisegvizsgan is masfel orat alltam tiz perc helyett a garazsban es az eredmeny az az volt h ok a kocsi.
egyre tobb jel viszont arra mutat h valtot kell cserelnem :-( :cry:
a zold kocsimrol pedig azert gyenge a kep merthogy eleg szomoru ido volt a tegnap
ha a corel-t tudod használni, akkor egy ingyen képnézegetőt is tudnál kezelni, amiben van átméretezés. valamelyik topikban ahhoz is volt leírás, ha gondolod előkeresem. de ha másképp nem megy, akkor corel-ben egyesével mentsd el ujra a képeket.

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sun Apr 07, 2013 11:55 am
by White Shark
kun laci wrote:Bogyo, igen tenyleg van egy kepfeltotltesi problemam, a kepek mereteivel,en ezt ugy oldom meg latszolag
rosszul hogy beimportalom oket Corelbe(szakmambol kifolyolag egesz nap ezzel dolgozom) majd export kevesebb dpi alatt,mivelhogy a feltoltesi limit az 300 valamennyi kb, es lustasagbol teszem egymas melle.
koszi a valaszt ma el fogok szorakozni rajta
Shark, a motor az 1600 legjobb tudomasom szerint, a beiratasnal is 1600osnak titulaltak, de megkeresem a kodjat is , hogy V motor volt benne anno azt nem tudom, papirok szerint lekovetve nem vlt benne motorcsere,d faceliftes s szerintem innen a gabalyodas, mivelhogy 74es, es igen ezek az en autoim 8-) ,legkozelebb szamtablaval fenykepezem oket :) .utve az hetszentseg h volt az idok soran es azt es ugy tettek bele amit ertek, mondjuk az eredetisegvizsgan is masfel orat alltam tiz perc helyett a garazsban es az eredmeny az az volt h ok a kocsi.
egyre tobb jel viszont arra mutat h valtot kell cserelnem :-( :cry:
a zold kocsimrol pedig azert gyenge a kep merthogy eleg szomoru ido volt a tegnap
Az 1,6 motornál csak az autómatába volt kéttorkú karburátor ,kétfajta 1,6 motor készült akkor ,a 66mm löketű és a 77 mm löketű ,a főtengelyen kívül a különbség a blokkmagasságban van ,a 66mm löketű 2mm-rel alacsonyabb,a másik akkora mint a 2000-res. A pintó karbi 32-36 mm-es ,de az autómata 36-36mm.

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sun Apr 07, 2013 12:10 pm
by kun laci
ok:0, erettem,hat ezert is csatoltam most mar normalisan a mototer kepet

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sun Apr 07, 2013 4:47 pm
by proteus
kun laci wrote:ok:0, erettem,hat ezert is csatoltam most mar normalisan a mototer kepet
Nézd körbe a blokkot, hogy milyen számok vannak az öntvényen, az el fogja dönteni a kérdést. Később készült 1.6 is 32/36 dgav-vel, meg hát minden mindenre felszerelhető...

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sun Apr 07, 2013 8:36 pm
by szszaby
White Shark wrote: Egyrészt ,de abban tévedtem hogy mk1 ,ez mk2 vagy 3 ,mk1 be nincs sarokmerevítés de ami még ez mellett szól ,hogy jobb oldalon van az akksitálca.
Jó lesz az balnak is, nem szemből nézzük. :mrgreen: amúgy az enyémben is bal oldalon van.
White Shark wrote: Az hogy nem mk1 ,abból is látszik ,hogy a gólyalábat nem m8 csavar fogja ,hanem tőcsavaros .
Ez igaz az enyém is ilyen volt.
Amúgy a szélvédő alatti fűtés légbeömlőn tisztán látszik hogy nem Mk1.

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Posted: Sun Apr 07, 2013 9:36 pm
by nyujoe
...valószínűleg 1973-as utolsó szériás, faceliftes mk1 (amúgy írta is a srác...) és akkor már kb. minden cáfolva amit felhoztatok ellene hogy esetleg nem az volna...

...de mindig röhögnöm kell amikor egy 40 éves autón, isten tudja hány szét-összeszerelés után, az alapján akarjátok azonosítani hogy honnan merre áll egy csavar, vagy esetleg hányas az a csavar, vagy hogy hol az aksitálca...
...pont Ti tudjátok a legjobban hogy mennyi minden csereszabatos, mennyi mindent Ti is átszereltek, átépítetek, hogy kb. 25 féleképen lehet összerakni dolgokat, és ha valaki először csinálja lehet hogy pont fordítva tesz be egy csavart, főleg ha olyan valaki csinálja aki nem ért hozzá pl. mint ahogy én sem...