2,8i tuning

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Megtalaltam a 2,8i veztengely csapagymereteit(mivel rohadt sok idom van ulni a net elott :) )

tehat: 82 elott: 1.652"/41.90mm , utan 1.730"/43.90mm

Ha valaki leirna, hogy mikortol kezdtek gyartani 2.8as motort barmilyen Fordba akkor azoknak is kideritenem a mereteit,mert nekem azok kellenenek leginkabb.

CapriTurbo mondta meg anno, hogy talan a motor es a valto csatlakozasanal a motoron,felul, ahol 2.8 eseteben a E betu alatt vannak szamok es azok kozul az elso ketto talan a motor gyartasi evet jeloli.

Az en esetemben ez 78. Ha ez a szam tenylegesen a gyartasi evet jeloli akkor be tudnam azonositani ,milyen veztengely csapagy lehet benne.

Capripower, neked gyari kettonyocidvan, lecci nezd mar meg,hogy neked milyen szam van az E betud ala irva, vagy barki mas aki biztosan tudja, hogy mikori a 2.8as motorja.
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Az évjárat pontosan kiderül a motorszámból,még az újonnan eladott motorszámnélküli blokkokba is beütötték a gyárban a gyártás évét jelölő két betüt.Pl az én ,,erőművem" ss motorszámu tehát 76 november
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

trafo2000 wrote:Az évjárat pontosan kiderül a motorszámból,még az újonnan eladott motorszámnélküli blokkokba is beütötték a gyárban a gyártás évét jelölő két betüt.Pl az én ,,erőművem" ss motorszámu tehát 76 november
Akkor a motorszam ott van ahol a E vagy A betu van? Ha nem. akkor hol lehet megtalalni?
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

A v6 motornál a menetirány szerinti bal oldalon az ac pumpa felett és a bal oldali hengersor első gyertyája alatt.Megcsiszolod egy csiszvászonnal és meglesz.A számsor előtti két betü kell.U=78,W=79,A=80,B=81,C=82 stb.A második szám a hónap jele.Ez érvényes az alvázszámra is.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

trafo2000 wrote:A v6 motornál a menetirány szerinti bal oldalon az ac pumpa felett és a bal oldali hengersor első gyertyája alatt.Megcsiszolod egy csiszvászonnal és meglesz.A számsor előtti két betü kell.U=78,W=79,A=80,B=81,C=82 stb.A második szám a hónap jele.Ez érvényes az alvázszámra is.
Akkor ezek szerint 78 elott nem gyartottak 2.8as Ford motort?

Koszi az infot!
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Ha jól tudom akkor az mk2 Granada kapta meg a 2,8 at először 77ben vagy 78ban,az előd az még 2,6 os volt.Megtaláltad a számot?
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

trafo2000 wrote:Ha jól tudom akkor az mk2 Granada kapta meg a 2,8 at először 77ben vagy 78ban,az előd az még 2,6 os volt.Megtaláltad a számot?
Az a helyzet, hogy most Londonban vagyok es itt is leszek meg 1 jo darabig... :) ezert most nem tudom megnezni. Csak nezegetek tuning cuccokat a neten a 2.8hoz es azert gyujtom ezeket az infokat.

Azt halottam a Havassy,Szuromi, Gaal fele sportveztengelyekrol, hogy a fokolas utan visszaedzik a butykok feluletet, de allitolag nem tudjak olyan kemenysegure ,mint a gyarilag volt elotte. Az nem is lenne baj,hogy nem gyari kemenysegu, nem kell 20evig mukodnie 1 sportengelynek,de nem is par honapig. Nem tudom pontosan melyik ceg, de valamelyik a 3 kozul.

Itt kint van a Piper,Kentcams meg a Burtonpower aki gyart tengelyeket,(dupla aron mint otthon megcsinalnak)gondolom jobbak minosegben meg tesztelesben is mint a hazaiak, (foleg hogy itthon tudtommal nem keszult meg caprihoz rendes sportveztengely,ha igen akkor vilagositson fel vki)
Nem akarok feltetlenul dupla arat kifizetni csak azert mert ez angol es jol csengo neve van a cegnek, de ha tenyleg jobb,tartosabb az otthoninal akkor ezek mellett dontok.
ezeken a honlapokon irjak a kis meg a nagy csapagyu tengelyeket,(kulon-kulon karbishoz meg injektososhoz is),ezert akarom kideriteni hogy az enyemben milyen lehet.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

Sztem az is különbség, hogy míg a magyarok egy kopott gyáriból dolgoznak, az angol újat gyárt. Haver a Gaál tengellyel járt úgy, hogy 2 hónapot bírt ki...
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Süni wrote:Sztem az is különbség, hogy míg a magyarok egy kopott gyáriból dolgoznak, az angol újat gyárt. Haver a Gaál tengellyel járt úgy, hogy 2 hónapot bírt ki...
Na pont ilyesmire gondoltam....akkor a Gaal kilove.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Süni wrote:Sztem az is különbség, hogy míg a magyarok egy kopott gyáriból dolgoznak, az angol újat gyárt. Haver a Gaál tengellyel járt úgy, hogy 2 hónapot bírt ki...

Ha széria szeleprugóval rakta össze, akkor ne csodálkozzon.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:
Süni wrote:Sztem az is különbség, hogy míg a magyarok egy kopott gyáriból dolgoznak, az angol újat gyárt. Haver a Gaál tengellyel járt úgy, hogy 2 hónapot bírt ki...

Ha széria szeleprugóval rakta össze, akkor ne csodálkozzon.
A szeria szeleprugoval is elmegy sok sporttengely, nagyon durva fokolasnal kell csak speci rugo.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:
Süni wrote:Sztem az is különbség, hogy míg a magyarok egy kopott gyáriból dolgoznak, az angol újat gyárt. Haver a Gaál tengellyel járt úgy, hogy 2 hónapot bírt ki...

Ha széria szeleprugóval rakta össze, akkor ne csodálkozzon.
A szeria szeleprugoval is elmegy sok sporttengely, nagyon durva fokolasnal kell csak speci rugo, szerintem ott is azzal volt a gond,hogy nem volt megfeleloen hokezelve a butyok, a szeria szeleprugo nem kezd ki egy jol megcsinalt tengelyt.
En amit olvasgattam errol a temarol ott is azert ajanljak a speci rugokat durva tengelynel,hogy birja a magasabb fordulatszamot.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:
Süni wrote:Sztem az is különbség, hogy míg a magyarok egy kopott gyáriból dolgoznak, az angol újat gyárt. Haver a Gaál tengellyel járt úgy, hogy 2 hónapot bírt ki...
Na pont ilyesmire gondoltam....akkor a Gaal kilove.

Szerintem ha komoly motort szeretnél érdemes egy performance kit-et venni (pl: Kent V6T31K ). Ez lehet, hogy elsőre drágának tűnik, de benne van az új veztengely, szeleprugók,ékek,olajzócső stb.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:
Nitrobuster wrote:
Süni wrote:Sztem az is különbség, hogy míg a magyarok egy kopott gyáriból dolgoznak, az angol újat gyárt. Haver a Gaál tengellyel járt úgy, hogy 2 hónapot bírt ki...

Ha széria szeleprugóval rakta össze, akkor ne csodálkozzon.
A szeria szeleprugoval is elmegy sok sporttengely, nagyon durva fokolasnal kell csak speci rugo, szerintem ott is azzal volt a gond,hogy nem volt megfeleloen hokezelve a butyok, a szeria szeleprugo nem kezd ki egy jol megcsinalt tengelyt.
En amit olvasgattam errol a temarol ott is azert ajanljak a speci rugokat durva tengelynel,hogy birja a magasabb fordulatszamot.
Szerintem nem az alapkőr nagyságától, hanem a bütyök profiljától függ, hogy kell-e az erősebb szeleprugó.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Szerintem meg az alapkor nagysaganak novekedese egyenes aranyban van a butyok profilja emelokepessegenek novekedesevel.azaz hogy mennyire emeli ki a szelepeket a butyok.
pl egy 272os (lada)tengely 6.3mmt emel szivo es kipuff oldalon,
mig egy 296os 7.2ot.

A nagyon brutal tengellyel az a gond,hogy a rugokon kivul a hengerfejbol is sokat le kellene vetetni a megfelelo kompresszio erdekeben es akkor mar ott tartunk hogy a dugattyut kell megcsinalni olyanra amibe a szelepek `belenyitnak`.

en valami koztes megoldast keresek, ami nem igenyel ilyen atalakitasokat,legfeljebb rugocseret.
Majd kuldok egy emailt valamelyik cegnek,hogy melyik tengely milyen valtoztatasokat igenyel, mennyi pluszt jelent loeroben,es akkor majd merlegelek.
Post Reply