kardán

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Re:

Post by szszaby »

holecz wrote: A Sierrákon is kör alakú Hardy van.
Igen, de az a váltó után van közvetlen, ez meg a kardáncsapágy után és ez nem hardy.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: kardán

Post by CapriTurbo »

Capri 2.8i-é.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: kardán

Post by capriv6 »

Nekem is ilyen van :mrgreen:
2.8i és 3.0 kardán (golyos)
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: kardán

Post by DavidMolnar »

Nekem is ilyen van bennt, hátha egyszer erős lesz a Pinto.. 8)
Image
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: kardán

Post by gigford »

Na akkor nem szart vettem...köszi a segítséget!
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Re:

Post by Tibi »

holecz wrote:
Tibi wrote:Helóka !

Mt 75. Nincs még itthon, szóval csak halvány emlékképeimre támaszkodva mondom a következőt. Ha az automata Scorpio kardán első tagját rápattintom a Capri kardánra, akkor az jó lesz nekem? Úgy néztem, hogy egyforma hosszúak.Hatszög alakú a Hardy elől. ( úgy hallottam van köralakú is ). Na, mit szóltok?
A Sierrákon is kör alakú Hardy van.
Jobb későn mint soha :)
1980 Capri MK3
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: kardán

Post by stpetya »

A Hirdetett piros Capri kapcsán ami hardys kardánnal szerelt,Proti kérdésére válaszolva:
Azért írtam h nem nyerő a hardys kardán mert próbáltam dehát nagy volt a dőlésszög amit Capriban ki kéne bírjon a váltócsatlakozás és a kardán középső felfogatása közt,amit meg is erősitettek bennem többen,nekem nem volt érdemes olyat feltenni,így a sűrű ricnis csuklós kardán első tagja az 5ös váltóhoz a 2,8as Capriról jött.
Sőt a 2 sierrámban és a 2 taumban ami volt,is szar állapotú volt a hardy,a zöld tauban szét is szakadt,tehát inkább az acélban bízok.Biztos az új jó is,meg más felfogatással,de nekem széttépte volna a Capriban pár hét alatt. :roll:
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: kardán

Post by tomtom »

stpetya wrote:A Hirdetett piros Capri kapcsán ami hardys kardánnal szerelt,Proti kérdésére válaszolva:
Azért írtam h nem nyerő a hardys kardán mert próbáltam dehát nagy volt a dőlésszög amit Capriban ki kéne bírjon a váltócsatlakozás és a kardán középső felfogatása közt,amit meg is erősitettek bennem többen,nekem nem volt érdemes olyat feltenni,így a sűrű ricnis csuklós kardán első tagja az 5ös váltóhoz a 2,8as Capriról jött.
Sőt a 2 sierrámban és a 2 taumban ami volt,is szar állapotú volt a hardy,a zöld tauban szét is szakadt,tehát inkább az acélban bízok.Biztos az új jó is,meg más felfogatással,de nekem széttépte volna a Capriban pár hét alatt. :roll:

no, azért te is csak-csak költöttél rá...

ide süss:
Attachments
20090407(005).jpg
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: kardán

Post by stpetya »

Ne szívass,csak nem fémet raktatok hézagkitöltés céljából a rohadásokra? :D Gondolom a légüres tér képződésének megelőzésére 230km/h fölött?! :ru:
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: kardán

Post by tomtom »

140x50 cmes darab ment bele, de nem lett elég, a hátsó sárvédő kerékív mögötti részére nem jutott ebből. az a oszlop újraépítve, mert nem volt, a padlólemez nem találkozott a belső küszöbbel, a nyúlvány fölé belement egy szép darab, és hát a kerékív eleje is hiányzott kívül-belül. na, azt ki kellett szobrászkodni rendesen. ma csinálom a másik oldalt, de az nem lesz ennyire gáz, ott megvan a padló-küszöb találkozás, "csak" foltozni kell.
Attachments
20090401.jpg
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: kardán

Post by szszaby »

Ide is leírom:
Lehet kardán, de sajna nem tudom. 145 felett fura ütemes remegés jön bele ami egyre erősödik. Nem mertem még tovább nyomni neki még, annyira beremeg. Azt meg nem tudom mitől van. Olyan egy másodperces gyakorisággal megrezegteti az egész bódét, az üteme a sebességgel nem változik csak az erőssége, de az nagyon.
Szerintetek mi lehet?
Szeretném ezt a kardán csapágyat elhagyni, hogy egyben legyen a kardánom mint a 4-es váltóval is volt, de ilyen nem hinném hogy létezne a Type9-hez. A gyártást meg tudnám oldani de ki centírozná ki?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: kardán

Post by Nitrobuster »

szszaby wrote:Ide is leírom:
Lehet kardán, de sajna nem tudom. 145 felett fura ütemes remegés jön bele ami egyre erősödik. Nem mertem még tovább nyomni neki még, annyira beremeg. Azt meg nem tudom mitől van. Olyan egy másodperces gyakorisággal megrezegteti az egész bódét, az üteme a sebességgel nem változik csak az erőssége, de az nagyon.
Szerintetek mi lehet?
Szeretném ezt a kardán csapágyat elhagyni, hogy egyben legyen a kardánom mint a 4-es váltóval is volt, de ilyen nem hinném hogy létezne a Type9-hez. A gyártást meg tudnám oldani de ki centírozná ki?
Régen nekem is remegett a bódém. Persze kiderült, hogy nem csak a kardán, hanem inkább az eggyik kerék volt rossz. Érdekesség képp nekem írdatlanul lötyög a gumiház a kardáncsapágynál, de az csak indulásnál ráz. Nagy temponál semmi. Ha van tarcsi kereked a helyedben feldobnám egy próba erejéig.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: kardán

Post by Tibi »

Volt nekünk olyan is, hogy feltapadt a szutyok a felni belső peremére és bizonyos sebesség felett majd szétszakadt az autó. Mintha félre lenne téve a súly a felnin.
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: kardán

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Ide is leírom:
Lehet kardán, de sajna nem tudom. 145 felett fura ütemes remegés jön bele ami egyre erősödik. Nem mertem még tovább nyomni neki még, annyira beremeg. Azt meg nem tudom mitől van. Olyan egy másodperces gyakorisággal megrezegteti az egész bódét, az üteme a sebességgel nem változik csak az erőssége, de az nagyon.
Szerintetek mi lehet?
Szeretném ezt a kardán csapágyat elhagyni, hogy egyben legyen a kardánom mint a 4-es váltóval is volt, de ilyen nem hinném hogy létezne a Type9-hez. A gyártást meg tudnám oldani de ki centírozná ki?
itt a nagyfalu környékén tudok 2 céget is aki csinál centírt kardánra, de nem olcsó mulatság, legutobb ugy 30 pénzt mondtak. próbából kerékcsere az nem egy rossz ötlet.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: kardán

Post by szszaby »

Kipróbálom akkor majd két másik kerékkel.
Ford Capri MkI Essex
Post Reply