szszaby wrote:bogyó 28
Nem kötözködésképpen de szerintem nincs igazad mivel a rugóút végét meghatározza a gumibak amire felütközik a híd és az ültetőszettel és az egyenesítéssel is ugyanolyan messze lesz tőle a híd tehát a rugóút így ís úgy ís csökkenni fog. Az én megoldásommal feszesebb lesz a rugó az ültetőszettel pedig csak azt lehet elérni hogy kissebb terheléssel is fel fog ütközni a gumibakra, mivel csak közelebb kerül hozzá.
azért nem igy van, mert a rugo ha egyenes, akkor már nem rugo, nem tölti be a funkcióját. azért jobb ültetőszettel, mert a rugo az eredeti alakjában van, hajlítot, és ugyanugy rugozik mintha normál állapotban lenne az auto, csak lejjeb van a kaszni. Ha ültetsz, akkor mindenféleképpen keményebb gátló kell, és nem árt erösebb rugo sem, hogy nem menjen fel a futómü minden kis rezdülésre. Nem is az a gond, hogy a gumibakba üt föl a futómü, hanem hogy a gumi beleér a sárvédőivbe. Láttál te már bárhol is egyenes rugót? Csak ha már teljesen odavan. Nem én találtam ezt ki, hanem nálam sokkal okosabb emberek. Hidd el nem jársz jol ha az egyenes felé viszed el a rugot és ezzel ülteted meg a gépet. minél egyenesebb a rugod (kevésbé van meghajlítva), annál hosszabb lesz, tehát annál nehezebb felrakni a helyére, és annál kevesebb helye marad mozogni. Ami abból jó, hogy kissebb lesz a rugoút, de nem a rugo ereje fogja meg a mozgást, hanem megfeszül, esetleg belever a kaszniba, ami aztán végképp nem jó. Abban egyetértek Capri-3-al, hogy ha a jó megoldások drágának tünnek, akkor inkább ne csinálj semmit, mint hogy rossz dolgokat teszel. Lehet hogy egyszerübb és olcsobb megoldás egy kifáradt rugóval ültetni, de hosszu távon nem éri meg.