Taunus P5 1965
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Taunus P5 1965
Szóval, mostanában nagyon megfogott a P5 Taunus formája, meg a kormányváltó, egybeülés is. Meg is néztem itt Debrecenben egyet, de elég hulla volt. Elkezdtem keresgélni, Caprikat is néztem, és így jutottam el erre a fórumra.
Ezután elmentem Budapestre néhány napja, és megvettem a kocsit. Még nincs nálam sajnos, de alig várom már, hogy itt legyen. Nagyon régóta áll, utolsó műszaki vizsga 1983-ban volt rajta.
Kicsit rosszabbul néz ki már, mint a képeken volt, de nem reménytelen a helyzet.
Nem olyan rossz a karosszéria, néhány rohadás van rajta, ajtók szélei, csomagtérajtó, két első taposó, meg pár folt. Ezen kívül felületi korrózió van. Meg ami előjön majd bontás közben. Le lett kenve valami cuccal, ez volt a szerencséje, és nem rohadt szét.
A motorja sajnos nem forog. V4 1500 ccm, 60 LE, dinamós, 6 voltos.
A kárpit hibátlan, előző tulaj kárpitos volt, és megcsinálta.
Teljesen hiánytalan, így szerencsére nem kell vadászni majd az alkatrészeket E-bayen, meg itt-ott, sőt kaptam hozzá kb egy fél autót alkatszésznek.
Ez lesz a második autó, amit újjáépítek, tavaly egy Datsun Sunny Coupet csináltam. Ha esetleg érdekel titeket, arról is tehetek fel képeket.
Amint itt lesz a Ford, beizzítom a fényképezőgépet, és teszek fel több képet róla.
A terv az, hogy jövő ilyenkor már új külsővel, gyönyörűen helyrehozva fogja gyűrni az aszfaltot
Ezután elmentem Budapestre néhány napja, és megvettem a kocsit. Még nincs nálam sajnos, de alig várom már, hogy itt legyen. Nagyon régóta áll, utolsó műszaki vizsga 1983-ban volt rajta.
Kicsit rosszabbul néz ki már, mint a képeken volt, de nem reménytelen a helyzet.
Nem olyan rossz a karosszéria, néhány rohadás van rajta, ajtók szélei, csomagtérajtó, két első taposó, meg pár folt. Ezen kívül felületi korrózió van. Meg ami előjön majd bontás közben. Le lett kenve valami cuccal, ez volt a szerencséje, és nem rohadt szét.
A motorja sajnos nem forog. V4 1500 ccm, 60 LE, dinamós, 6 voltos.
A kárpit hibátlan, előző tulaj kárpitos volt, és megcsinálta.
Teljesen hiánytalan, így szerencsére nem kell vadászni majd az alkatrészeket E-bayen, meg itt-ott, sőt kaptam hozzá kb egy fél autót alkatszésznek.
Ez lesz a második autó, amit újjáépítek, tavaly egy Datsun Sunny Coupet csináltam. Ha esetleg érdekel titeket, arról is tehetek fel képeket.
Amint itt lesz a Ford, beizzítom a fényképezőgépet, és teszek fel több képet róla.
A terv az, hogy jövő ilyenkor már új külsővel, gyönyörűen helyrehozva fogja gyűrni az aszfaltot
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Taunus P5 1965
kitartást!!! ha végképp meghalt a motorja, van elrakott tarcsi v4-em meg pár cucc hozzá ha kell.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: Taunus P5 1965
Hello,
Akkor úgy érzem jó kezekbe került a VAS!
Az a Datsun Sunny Coupe engem érdekelne, úgyhogy arról is jöhetnek képek, Köszi.
Akkor úgy érzem jó kezekbe került a VAS!
Az a Datsun Sunny Coupe engem érdekelne, úgyhogy arról is jöhetnek képek, Köszi.
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
Re: Taunus P5 1965
Elvileg minden évben át volt forgatva, hátha nincs nagy gondja. Ha esedékes lesz, szólok mindenképp.Bogyo28 wrote:kitartást!!! ha végképp meghalt a motorja, van elrakott tarcsi v4-em meg pár cucc hozzá ha kell.
A képek a Datsunról:
Re: Taunus P5 1965
A kasztnija szita volt teljesen, nem volt ép elem szinte rajta. A belseje is romokban. Egyedül a motorba nem lett nyúlva, az nagyon pöpec, kivéve, hogy most karburálási gondokkal kűzdök kicsit, mert a gyári karburátor helyett egy Weber DIR van fent, egyelőre még nem sikerült teljesen belőni.
A motor 1.5 gyárilag 65 LE, hátsó hajtás. A kocsi 800 kg, tehát ahhoz képest nem olyan gyenge a motor. Persze lehetne erősebb, olyan 90 lóerő körüli teljesítményt ki szeretnék hozni belőle, úgy hogy szépen autózható maradjon.
A motor 1.5 gyárilag 65 LE, hátsó hajtás. A kocsi 800 kg, tehát ahhoz képest nem olyan gyenge a motor. Persze lehetne erősebb, olyan 90 lóerő körüli teljesítményt ki szeretnék hozni belőle, úgy hogy szépen autózható maradjon.
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: Taunus P5 1965
Ez igen! szép munka, van embered aki tud segíteni a karburátor állításban?
Geree eléggé otthon van a témában, ha gondolod vedd fel vele a kapcsolatot.
A pályás képen mögötted jövő kék kombit Sierrát is ismerjük ám
Ez mikori gyártású mármint a Datsun?
Geree eléggé otthon van a témában, ha gondolod vedd fel vele a kapcsolatot.
A pályás képen mögötted jövő kék kombit Sierrát is ismerjük ám
Ez mikori gyártású mármint a Datsun?
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
Re: Taunus P5 1965
Ő még fiatal, 1979-es
Sajnos nem ismerek senkit, aki tudna segíteni benne.
Geree, ő az a Geree, akinek a weboldala is van?
Igazából az a baj ezzel a karbival, hogy túl nagy a torokátmérője szerintem. Habár gyárilag 1.3-ra szerelték úgy tudom. A gyári egy kis Hitachi, kéttorkú, 26, 28-as torokátmérőkkel. Ez a Weber pedig 32, 32. Külföldi fórumokon mindenki ajánlja a cserét, mert sokkal erősebb lesz tőle a széria motor. Ez igaz is, be lehet fúvókázni, hogy menjen, mint a barom, csak akkor benyeli a 13 litert is. Erről viszont nem esik szó sehol.
Persze gondoltam én, hogy többet kell adni neki, de nem kéne ennyire túlfogyasszon.
Normál fogyasztásnál (ami 2 literrel még mindig több, mint a sajátjával) nem meg olyan jól.
Az lenne a legjobb, ha szélessávú lambda szondával rá tudnánk mérni, hogy milyen fordulaton milyen a keverék. Most így érzésre úgy tűnik, hogy kis gyorsításnál, alacsony fordulaton jón, padlógáznál kicsit gondolkozik, de utána elindul, viszont félgázas gyorsítással csak hörög, alig akar gyorsulni. Nyilván ez is befolyásolja a fogyasztás többletet, hogy ha normálisan akarok felgyorsulni, akkor nagy gázt kell nyomjak.
Szerintem megkeresem Geree-t, hátha tud valami tanácsot adni.
A fől cél majd az lenne, hogy ha elindul a motorprojekt, egy nagyköbcentis sportmotor karburátorjait tenni fel rá. Sokkal jobban tetszenek azok a megoldások, és egyszerűbbnek is tűnik a dolog. Persze annak is megvannak a hátrányai ugye, szívócsonk készítés, szinkronizálás, alkatrész, fúvóka beszerzés nehézségei, és azt még most, gyári motorra fölösleges lenne feltenni.
Idénre terveztem ezt, de most, hogy jön a Taunus, valószínüleg eltolódik majd.
Sajnos nem ismerek senkit, aki tudna segíteni benne.
Geree, ő az a Geree, akinek a weboldala is van?
Igazából az a baj ezzel a karbival, hogy túl nagy a torokátmérője szerintem. Habár gyárilag 1.3-ra szerelték úgy tudom. A gyári egy kis Hitachi, kéttorkú, 26, 28-as torokátmérőkkel. Ez a Weber pedig 32, 32. Külföldi fórumokon mindenki ajánlja a cserét, mert sokkal erősebb lesz tőle a széria motor. Ez igaz is, be lehet fúvókázni, hogy menjen, mint a barom, csak akkor benyeli a 13 litert is. Erről viszont nem esik szó sehol.
Persze gondoltam én, hogy többet kell adni neki, de nem kéne ennyire túlfogyasszon.
Normál fogyasztásnál (ami 2 literrel még mindig több, mint a sajátjával) nem meg olyan jól.
Az lenne a legjobb, ha szélessávú lambda szondával rá tudnánk mérni, hogy milyen fordulaton milyen a keverék. Most így érzésre úgy tűnik, hogy kis gyorsításnál, alacsony fordulaton jón, padlógáznál kicsit gondolkozik, de utána elindul, viszont félgázas gyorsítással csak hörög, alig akar gyorsulni. Nyilván ez is befolyásolja a fogyasztás többletet, hogy ha normálisan akarok felgyorsulni, akkor nagy gázt kell nyomjak.
Szerintem megkeresem Geree-t, hátha tud valami tanácsot adni.
A fől cél majd az lenne, hogy ha elindul a motorprojekt, egy nagyköbcentis sportmotor karburátorjait tenni fel rá. Sokkal jobban tetszenek azok a megoldások, és egyszerűbbnek is tűnik a dolog. Persze annak is megvannak a hátrányai ugye, szívócsonk készítés, szinkronizálás, alkatrész, fúvóka beszerzés nehézségei, és azt még most, gyári motorra fölösleges lenne feltenni.
Idénre terveztem ezt, de most, hogy jön a Taunus, valószínüleg eltolódik majd.
- Töcs
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 472
- Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Taunus P5 1965
Szép a Datsun!
Taunust is sportosabbra szeretnéd vagy olyan "nagypapósra" ami persze ugyanolyan fasza hisz taunus ?
Taunust is sportosabbra szeretnéd vagy olyan "nagypapósra" ami persze ugyanolyan fasza hisz taunus ?
Èn sosem iszom rèszegen...
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
- Geree
- szerszámadogató
- Posts: 34
- Joined: Fri Sep 02, 2005 1:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Re: Taunus P5 1965
Szia,uber wrote:Sajnos nem ismerek senkit, aki tudna segíteni benne.
Geree, ő az a Geree, akinek a weboldala is van?
Igazából az a baj ezzel a karbival, hogy túl nagy a torokátmérője szerintem. Habár gyárilag 1.3-ra szerelték úgy tudom. A gyári egy kis Hitachi, kéttorkú, 26, 28-as torokátmérőkkel. Ez a Weber pedig 32, 32. Külföldi fórumokon mindenki ajánlja a cserét, mert sokkal erősebb lesz tőle a széria motor. Ez igaz is, be lehet fúvókázni, hogy menjen, mint a barom, csak akkor benyeli a 13 litert is. Erről viszont nem esik szó sehol.
Persze gondoltam én, hogy többet kell adni neki, de nem kéne ennyire túlfogyasszon.
Normál fogyasztásnál (ami 2 literrel még mindig több, mint a sajátjával) nem meg olyan jól.
Az lenne a legjobb, ha szélessávú lambda szondával rá tudnánk mérni, hogy milyen fordulaton milyen a keverék. Most így érzésre úgy tűnik, hogy kis gyorsításnál, alacsony fordulaton jón, padlógáznál kicsit gondolkozik, de utána elindul, viszont félgázas gyorsítással csak hörög, alig akar gyorsulni. Nyilván ez is befolyásolja a fogyasztás többletet, hogy ha normálisan akarok felgyorsulni, akkor nagy gázt kell nyomjak.
Szerintem megkeresem Geree-t, hátha tud valami tanácsot adni.
A fől cél majd az lenne, hogy ha elindul a motorprojekt, egy nagyköbcentis sportmotor karburátorjait tenni fel rá. Sokkal jobban tetszenek azok a megoldások, és egyszerűbbnek is tűnik a dolog. Persze annak is megvannak a hátrányai ugye, szívócsonk készítés, szinkronizálás, alkatrész, fúvóka beszerzés nehézségei, és azt még most, gyári motorra fölösleges lenne feltenni.
Idénre terveztem ezt, de most, hogy jön a Taunus, valószínüleg eltolódik majd.
Gyanítom, rólam van szó. Legalábbis Adam kollega engem riadóztatott...
Nagyon tetszik a Datsun, pont az a stílus, amit a japán autókban nagyon kedvelek.
A karburátorról. Az alapjaiban hülyeség, hogy a 32/32-es túl nagy lenne a 26/28-ashoz
képest. Ha felteszel egy ikerkarbi-párost, vagy egy motorkarbisort, ahol hengerenként
minimum 32-es a fojtószelep, de Weber esetében nem könnyű 40-esnél kisebbet
találni, ez belátható. A 32/32-es Weberrel nagyon szépen kell tegye a dolgát, már csak
azért is, mert a DIR is progresszív és nem ikerkarburátor. Tehát kis terhelésen csak az
első torok működik. Ha nem teszi a dolgát, akkor vagy működésbéli problémák vannak
vele, vagyis tömítés, membrán, deformáció, repedés (bár ez utóbbi azért nem jellemző),
vagy ami sokkal valószínűbb, hogy a fúvókázás és egyébb beállítás nem stimmel a
motor kívánalmaihoz.
A félgázas gyorsulásmentes hörgés a terhelésre túlszegényedő keverék jele, vagyis
esélyes, hogy túl nagy az első torok féklevegő-fúvókája. De az is ugyanilyen tünetet
produkál, ha nem működik, leragadt a teljesítményszelep vagy eldugult annak a fúvókája.
Meg lehet próbálni műszer nélkül tuningolni, de érzésre nem sok különbséget fogsz
érezni egy lambda=1 és egy lambda=0,7 között, csak a fogyasztás ugrik meg literekkel.
Pláne úgy, hogy részterheléses keveréket kell beállítani, nem a padlógázast, így pedig
emberfia meg nem mondja, hogy egyenletes 100-nál mennyire erős az autó, vagyis kb.
hol van a keverék.
Ha azt akarod, hogy országúton 6-ossal kezdődjön a fogyasztás, de gázra dinamikusabb
és padlógázon erősebb legyen, mint a gyári, akkor az csak szélessávú szondával való
fúvókázással érhető el - meg egy erre szánt egynapnyi autókázással. És persze sok
fúvókával...
A teljesítmény kérdésében pedig ezzel a konfiggal felejtsd el a 90 lóerőt. Ez másfélszerese
a gyárinak, és mivel sem a nyomaték, sem pedig a fordulatszám nem emelkedik a karbi-
csere végett ilyen mértékben, ezért mitől emelkedne a teljesítmény 90 lóerő körülire.
De mivel a karburátor összkeresztmetszete padlógázon közel 40%-kal nagyobb, ez azért
ebben az üzemállapotban határozott plusz formájában jelentkezik.
Ha érdekes vagy aktuális a dolog, akkor keress nyugodtan, megtalálsz...
u.i.: Ja, és ha a Hitachi-t még nem dobtad el túl messzire, akkor ne is tedd, pls.
Volna valaki, akinek lehet, hogy szüksége lenne rá...
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: Taunus P5 1965
uber wrote:...Geree, akinek a weboldala is van?...
Szerintem Ő az a Geree akit kereselGeree wrote:..Ha érdekes vagy aktuális a dolog, akkor keress nyugodtan, megtalálsz...
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
Re: Taunus P5 1965
Nem, a Taunust meghagynám gyári jellegűnek, amolyan low rider-nek. OT-n is gondolkozok, de ahhoz előbb látni kellene jobban, meg hogy milyen lesz bontás után (nem valószínű, hogy az lesz). Az csak arra lenne, hogy beül az ember napsütésben, aztán szarik a világraTöcs wrote:Szép a Datsun!
Taunust is sportosabbra szeretnéd vagy olyan "nagypapósra" ami persze ugyanolyan fasza hisz taunus ?
Re: Taunus P5 1965
Szia, írtam neked PM-et.Geree wrote:
Gyanítom, rólam van szó. Legalábbis Adam kollega engem riadóztatott...
Nagyon tetszik a Datsun, pont az a stílus, amit a japán autókban nagyon kedvelek.
Re: Taunus P5 1965
Nos megjött az autó, de sajnos nem abban a formában, ami örömre adhatna okot. Út közben sajnos árkot fogtak vele.
Tetőnek annyi, üvegek kitörtek. Az egyik küszöb is kiszakadt előlről, meg a vezető oldalon a hátsó ablak alatt is nagyon megnyomódott.
Nem hiszem, hogy helyreállítható lenne másik karosszéria, vagy tető nélkül, így tanácsot kérnék tőletek, hogy nektek mi a vélemyényetek.
Ha esetleg valaki tud egy karosszériát hozzá, vagy bármilyen roncsot, külön ajtókat, üvegeket, tetőt, bármit, szóljon légyszi.
Tetőnek annyi, üvegek kitörtek. Az egyik küszöb is kiszakadt előlről, meg a vezető oldalon a hátsó ablak alatt is nagyon megnyomódott.
Nem hiszem, hogy helyreállítható lenne másik karosszéria, vagy tető nélkül, így tanácsot kérnék tőletek, hogy nektek mi a vélemyényetek.
Ha esetleg valaki tud egy karosszériát hozzá, vagy bármilyen roncsot, külön ajtókat, üvegeket, tetőt, bármit, szóljon légyszi.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Taunus P5 1965
ez elég sajnálatos. nem erre számítottam amikor megnyitottam a topikot.
Gondolod, hogy menthető ez még így, hogy kb minden méret elment rajta ? Nem genyó akarok lenni de lehet el kell engedni a kezét. Vagy tényleg ha lenne másik a jobb állapotú dolgokból kiegészíteni.
Gondolod, hogy menthető ez még így, hogy kb minden méret elment rajta ? Nem genyó akarok lenni de lehet el kell engedni a kezét. Vagy tényleg ha lenne másik a jobb állapotú dolgokból kiegészíteni.
1980 Capri MK3