Sziasztok!
Körbenéztem, de ilyen témát nem találtam. A kérdés az lenne, hogy kell beállítani a kuplungot egy MKIII-as Caprinál, amely egy T9-el van ellátva?
Előre is köszönöm a válaszaitokat!
Üdv.
Kuplung beállítás
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Kuplung beállítás
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Kuplung beállítás
Ezen nincs sok töprengeni való ,érzésre ,rá fogsz jönni,ne fogjon fent ,se lent ,de a kinyomócsapágyat még lazán hagyja .Vagyis addig tekerd az anyát amíg nem feszül a bovden ,ha már feszül akkor dolgozik a kinyomócsapágy .Megcsinálni egyszerűbb mint elmondani .És ha ezután mégsem jó akkor belül van a baj nem a beállítással.Remélem ez volt a kérdés.
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Kuplung beállítás
Ezen nincs sok töprengeni való ,érzésre ,rá fogsz jönni,ne fogjon fent ,se lent ,de a kinyomócsapágyat még lazán hagyja .Vagyis addig tekerd az anyát amíg nem feszül a bovden ,ha már feszül akkor dolgozik a kinyomócsapágy .Megcsinálni egyszerűbb mint elmondani .És ha ezután mégsem jó akkor belül van a baj nem a beállítással.Remélem ez volt a kérdés.
Re: Kuplung beállítás
Köszönöm a segítséget! Egyébként nem értem miért nincs egy rugó ami vissza nyomja, hogy ne dolgozzon a kinyomó csapágy, mert ahogy leírtad, még simán hozzá érhet a kinyomó villákhoz. Filóztam azon hogy rakok egy rugót a bowdenre azért hogy távol tartsa a villáktól a csapágyat, de akkor meg nem menne fel a porvédő, így elvetettem..
Volna még egy másik kérdés. A féket és a gázt visszahúzza egy rugó, de volt még egy a kuplungnál is, persze hülye voltam mert mikor szétszedtem ezt nem dokumentáltam és nem is találtam meg a helyét utólag. Kell egyáltalán?
Előre is köszönöm a segítséget és a választ!
Üdv!
Volna még egy másik kérdés. A féket és a gázt visszahúzza egy rugó, de volt még egy a kuplungnál is, persze hülye voltam mert mikor szétszedtem ezt nem dokumentáltam és nem is találtam meg a helyét utólag. Kell egyáltalán?
Előre is köszönöm a segítséget és a választ!
Üdv!
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Kuplung beállítás
Igen kell ,ez az a rugó amit lentről hiányoltál ,és azt a feladatot látja el ami szükséges a kinyomócsapágy hosszú élettartalmához vagyis felhúzza a pedált alaphelyzetbe .De ezt ki szokták hagyni ,vagy kivenni ,mégpedig azért mert túl magas a pedál állása és nagyon magasra kell emelni a lábat egy- egy kuplungoláshoz .Azt azonban senki nem nézi meg hogy ennek a fránya pedálnak felsőhelyzeti határolója van ,ami el szokott görbülni ,és ugyan szűk határokon belül ,de állítható, még ha legtöbbször csak hajlítással ,de az ideális alaphelyzet visszahozható egy olyan lépcsőszerű állásba amikor már nem akad el a lábad egy pl ballábas fékezésnél.