olajhuto

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

olajhuto

Post by gigford »

Lenne egy 2.8i olajhuto, nem tudom ez mennyire teljes, mi kene hozza meg a radiatoron meg a csoveken kivul,illetve hogy mukodik egy ilyennek a meghajtasa, mi aramoltatja az olajat?

Image
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Ahogy nézem meg van hozzá minden csak egy pár tömítő alátát kell hozzá. A keringtetést az olajnyomás végzi.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Megvettem a szoban forgo hutot, de a dolog ugy nez ki, hogy a 2.8iknek az olajhutoje a viz hutorendszeretol kapja a hutest valahogy, legalabbis ezt irta a faszi valasznak arra, hogy van e hutoradiatorja ehhez esetleg...


A Hayes manualban nem talatam infot errol, gondolom nincs is minden 2.8iben.

Akkor ez most hogy mukodik? Olyanra at lehet alakitani,mint a klasszikus hutovel ellatott autoknal van vagy inkabb maradjon meg ugy ahogy?

Ha van valakinek valami link errol a 2.8i olajhutorol,ahonnan okosodhatnek, akkor azt megkoszonnem.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

pontosan ilyen van fenn az én 2,3i-men.
Mindjárt lefotózom és belinkelem neked. A fűtőradiátor körébe van bekötve és a normál hűtővíz hűti. Ha karkus rendszered van akkor az 1,6os cvh escort olajszűrője fog csak elférni rajt, ha öntvényed van akkor nem fog elférni, kivéve, ha 2,8i öntvény, mert az kikerüli.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:pontosan ilyen van fenn az én 2,3i-men.
Mindjárt lefotózom és belinkelem neked. A fűtőradiátor körébe van bekötve és a normál hűtővíz hűti. Ha karkus rendszered van akkor az 1,6os cvh escort olajszűrője fog csak elférni rajt, ha öntvényed van akkor nem fog elférni, kivéve, ha 2,8i öntvény, mert az kikerüli.
Az az öntvény kis izé ami ott van az egy 90 fokos fordító, nekem a kozén olyan van, a blokk pedig egyforma... A sima capri olajhütö az tényleg nem a megszokott hütő környéki plusz radiátor, hanem a szürö alatt van egy toldás, ahol az átvezetett hűtővíy hűti az olajat is. Amit ad hozzá a fazon fordítot azzal pedig a szürö lefelé fog álni a föld felé, vagy legalábbis a motorhoz képest 90 fokban bármerre, igy elfér rajta bármilyen szürö. Ha kell én is le tudom fotozni a kozén hogy hogy áll, ott tök ugyanez vann fönn gyárilag...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Akkor ezzel a megoldassal el sem hagyja az olaj a blokkot,jol ertem? A viz megy be/ki azon a ket csocson keresztul az adapterbe?

Ezt a klasszikus plusz radiatoros hutesrendszert nem is lehet megoldani a 2.8as blokkhoz?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Akkor ezzel a megoldassal el sem hagyja az olaj a blokkot,jol ertem? A viz megy be/ki azon a ket csocson keresztul az adapterbe?

Ezt a klasszikus plusz radiatoros hutesrendszert nem is lehet megoldani a 2.8as blokkhoz?
Jól érted....

Meg lehet oldani, de nem ezzel a cuccal...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Mit fog változtatni az olaj höttő a motor működésén? Nem romlanak el hamar ezek?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Mad Max wrote:Mit fog változtatni az olaj höttő a motor működésén? Nem romlanak el hamar ezek?
Hamarabb felforr a vízed :D
Ezen mi tud elromlani :?: Egy biztos gyorsabb és erősebb bíztosan nem lesz, nem úgy, mint a capri klubos matricával(+3le) :D
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitro,most latom csak, hogy 0.0bar :o Mi van a turboval? Visszatersz szivora vagy esetleg kap nitrot? :wink: :)
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Túl sokat járok mostanság illegálra ( tehát besz@rt) :D Ellenben a moci teljesen jó.
De szerváltam egy garrett t3-at és ha minden igaz 1 hét múlva már fent is lesz. És talán nyár végére kész a stage3!!!
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Es az a stage3 azmijaz?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Ja és lehet tudni, hogy mennyibe állt meg a varázsló szett a capriba.
Jöhet pü-be is ha gondolod.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:Es az a stage3 azmijaz?
Next generation turbo pinto engine.
Ha gondolod folytatom a turbo topikba.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:Ja és lehet tudni, hogy mennyibe állt meg a varázsló szett a capriba.
Jöhet pü-be is ha gondolod.
majdnem 900font lett, ebben benne van a nitronyomasmero muszer meg a nagyobb fuvokak is ami jovoheten jon meg es akkor teljes lesz a cucc, majd rakok be kepet roluk
Post Reply