tankmokolás

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Annak nincs hatranya, hogy az ac elott is van szuro? Ellenallast jelenthet a gyenge szivooladalon , azert ha ilyen egyszeru lenne a keplet, gyarilag is az ac ele raktak volna. Aztan lehet van annyi plusz egy foleg uj acban,hogy nem erzi meg a plusz szurot...
Sot meg versenyautoknal vagy tuninggepeknel a gyari szurot is lecserelik nagyobb atfolyasura, magas fordulaton gondot jelent ha elszegenyedik a keverek.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Annak nincs hatranya, hogy az ac elott is van szuro? Ellenallast jelenthet a gyenge szivooladalon , azert ha ilyen egyszeru lenne a keplet, gyarilag is az ac ele raktak volna. Aztan lehet van annyi plusz egy foleg uj acban,hogy nem erzi meg a plusz szurot...
Sot meg versenyautoknal vagy tuninggepeknel a gyari szurot is lecserelik nagyobb atfolyasura, magas fordulaton gondot jelent ha elszegenyedik a keverek.
gyárilag is van ilyen szűrő az AC előtt. ha megnézed pl egy scorpio tankját, az AC előtt a csővőn van ilyen rézszövet, vagy magánál a vödörnél a tankban. a mokolt tankhoz azért kel külön rakni, mert nincs máshol, és itt a legegyszerübb elhelyezni. nekem az AC a tank oldalán van egy kb 10 cm-es csővel, ami 15mm vastag, azon simán tud annyit szivni amennyit kell, a belső AC-k szivocsöve pl csak 8mm.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Szelei Szilard wrote:Akkor is kell az ac elé szűrő, hogyha a tankba lévő búvárcső végén rajta van a gyári henger alakú műanyag szűrő? Mert az szerintem megakadályozza, hogy kosz jusson az ac ba. Üdv :)
akkor nem, hiszen akkor már rajta van ami kell.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

bogyo28 wrote:
gigford wrote:Annak nincs hatranya, hogy az ac elott is van szuro? Ellenallast jelenthet a gyenge szivooladalon , azert ha ilyen egyszeru lenne a keplet, gyarilag is az ac ele raktak volna. Aztan lehet van annyi plusz egy foleg uj acban,hogy nem erzi meg a plusz szurot...
Sot meg versenyautoknal vagy tuninggepeknel a gyari szurot is lecserelik nagyobb atfolyasura, magas fordulaton gondot jelent ha elszegenyedik a keverek.
gyárilag is van ilyen szűrő az AC előtt. ha megnézed pl egy scorpio tankját, az AC előtt a csővőn van ilyen rézszövet, vagy magánál a vödörnél a tankban. a mokolt tankhoz azért kel külön rakni, mert nincs máshol, és itt a legegyszerübb elhelyezni. nekem az AC a tank oldalán van egy kb 10 cm-es csővel, ami 15mm vastag, azon simán tud annyit szivni amennyit kell, a belső AC-k szivocsöve pl csak 8mm.
Az okes,hogy nem szukul az atmero , csak a rezszovet jelenthet ellenallast . De ha gyarilag is igy van, akkor no problem.
En meg a k-jetnel tartok, ha meglatom az i-t,arra gondolok, hogy ott nincs.
A koszihoz ua benyapumpat hasznalod mint a k-jetnel van?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:
bogyo28 wrote:
gigford wrote:Annak nincs hatranya, hogy az ac elott is van szuro? Ellenallast jelenthet a gyenge szivooladalon , azert ha ilyen egyszeru lenne a keplet, gyarilag is az ac ele raktak volna. Aztan lehet van annyi plusz egy foleg uj acban,hogy nem erzi meg a plusz szurot...
Sot meg versenyautoknal vagy tuninggepeknel a gyari szurot is lecserelik nagyobb atfolyasura, magas fordulaton gondot jelent ha elszegenyedik a keverek.
gyárilag is van ilyen szűrő az AC előtt. ha megnézed pl egy scorpio tankját, az AC előtt a csővőn van ilyen rézszövet, vagy magánál a vödörnél a tankban. a mokolt tankhoz azért kel külön rakni, mert nincs máshol, és itt a legegyszerübb elhelyezni. nekem az AC a tank oldalán van egy kb 10 cm-es csővel, ami 15mm vastag, azon simán tud annyit szivni amennyit kell, a belső AC-k szivocsöve pl csak 8mm.
Az okes,hogy nem szukul az atmero , csak a rezszovet jelenthet ellenallast . De ha gyarilag is igy van, akkor no problem.
En meg a k-jetnel tartok, ha meglatom az i-t,arra gondolok, hogy ott nincs.
A koszihoz ua benyapumpat hasznalod mint a k-jetnel van?
K-jetnél is van gyárilag szörű, bent a tankban rézszövetből. Ez nem különbözik az k-jet és az EFI terén. Az AC az más, mert a k-jet az nagyobb nyomásról megy 5 bar körüli az AC, az EFI pedig 3,5 bar-os AC-vel dolgozik. Lehet használni a k-jet AC pumpáját EFI-hez, hiszen ott az injektoroknál levő szelep állandó nyomáson tartja a rendszert, tehát a felesleget visszaengedi a tankba, de kár terhelni vele a cuccokat. fordítva értelemszerüen nem felcserélhető az AC...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Na ma szétvágtunk a Szöszivel egy gyári granada i-s tankot, itt van pár kép arról hogy mi is van benne gyárilag:

Image
Image
Image
Image

mint a képeken is látszik elég viharvert a cucc, de azért kivehetők a lényegi részek. a vödör közepén van a rézszövetböl készült szűrő, alóla indul a nagyobb átmérőjü szívócső. a visszafolyó cső is a vödörbe jön vissza egy kis csigavonalban, igy a visszafolyó nyál is az AC-hoz tud jutni, a kanyarban még jobban ottmaradjon a nafta. ami a képeken nem látszik, hogy a vödör alján vannak apro lukak, és a visszafolyo ág bevezetése fölött is van egy nagyobb nyilás, itt tud a vödör megtelni anyaggal...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Szelei Szilard
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Mon Mar 12, 2007 8:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Simontornya

Post by Szelei Szilard »

Ilyen kellene nekem is, hol lehet szerezni? Ha valakinek van megvenném!
Scorpio tankom van, de abba teljesen máshogy néz ki mivel belső ac-s.
'76 Capri MK II 2.9 V6
'92 Scorpio 2.9 V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Szelei Szilard wrote:Ilyen kellene nekem is, hol lehet szerezni? Ha valakinek van megvenném!
Scorpio tankom van, de abba teljesen máshogy néz ki mivel belső ac-s.
bármilyen külsö AC-s auto tankjából. régi scorpio, sierra hogy tipuson belül maradjunk, de bármi jó lehet ami a bontóban ocsoért van, akár szétrohadt lukas tank is, a müanyag ugyis nehezen korrodál :shock:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Szelei Szilard
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Mon Mar 12, 2007 8:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Simontornya

Post by Szelei Szilard »

Oké!!! köszi az infót! :D
'76 Capri MK II 2.9 V6
'92 Scorpio 2.9 V6
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

És akkor ezt a vödröt kell beoperálni a sima tankba? Becsövezni ahogy a képen, szűrő, külső AC ( a sokat emlegetett 16 ezres ) , szűrő és mehet a mocihoz? Bogyó, a scorpiom ( 92 ) még "régi"? vagy az már újnak számít vödör terén? Mert ha a szent vödör belül lakozik akkor nem lesz irgalom !

Bocsika , de még nem láttam ilyen operációt és semmilyen kettévágott tankkal nem találkoztam. Szeretnék tisztán látni mielőtt szétvágok valamit !

köszi
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:És akkor ezt a vödröt kell beoperálni a sima tankba? Becsövezni ahogy a képen, szűrő, külső AC ( a sokat emlegetett 16 ezres ) , szűrő és mehet a mocihoz? Bogyó, a scorpiom ( 92 ) még "régi"? vagy az már újnak számít vödör terén? Mert ha a szent vödör belül lakozik akkor nem lesz irgalom !

Bocsika , de még nem láttam ilyen operációt és semmilyen kettévágott tankkal nem találkoztam. Szeretnék tisztán látni mielőtt szétvágok valamit !

köszi
a kozé scorpio már uj, hiszen belső AC-s. az szerintem azért nem jó, mert abba a szívócső és az AC felülről log bele. de ha a vödröt AC-stöl műtöd a tankba akkor jó lehet, csak ha gond lesz vele nehéz cserélni ha behegeszted a tetejét, hacsak nem hagysz neki egy ajtót, amit átműtetsz az uj scorpio tankról. ezt már neked kell eldöntened, hogy melyik utat választod. arra azért vigyázz, hogy a tankba elég sokáig bennemarad a benzingőz, ami miatt elég mokás dolgot tud csinálni hegesztés vagy flexelés hatására...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Post by driver »

Igen erről Gabocával tudnánk mesélni!

Ja tank mokolás!

Image
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

:D Nem bántatok vele finoman ! :smt066
1980 Capri MK3
User avatar
pilot
csúcsnigger
Posts: 19
Joined: Wed May 02, 2007 10:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by pilot »

Üdv !
Kérdezni szeretnék tank problémával kapcsolatosan. 79-es , 2.3-as Capri-ról van szó . Nem működik a műszerfalban a benzinszint mutató óra . A tank mellett bal oldalon van két szál vezeték ami nincs bekötve . Gondolom ez okozza a problémát . Hogyan kell bekötni ? Nem szeretném elcseszni az órát .
Előre is kösz !
Ford CAPRI , Feel the difference !
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

pilot wrote:Üdv !
Kérdezni szeretnék tank problémával kapcsolatosan. 79-es , 2.3-as Capri-ról van szó . Nem működik a műszerfalban a benzinszint mutató óra . A tank mellett bal oldalon van két szál vezeték ami nincs bekötve . Gondolom ez okozza a problémát . Hogyan kell bekötni ? Nem szeretném elcseszni az órát .
Előre is kösz !
egyika test a másik megy a müszerre. ha fordítva kötöd be, mindig tele tankot mutat a műszer, elrontani nem tudod. 50%-od van hogy elsőre eltaláld...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply