Page 1 of 1

Kuplung beállítás

Posted: Mon May 21, 2018 11:35 pm
by Buliwyf
Sziasztok!

Körbenéztem, de ilyen témát nem találtam. A kérdés az lenne, hogy kell beállítani a kuplungot egy MKIII-as Caprinál, amely egy T9-el van ellátva?
Előre is köszönöm a válaszaitokat!

Üdv.

Re: Kuplung beállítás

Posted: Tue May 22, 2018 5:20 pm
by White Shark
Ezen nincs sok töprengeni való ,érzésre ,rá fogsz jönni,ne fogjon fent ,se lent ,de a kinyomócsapágyat még lazán hagyja .Vagyis addig tekerd az anyát amíg nem feszül a bovden ,ha már feszül akkor dolgozik a kinyomócsapágy .Megcsinálni egyszerűbb mint elmondani .És ha ezután mégsem jó akkor belül van a baj nem a beállítással.Remélem ez volt a kérdés.

Re: Kuplung beállítás

Posted: Tue May 22, 2018 5:20 pm
by White Shark
Ezen nincs sok töprengeni való ,érzésre ,rá fogsz jönni,ne fogjon fent ,se lent ,de a kinyomócsapágyat még lazán hagyja .Vagyis addig tekerd az anyát amíg nem feszül a bovden ,ha már feszül akkor dolgozik a kinyomócsapágy .Megcsinálni egyszerűbb mint elmondani .És ha ezután mégsem jó akkor belül van a baj nem a beállítással.Remélem ez volt a kérdés.

Re: Kuplung beállítás

Posted: Tue May 22, 2018 11:31 pm
by Buliwyf
Köszönöm a segítséget! Egyébként nem értem miért nincs egy rugó ami vissza nyomja, hogy ne dolgozzon a kinyomó csapágy, mert ahogy leírtad, még simán hozzá érhet a kinyomó villákhoz. Filóztam azon hogy rakok egy rugót a bowdenre azért hogy távol tartsa a villáktól a csapágyat, de akkor meg nem menne fel a porvédő, így elvetettem..
Volna még egy másik kérdés. A féket és a gázt visszahúzza egy rugó, de volt még egy a kuplungnál is, persze hülye voltam mert mikor szétszedtem ezt nem dokumentáltam és nem is találtam meg a helyét utólag. Kell egyáltalán?
Előre is köszönöm a segítséget és a választ!
Üdv!

Re: Kuplung beállítás

Posted: Wed May 23, 2018 6:37 am
by White Shark
Igen kell ,ez az a rugó amit lentről hiányoltál ,és azt a feladatot látja el ami szükséges a kinyomócsapágy hosszú élettartalmához vagyis felhúzza a pedált alaphelyzetbe .De ezt ki szokták hagyni ,vagy kivenni ,mégpedig azért mert túl magas a pedál állása és nagyon magasra kell emelni a lábat egy- egy kuplungoláshoz .Azt azonban senki nem nézi meg hogy ennek a fránya pedálnak felsőhelyzeti határolója van ,ami el szokott görbülni ,és ugyan szűk határokon belül ,de állítható, még ha legtöbbször csak hajlítással ,de az ideális alaphelyzet visszahozható egy olyan lépcsőszerű állásba amikor már nem akad el a lábad egy pl ballábas fékezésnél.