Page 3 of 11

Re: Poroszka

Posted: Mon Jan 06, 2014 11:40 pm
by proteus
Keress rajta valami számot is.

Re: Poroszka

Posted: Tue Jan 07, 2014 10:26 am
by paniperda
Kép is szám is jöhet. :ba:

Re: Poroszka

Posted: Thu Jan 09, 2014 2:30 pm
by paniperda
Emberek! A solex karbin van két fogaskerék cikkely, amelyek a pillangószelepek együttes nyitásáért felelnek. Teljesen elkoptak a fogak, és egymáshoz képest szinte lötyögnek a szelepek.
Tudtok valami módszert a felújítására, vagy forrást, ahonnan lehet őket pótolni?

Köszönet!

Re: Poroszka

Posted: Thu Jan 09, 2014 2:42 pm
by Geree
paniperda wrote:Emberek! A solex karbin van két fogaskerék cikkely, amelyek a pillangószelepek együttes nyitásáért felelnek. Teljesen elkoptak a fogak, és egymáshoz képest szinte lötyögnek a szelepek.
Tudtok valami módszert a felújítására, vagy forrást, ahonnan lehet őket pótolni?

Köszönet!
Legutóbb talán angliában láttam nemolcsóért, itthon boltban még nem láttam.
Egyedileg gyártható, csináltattam már ilyet, de egy tizes alatt tuti nem áll meg.

Az pedig, hogy lötyög egymáshoz képest, nem akkora probléma, amig még van
bármennyi is a fogakból, lévén a rugó egyirányba rendezi a hézagokat és még
így kopottan is elég szépen beállítható, hogy zárt (és kismértékben nyitott)
állásában jó legyen.

Re: Poroszka

Posted: Fri Jan 10, 2014 10:11 am
by tomtom
Geree wrote:
paniperda wrote:Emberek! A solex karbin van két fogaskerék cikkely, amelyek a pillangószelepek együttes nyitásáért felelnek. Teljesen elkoptak a fogak, és egymáshoz képest szinte lötyögnek a szelepek.
Tudtok valami módszert a felújítására, vagy forrást, ahonnan lehet őket pótolni?

Köszönet!
Legutóbb talán angliában láttam nemolcsóért, itthon boltban még nem láttam.
Egyedileg gyártható, csináltattam már ilyet, de egy tizes alatt tuti nem áll meg.

Az pedig, hogy lötyög egymáshoz képest, nem akkora probléma, amig még van
bármennyi is a fogakból, lévén a rugó egyirányba rendezi a hézagokat és még
így kopottan is elég szépen beállítható, hogy zárt (és kismértékben nyitott)
állásában jó legyen.

ezzel el lehet játszani, amíg belövöd, hogy ne lötyögjön. amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.

Re: Poroszka

Posted: Fri Jan 10, 2014 10:21 am
by Bogyo28
tomtom wrote: amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.
na azért az így készült cuccok használhatóságára nem nagyon fogadnék....

Re: Poroszka

Posted: Fri Jan 10, 2014 10:31 am
by tomtom
Bogyo28 wrote:
tomtom wrote: amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.
na azért az így készült cuccok használhatóságára nem nagyon fogadnék....
ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.

Re: Poroszka

Posted: Fri Jan 10, 2014 1:02 pm
by paniperda
tomtom wrote:
Bogyo28 wrote:
tomtom wrote: amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.
na azért az így készült cuccok használhatóságára nem nagyon fogadnék....
ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.
Tetszik az ötlet! Felírtam a naaagy füzetbe, és egy esős hétvégén lehet nekiesek. Egyelőre visszaraktam a kopott fogaskerekeket és használom így.

Mindentől függetlenül van valakinek eladó Solex karbija 32 vagy 35 EEIT? Reális áron tudok egy vevőt. :lol:

Re: Poroszka

Posted: Fri Jan 10, 2014 1:08 pm
by Bogyo28
tomtom wrote:ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.
én az a tipus vagyok, aki inkább kivágatja lézerrel, nem reszelgetek 2 napig. az sokkal többe kerül, mint a lézervágás. ha más nem, más melóval sokkal többet keresek 2 nap alatt mint a gyártatás, és kurvára rühellek reszelgetni. de hát izlések. bár én ha vágatnám is lenne min 5 mm-es lemezből, a 2mm az én szememben nem elég megbízható vastagság oda. epoxi meg nem birja azokat a körülményeket ami ott van, az sajnos tapasztalati tudás eredménye...

Re: Poroszka

Posted: Fri Jan 10, 2014 1:31 pm
by paniperda
Bogyo28 wrote:
tomtom wrote:ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.
én az a tipus vagyok, aki inkább kivágatja lézerrel, nem reszelgetek 2 napig. az sokkal többe kerül, mint a lézervágás. ha más nem, más melóval sokkal többet keresek 2 nap alatt mint a gyártatás, és kurvára rühellek reszelgetni. de hát izlések. bár én ha vágatnám is lenne min 5 mm-es lemezből, a 2mm az én szememben nem elég megbízható vastagság oda. epoxi meg nem birja azokat a körülményeket ami ott van, az sajnos tapasztalati tudás eredménye...
Köszönöm. Okos ember más kárán tanul, Epoxy kilőve. A lézeres vágáshoz, ha jól nézem, kell „dxf.” „dwg” formátum. Talán megérné többet vágatni egyszerre. Amint rákerül sor, meglátom melyik út járhatóbb.

Más: rugókat felújíttatom 1-2 héten belül, meg kell őket nyújtani, mert nagyon ül az autó minden oldalon. Jövőhéten reményeim szerint rázópadon megnézetem a gátlókat is hozzá. Ha rosszak, gátlóból megéri a felújítás, vagy jobb cserélni újra?

Re: Poroszka

Posted: Fri Jan 10, 2014 2:15 pm
by Tibi
paniperda wrote: Más: rugókat felújíttatom 1-2 héten belül, meg kell őket nyújtani, mert nagyon ül az autó minden oldalon. Jövőhéten reményeim szerint rázópadon megnézetem a gátlókat is hozzá. Ha rosszak, gátlóból megéri a felújítás, vagy jobb cserélni újra?
annak idején én is megíveltettem a rugókat. Mondtam az embernek, hogy kicsit emeljünk rajta mert beér már a kerék. Most befér csont nélkül egy 15-ös kerék meg egy öt centis ültetés. :mrgreen: Visszaül még az állásban is tudom...nekem nem ült vissza.

Szóval csak ésszel.

Re: Poroszka

Posted: Fri Jan 10, 2014 2:48 pm
by Bubor
A gátló felújításra kb 13E/ db mondott a Kárászy ( 2 napon belül kész ) a minőségi új min. a duplája ...

Re: Poroszka

Posted: Fri Jan 10, 2014 3:34 pm
by paniperda
Az első rugók is nagyon lent vannak. Jobban, mint a hátsók. Patik rugósnál kérdeztem, aszonták meg tudják nyújtani. A hátulja most van 57cm magasan, az eleje csak 56. Szóval adni kéne neki mindenhol egy olyan 4-5 centi emelést..

Hosszútávon a háromágú felni ( http://www.motorstown.com/images/ford-capri-2.3-06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) lenne a cél. :nyal:

Re: Poroszka

Posted: Fri Jan 10, 2014 4:04 pm
by Tibi
paniperda wrote:Az első rugók is nagyon lent vannak. Jobban, mint a hátsók. Patik rugósnál kérdeztem, aszonták meg tudják nyújtani. A hátulja most van 57cm magasan, az eleje csak 56. Szóval adni kéne neki mindenhol egy olyan 4-5 centi emelést..

Hosszútávon a háromágú felni ( http://www.motorstown.com/images/ford-capri-2.3-06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) lenne a cél. :nyal:
jaa, hogy első. Olyat nem csináltattam de helyette megvettem az összes olyan rugót ami beszerelés után eltört :-D

Re: Poroszka

Posted: Fri Jan 10, 2014 4:10 pm
by paniperda
Tibi wrote:
paniperda wrote:Az első rugók is nagyon lent vannak. Jobban, mint a hátsók. Patik rugósnál kérdeztem, aszonták meg tudják nyújtani. A hátulja most van 57cm magasan, az eleje csak 56. Szóval adni kéne neki mindenhol egy olyan 4-5 centi emelést..

Hosszútávon a háromágú felni ( http://www.motorstown.com/images/ford-capri-2.3-06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) lenne a cél. :nyal:
jaa, hogy első. Olyat nem csináltattam de helyette megvettem az összes olyan rugót ami beszerelés után eltört :-D
Nem csak első, hanem is-is.. :nem: A hátsó rugó himbája 45 fokos szögben áll kifelé..
Ha mind eltört, akkor most mi van benne?