Page 1 of 20

Fékhatás

Posted: Sun Feb 05, 2006 8:05 pm
by TauRicsi
Üdv Mindenkinek

Azt akarom kérdezni,hogy rakott-e már fel valaki 260-as első tárcsákat?????

Vagy ha nem akkor a gyári tárcsa és a hütött,de ugyanúgy 247-es tárcsa között van-e érezhető külömbség.

Akarok nagyobb tárcsákat tenni a Tau-ra,de nem tudom,hogy elég-e a 260-as körüli,mert,ha nincs egetverő fékhatás külömbség akkor inkább rakok fel (igaz kicsit drágább de az már fék) 285-ös hütöttet 4 dugattyús nyergekkel azt annak már jónak kell lennie!!

Szóval várom a tapasztalatokat és ötleteket minden érdekel

Előre is köszönöm!!

Posted: Sun Feb 05, 2006 9:08 pm
by CAPRI-3
és a hátsó fék?

ha tudsz 4 dugattyús fékeket, szólj nekem is.
nekem 288-as első tárcsákat sikerűlt 1-1-ben a capri agyra feltenni (xantia hdi), de a cosworth féknyergek sajna ehhez is kicsik.
a hűtött nem erősebb hatásban, csak nem melegszik el, tartósabban lehet vele fékezni. a nagyobbhoz nem ért fejleszteni a főfékhengeren és a hátsó traktuson sem, sőt, kelleni fog.

Posted: Sun Feb 05, 2006 11:18 pm
by Peti
Állítólag sokat javul a fékhatás, ha lecseréled a fékolajat. :wink:
Tavasszal én is kipróbálom ezt a módszert. :)

Posted: Mon Feb 06, 2006 12:29 pm
by gigford
A fekezo felulet es a nyomoero mellett nagy szerepet jatszik a surlodo feluletek minosege is, amire pl en szemely szerint nagyobb hangsulyt fektetnek, mint a tarcsa atmerojenek novelesere.

Kb 3 eve rendeltem egy ipari fekbeteteket gyarto magyar cegtol sport beteteket. Itt te valaszthatod meg mennyire legyen "sportos" a cucc,ugy keverik ki az anyagot hozza. 3500Ft korul kerult a 2 par elore, szoval nem draga es erezhetoen jobb a fekhatas.

Posted: Mon Feb 06, 2006 8:46 pm
by TauRicsi
CAPRI-3 wrote:és a hátsó fék?

ha tudsz 4 dugattyús fékeket, szólj nekem is.
nekem 288-as első tárcsákat sikerűlt 1-1-ben a capri agyra feltenni (xantia hdi), de a cosworth féknyergek sajna ehhez is kicsik.
a hűtött nem erősebb hatásban, csak nem melegszik el, tartósabban lehet vele fékezni. a nagyobbhoz nem ért fejleszteni a főfékhengeren és a hátsó traktuson sem, sőt, kelleni fog.
Hátsó fék az egyenlőre jó úgy ahogy van elösször az elejét akarom megcsinálni!
Én most egy Transit féknyergével szemezgetek mert az is 4 dugattyús bár nem nem megy fel csont nélkűl de 265-ős tárcsához való.

A nagyobb (Granada) munkahenger+szervódob már megvan,de lehet,hogy egy ABS motor lesz inkább bekötve ha ez is kevés,majd meglátom milyen!

Posted: Mon Feb 06, 2006 8:48 pm
by TauRicsi
gigford wrote:A fekezo felulet es a nyomoero mellett nagy szerepet jatszik a surlodo feluletek minosege is, amire pl en szemely szerint nagyobb hangsulyt fektetnek, mint a tarcsa atmerojenek novelesere.

Kb 3 eve rendeltem egy ipari fekbeteteket gyarto magyar cegtol sport beteteket. Itt te valaszthatod meg mennyire legyen "sportos" a cucc,ugy keverik ki az anyagot hozza. 3500Ft korul kerult a 2 par elore, szoval nem draga es erezhetoen jobb a fekhatas.
Nem hangzik rosszul,de én azért mindenféle képpen akarok nagyobb tárcsákat is ha még ahoz ilyen betét akkor az már jó :)

Posted: Mon Feb 06, 2006 9:10 pm
by Nitrobuster
Capripower wrote:Állítólag sokat javul a fékhatás, ha lecseréled a fékolajat. :wink:
Tavasszal én is kipróbálom ezt a módszert. :)
Én lecseréltem a fékolajat, a fékhatás nem lett jobb, viszont nem esik be olyan hamar a fékpedál. :wink:
A magyar betétről sajna nekem nincs jó tapasztalatom.
A speckó betét nagyon puha, nagyon porol, ráadásul hamar elfogy.
A sima felújított, zabálja a tárcsát, hamar felüvegesedik csak csillingel, de nem fog.
Persze ez saját tapasztalat.

Posted: Mon Feb 06, 2006 9:23 pm
by TauRicsi
Nitrobuster wrote:A sima felújított, zabálja a tárcsát, hamar felüvegesedik csak csillingel, de nem fog.
Persze ez saját tapasztalat.

Nekem csak nyikorgott,de mint az állat majdnem kiszakadt a dobhártyám úgy,de az csak azért volt mert nem volt benne azok a kis lemezek mögötte meg a vissza feszitő rugó :?

Posted: Mon Feb 06, 2006 9:30 pm
by Peti
Egy autószerelő haverom csinált egy Bömöst, és már mindent kicserélt, de nem lett jobb a fék. Gondolt egyet és lecserélte a fékolajat és egyből hatványozottan jobb lett!
De mivel nekem egyáltalán nem esik be a fékpedál, akkor lehet, hogy még olajat sem kell cserélnem! :lol:
A 2.3-as Caprimnál használtam volna egyszer magyar betétet, de halál sz@r volt, -pattogzott le a széle, úgyhogy pár nap után visszavittem, és azóta csak gyárit használok. Azokkal soha semmi gond nem volt.

Posted: Mon Feb 06, 2006 9:36 pm
by Nitrobuster
TauRicsi wrote:
Nitrobuster wrote:A sima felújított, zabálja a tárcsát, hamar felüvegesedik csak csillingel, de nem fog.
Persze ez saját tapasztalat.

Nekem csak nyikorgott,de mint az állat majdnem kiszakadt a dobhártyám úgy,de az csak azért volt mert nem volt benne azok a kis lemezek mögötte meg a vissza feszitő rugó :?
Nemrég cseréltem, Jurid van benne egy kalap sz@r, porol mint állat
ráadásul csilingel. Szerencsére tavasszal berakom a ferodot.

Posted: Mon Feb 06, 2006 9:41 pm
by TauRicsi
Nekem most teljesen gyári,nem nyikorog nem csilingel,viszont harmat gyenge fater 800 éves pezsóján jobb fék van :?

Posted: Mon Feb 06, 2006 9:43 pm
by TauRicsi
Ez is egy jó megoldás 2.8i Capri tárcsa csont nélkúl felmegy a Tau-ra is csak ha nincs Granada nyereg akkor közbetét kell bele
http://www.kepfeltoltes.hu/060206/426fe ... es.hu_.jpg

Posted: Mon Feb 06, 2006 11:08 pm
by CAPRI-3
TauRicsi wrote:Ez is egy jó megoldás 2.8i Capri tárcsa csont nélkúl felmegy a Tau-ra is csak ha nincs Granada nyereg akkor közbetét kell bele
http://www.kepfeltoltes.hu/060206/426fe ... es.hu_.jpg
ez jó, de hol van capri 2.8i tárcsa?:)
majd mindenki saxo vagy nissan tárcsákat használ már.
az én cuccom esztergásnál.
Ricsi
a 285-ös emlegetett tárcsák és 4 dugós nyergek milyen típus, mit lehet tudni róluk? engem a nyereg érdekelne, mert a cosworth nyerge sajna kicsi, ugyhogy az meg eladó.

Posted: Mon Feb 06, 2006 11:53 pm
by Tibi
Hello ,
na igen ezek a dolgok engem is érdekelnének. Az alapprobléma ismert: a az ótó megy csak +áallítani nem lehet. Szal előre Granada fékcucc (ot tervezek)+ hátul változatlan. Gyárilag 2.0 GT az enyém, bár sosem lehet tudni . Köv kérdés, (a dobfék - bakker nemtom +fogalmazni - :pia: mikor változott). Ez cm3 v. évjárat függő. Mert nem szerretnék abba a csávába esni,h elől +áll csak hátul nem. Akkor inkább legyen szar mindehonl akko tom, h mire kell számítani ;)

Posted: Tue Feb 07, 2006 12:31 am
by TauRicsi
CAPRI-3 wrote:Ricsi
a 285-ös emlegetett tárcsák és 4 dugós nyergek milyen típus, mit lehet tudni róluk? engem a nyereg érdekelne, mert a cosworth nyerge sajna kicsi, ugyhogy az meg eladó.
Hát van 2 lehetőség vagy Transit vagy Sierra Cosworth 4 dugattyús nyerget kell föltenni, és ami sajna most nem jut eszembe,hogy minek a tárcsáját néztem ki,de majd megnézem holnap,de van olyan 280 v. 285-ös tárcsa ami minimális alakitással felmegy.

Egy a baj,hogy a 280-as tárcsa már csak 15"-os felniben fér el, és a 260-as is csak éppenhogy,de inkább pogácsázással fér el a 14"-osban :?