cosworth

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:A fékhez : említetted, h Escort mk1 fékszervót kajtatsz. A hétvégén Érden összefutottam egy ilyennel : (komikus volt, kiugrottam elé kalimpáló végtagokkal...)
Image
Van a fickónak 1db 2 ajtós, 1db 4 ajtós, 2db kombi, szimpatikus fiatal gyerek, megkérdem van -e neki az áhított alkatrészből ! :wink:
Hát ez valami isten-király-zsírfeka, akkor lehet hogy nem lesz benne ABS főfékmotyó...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
peteeqe

Post by peteeqe »

ez a bizonyos fickó szinte a szomszédom :D
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

Akkor szerintem te hamarabb eléred, mint én ! :wink:
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Mint laikus azt szeretném kérdezni hogy az ilyen motorcserék amiket csináltok hivatalosan is lemegy vagyis a műszakira is elmegy az autó?
Vagy csak úgymond sufnisan megy a dolog?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

szszaby wrote:Mint laikus azt szeretném kérdezni hogy az ilyen motorcserék amiket csináltok hivatalosan is lemegy vagyis a műszakira is elmegy az autó?
Vagy csak úgymond sufnisan megy a dolog?
:lol: 8) :) :D :lol: 8) :lol: :) :D :P :?
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Akár le is lehet papirozni, de amennyiben jól sejtem erre nem sokan költik el egy müküdő Capri árát... pénzért bármit meg lehet oldani, de minek? Ez nem Németország v. USA, ahol nem kerülne hatalmas összegbe egy ilyen átépítés hivatalosan. (hallottam már hogy itthon nem engedélyeztek egy hátsó tárcsafékes átépítést, pedig ugye azzal csak nőtt volna a biztonság... :h: )
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
RabelSon

hátsó tárcsafékes átépítést

Post by RabelSon »

Sziasztok!

Tételezzük fel: Ha viszed az autód hatóságira, és azt látja a Nagy VizsgaBiztos, hogy teljesen O.K. az autó, mindent tutira rendben talál, lengéscsillapító, gumik, no-rohadás, rendes lámpák, működnek a fékek, és hátul éppen tárcsafék van... beleköt? Mert Ő tutira tudja, hogy 1969-ben, vagy 80-ban még nem volt hátul tárcsafék?
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Ez érdekes kérdés.... Szerintem a vizsgabiztos valszeg tudja.
Én a rendőrt simán meg szoktam győzni, hogy a 4 ágú krómozott kormányomra azért nincs műbizonylat, mert gyári .-) De asszema vizsgabiztos ennél okosabb.
Megjegyzem van olyan vizsga is, ahova csak a rendszám megy el a forgalmival édeskettesben :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
RabelSon

Vizsga

Post by RabelSon »

Szia Blant!

Képzeld, én leszek az az egyedüli állat, aki hivatalosan el akarom vinni a kocsit hatósági vizsgára. Sokban van és lesz a kocsi, nem akarok megbukni sehol sem. Imádom az autót, és mivel lassan készül el (alaktrészhiány miatt), büszkén szeretném mutogatni...

Legnagyobb bánatom most a homlokfal és a 2 db króm lökhárító... fáj a szívem emiatt...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: hátsó tárcsafékes átépítést

Post by Bogyo28 »

RabelSon wrote:Sziasztok!

Tételezzük fel: Ha viszed az autód hatóságira, és azt látja a Nagy VizsgaBiztos, hogy teljesen O.K. az autó, mindent tutira rendben talál, lengéscsillapító, gumik, no-rohadás, rendes lámpák, működnek a fékek, és hátul éppen tárcsafék van... beleköt? Mert Ő tutira tudja, hogy 1969-ben, vagy 80-ban még nem volt hátul tárcsafék?
A vizsgán valószinüleg van nekik katalogusuk arrol hogy mivel készült. És nem az a baj, hogy átszereled tárcsára, mert az biztonságos, hanem mert ők igy gondolják:

-te nem vagy automérnök, nem értesz ahoz hogy áttervezz egy olyan fontos dolgot az autón mint a fék, tehát amit te átszereltél, az nekik potenciális veszéjforrás. ahoz hogy ne igy álljanak a dolgokhoz, neked kell kérni egy átépítési engedélyt, ezt álltalában simán megadják. Azután meg kell terveztetni az átépítést egy olyan automérnökkel, akit elfogad a közlekedési felügyelet. Ez mondjuk motorcserénél kicsit egyszerübb, mert ha akkora mocira cserélsz, ami gyárilag is volt benne, akkor nem kell terv, tehát 2.8i-ig nem kell tervezni, de más moci ami nem volt capriban, ahoz már kell. Ezután a nem gyári alkatrészekhez kell műbizonylat, a gyáriakhoz pedig mindenféle adatok, ami alapján a mérnökbá kiszátja a megfelelő dolgokat. Ezzel elmész szépen vizsgára, ha minden jó akkor vizsgalapon levizsgázik az auto, az okmányirodában pedig beirják a forgalmiba az uj adatokat. Én ezt anno lejátszottam az auton 1.6-ról 2.0-ra motorcserével, 20000 huf alatt megállt a költség, és ebben benne volt az uj forgalmi is. Azután behozták a regisztrációs adót, és a motorcserénél a 2 motor közti regisztrációs adó különbséget be kellett fizetni. Tehát kiszámolták hogy pl mennyi a 1980-as 2.0-s capri regadója, meg mennyi a 2.8-é, és a különbséget be kellett fizetni. Ez kijöhetett olyan 850 ezer körül is. Idén változott a rendszer, hiszen a veteránokra már pl nincs regadó, de nem tudom a motorcsere változott e. És ugye motorcserénél már eleve buktad hogy veterán lesz, tehát nem elég ha öreg az auto.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Van pár képem a mult hétvégi ügyködésröl:

A tankra került egy szép kifolyo, mert az eredeti el volt lapitva és le lett festve + AC stb:

Image


Bekerült a hűtő is a helyére, némi kis flexelés árán:

Image
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

nem rossz az alsó kép :P
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

A tankon lévő könyököt a vízszerelvény boltban vetted?
Ha jól látom fűtéscsőhöz való az a könyök.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Te Bogyó. Ne szarakodj a motorral. Ha már úgyis ott vagy, hajtsd lábbal. Frédinek bejött :twisted:
Örülök, hogy alakul a dolog :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Post by SONI »

Te Bogyó jó az új motorod. Hol szerezted és mennyit eszik? Bár egy kicsit nehéznek és lomhának tünik. :D :P :twisted: :roll:
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply