bemutatkozások

kötetlen topic...:)

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Zsóóti
kopasz
Posts: 3
Joined: Sun Jul 03, 2005 8:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BP

Post by Zsóóti »

juhhi sikerült a reg :D :D
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

gxl72 wrote:juhhi sikerült a reg :D :D

nagynehezen :laza: :f: :twisted:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
Zsóóti
kopasz
Posts: 3
Joined: Sun Jul 03, 2005 8:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BP

Post by Zsóóti »

én nem tom miért de nem engedett föllépni :twisted:
lehet hogy tud v-mit :?: :D :D
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

gxl72 wrote:én nem tom miért de nem engedett föllépni :twisted:
lehet hogy tud v-mit :?: :D :D
intelligens a fórummotor 8)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Elvis
márokosanistudnézni
Posts: 54
Joined: Sun Jan 02, 2005 6:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dabas
Contact:

Post by Elvis »

gxl72 wrote:én nem tom miért de nem engedett föllépni :twisted:
lehet hogy tud v-mit :?: :D :D
Biztos akárkit nem enged föl! :lol: :lol: :lol:
Zsóóti
kopasz
Posts: 3
Joined: Sun Jul 03, 2005 8:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BP

Post by Zsóóti »

Elvis wrote:
gxl72 wrote:én nem tom miért de nem engedett föllépni :twisted:
lehet hogy tud v-mit :?: :D :D
Biztos akárkit nem enged föl! :lol: :lol: :lol:
Neked mindenkép bele kell szolnod :?: :D :D :D
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

gxl72 wrote:
Elvis wrote:
gxl72 wrote:én nem tom miért de nem engedett föllépni :twisted:
lehet hogy tud v-mit :?: :D :D
Biztos akárkit nem enged föl! :lol: :lol: :lol:
Neked mindenkép bele kell szolnod :?: :D :D :D

Na a fiatal házasok bekerültek a capri fórumba. :D
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Elvis
márokosanistudnézni
Posts: 54
Joined: Sun Jan 02, 2005 6:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dabas
Contact:

Post by Elvis »

:oops:
:lol: :lol:
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Sziasztok!
Néhányan már ismertek,de azért bemutatkozom: H.Peti vagyok.
Már jó ideje figyelgetem a fórumot, de most végre vettem a fáradtságot, hogy bejelentkezzek.

A történet:

Mindigis a klasszikus sportgépek hoztak lázba. A Caprira 16 éves koromban figyeltem fel. Egy műhely udvarán volt alkalmam alaposan megvizslatni egy Mk3-at, -akkor még fogalmam sem volt róla hogy mi az, de a stílusa nagyon megragadott. Attól kezdve mindenhol ezt figyeltem, ezt kerestem, és ha megláttam egyet,rögtön meg is néztem. Ekkor már eldőlt, hogy előbb-utóbb nekem is ilyen lesz!

20 évesen be is teljesült az álom, megvettem életem első autóját, egy Caprit!
Igaz,hogy nem voltak renben a papírjai, meg a hátulján meg is volt törve,de a hangja a rákókányolt oldalcsöveknek köszönhetően fantasztikus volt. Annak ellenére,hogy csak 1.6-os volt.

Image Image Image

Emlékszem,faterral mentünk el megnézni,utólag csak ennyit mondott:-
"Láttam az arcodon mikor megláttad,hogy el fogjuk hozni."
Akkor ültem életemben először Capriba. Furcsa volt,hogy kisebb tornamutatvány volt beülni(utólag ez már nevetséges), de nagyon tetszett, és hogy ki se látok a műszerfaltól.
Aztán ahogy kezdtem birtokba venni ez autót, egyre jobban tetszett. Annak ellenére,hogy egy sportos coupé,
-viszonylag nagy a csomagtere
-osztottan dönthetőek a hátsó üléstámlák
-el lehet férni a hátsó ülésen
-és az a GONOSZ tekintet.Hmm.
Miután leszereltem szerettem volna rendberakni,de egy lakatos ismerős lebeszélt róla. És milyen igaza volt! Egy halom rozsda volt az alja, az eleje szana szét volt, vélhetően totálra volt törve előzőleg. Úgyhogy némi keresgélés után jött a következő áldozat,egy 84-es 2.3 V6 Ghia.

Image

Ez már ment is! A gyárinál jóval nagyobb kompressziója volt,de a beteg karbinak köszönhetően nem evett 20 Liter alatt.
A váltó sem volt az igazi, a fékről nem is beszélve! Úgyhogy igazán gyorsan sosem mentem vele.
Az érdekessége az volt az autónak ,hogy eredetileg angol 2.0 laser volt, úgy lett itthon átépítve. Ha jól megnézitek a képet,lehet látni,hogy az ablaktörlő fordítva van.
Aztán amikor összejött a pénz a fényezésre, jött a lehetőség egy újabb álom beteljesülésére. Eladósorba került egy 2.8i, CAPRi-3 barátunknak köszönhetően. (Ekkor 1998-at írunk)

Rögtön le is foglalóztam,és meghirdettem a kocsimat.
A próbakör előtt rámszóltak,hogy nem szeretik a gumifüstölést az utcában. Ekkor még nem értettem hogy miröl beszélnek, de hamarosan rájöttem.

Ez az autó valami más volt. Valami más mint amiket addig vezettem. Már az első méterek megtételekor azt éreztem,hogy van a többi autó,és van a 2.8i. Olyan szinten össze volt rakva és olyan feszes volt a gép,mint egy ökölbeszorított kéz. És az a dinamizmus ahogy megindult,azelőtt ilyet soha nem tapasztaltam. És ezek csak az első méterek voltak. A váltó,igaz hogy csak négygangos,de tökéletesen sportos,amilyennek lennie kell. A kanyarokat egész másként vette,-köszönhetően a Bilsteineknek,és a szervókrmánynak. A hátsó rugóköteg is atomkemény volt. További extrák a jobbos elektromos tükör, sibeda, nyitható hátsó oldalüvegek,körbe zöld (kivéve a hátsót),fényszórómosó, központi zár, riasztó és nem utolsósorban volt egy gyönyörű airbrush-festmény a géptetőn,amit úton útfélen megcsodáltak.

Néhány hónap múlva,amikor rendbe lett téve a motor,és megjött az álomfelni (Wolfrace), el is hoztam a kocsit a rozsdamentes sportleömlővel, momo sportkormánnyal,és a gyönyörűszép bőrözött műszerfalas belsővel.

Image Image
Image

Amikor elhoztam,itthon beálltam vele az udvarba, és szóltam a családnak hogy jöjjenek ki megnézni, itt áll az álmom!
Vittem az unokaöcsémet egy kört,persze már este volt, -aki halkan megjegyezte,hogy nem biztos,hogy biztonságos igy száguldozni sötétben.De én nem értettem hogy miről beszél, teljesen biztonságosnak éreztem a 160-as tempót a kanyargós főúton.
Egy haverom meg megjegyezte,hogy milyen rallysan veszem a kanyarokat. De hát innentől kezdve ez lett az életformám. Ez lett természetes.

A kaszni nem volt a legszebb állapotban,igy ahogy összejött a lóvé ki lett lakatolva,és le lett fényezve.

Image Image
Image

Sajnos a fényezes nem lett a legjobb, emiatt egy kicsit magam alatt is voltam. Aztán eltelt három hét, és bekövetkezett amitől leginkább retteg minden autótulaj,...

Image
Image
...a frontális ütközés.

Karcolás nélkül száltam ki az autóból, annak ellenére,hogy be sem voltam kötve (nem műanyagból volt a sárvédő)! Ugyanez nem mondható el a szemből jövő autó utasairól (ma már ők is jól vannak).
Ezek után eltelt egy kis idő mire újra elkezdtem a Caprival foglalkozni.
Egy év spórolás, rengeteg terv, elérhető lett volna egy Corvette, egy Camaro, vagy egy Trans Am, mégiscsak a Capri mellett döntöttem. Mert ez az igazi, tökéletesen nekem való autó, amiről mindig is álmodtam.

Nézegettem Caprikat donornak,de mindnek kaszni baja volt, vagy túl drága volt és nem elég jó.
Aztán vettem egy jónak tűnő kasznit, amire azér' még kellett volna költeni.
De aztán feltünt a láthatáron az újabb jövevény.
Megintcsak eladósorba került egy 2.8i.
Ismertem az autót, teljesen eredeti, tökéletes állapotban lévő kasznival, csak a fénye volt már kissé megkopva.
Így hát meg is vettem, igaz volt még vele egy kis malőr a foglalózás után.
Nem adtak meg egy jobbkezet az előző tulajnak, és végigszántották az autó bal oldalát. De szépen megcsinálta a srác, aki egyébként az akkori Budai Capri Klub lakatosa volt.
A kasznit amit vettem gyorsan tovább is adtam (ez képezi ma Bogyó Caprijának alapját).


Image Image

Ilyen volt amikor megvettem,aztán szép lassan a saját képemre formáltam.
A két Capriból lett egy már majdnem tökéletes.

Image Image

A maradék cuccot folyamatosan kiárultam.
Pl. a belseje és a felnik Balagecaprihoz kerültek, a kasznit CAPRIMANIA vitte el, a régi blokkot meg a Sunya kapta meg.

Image

Menet közben átesett az autó egy motorcsere/felújításon, és némi hengerfej tuningon.

Image Image Image

Kapott egy JR sportlégszűrőt, és Splitfire gyertyákat.
Olaj szigorúan csak Castrol RS, majd Quakerstate.
Így lett a gyorsulása 0-100-ra: 7.5s, az órát pedig simán akasztja!

Image Image

A fogyasztás ilyen menetteljesítmény, és köbcenti mellett kíváló:
Városban 12 körül, EVO 99-el 10,5 körül.-sportosan!
Lakot területen kívüli,ill. ez inkább félig vegyes (egy 500km körüli szakasz volt amiből kb. 60km volt város. Leglassabban 130-al, de leginkább 190 körül, de voltak 220-as szakaszok is) rekordom 8,6L/100km! De mindig 10L alatti a vegyes(EVO 99-el) Nem reklámozni akarom,csak akkor ezt teszteltem.

Még néhány kép:

Image Image Image
Image
Image
Nos, az utolsó kép sejtet valamit.
Hát igen nem bírtam a véremmel, és egy árokban kötöttem ki.
Futómű elment, és a jobboldal kicsit hepehupás lett.

Image Image

Valamennyit javítottam a kasznin,de nagyjából ez a mai helyzet:
Image Image

Huhh, egy kicsit belelendűltem! Remélem nem baj. Na szegasztok!
Last edited by Peti on Thu Jul 21, 2005 2:46 am, edited 2 times in total.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

:ru: :mrgreen: :laza:
jézusom... ezt ki kellene adni könyvként! :twisted: úgy érzem már ismerlek! 8) Kunmadarason ott voltál a Ford Klub talin ugye? Valahogy úgy rémlik... majd előkeresem a képeket!
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Köszike! :D Akkor ezek szerint megérte beáldozni az éjszakát.
Ja-ja, Kunmadaras, stimmt!
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Capripower wrote:Köszike! :D Akkor ezek szerint megérte beáldozni az éjszakát.
Ja-ja, Kunmadaras, stimmt!
Ilyen tartalmas, kimerítő bemutatkozást nem nagyon olvastam még... máshol sem! :shock: számomra már elég sok olyan ember van, akit csak innen a fórumról ismerek, remélem a többséggel találkozunk majd a nyári talin! :pia:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Mi lett a régi kasztnival?Kuka?A belsejét megtartottad?Csak nosztalgia miatt kérdezem.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Nem akarlak bántani, főleg így ismeretlenül, de te csak a képeket nézegetted?!
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Capripower wrote:Nem akarlak bántani, főleg így ismeretlenül, de te csak a képeket nézegetted?!
Nem.Csak nem értettem pontosan Mi ment el és mit tartottál meg.Mindegy hagyjuk.
Post Reply