karburátor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Natalie Driver Gabe

Re: karburátor

Post by Natalie Driver Gabe »

Halohó !!

Tett Már fel ilyet valaki V-6-ra ??
mi volt a tapasztalat ??
hol van ezen a szivató ??
Attachments
idf36_1.jpg
idf36_1.jpg (139.27 KiB) Viewed 5693 times
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: karburátor

Post by Süni »

Natalie Driver Gabe wrote:Halohó !!

Tett Már fel ilyet valaki V-6-ra ??
mi volt a tapasztalat ??
hol van ezen a szivató ??
Izing Gabi faterjának van a 2.9-en. Igaz, 3db.... :roll:

1db-ot ebből nem szokás feltenni. Mekkora? 36-os? Mert akkor semmit nem nyersz a 36EEIT-hez képest, csak a szopást, hogy felberheld.
Attachments
2008 037 (103).jpg
2008 037 (103).jpg (58.94 KiB) Viewed 5688 times
Natalie Driver Gabe

Re: karburátor

Post by Natalie Driver Gabe »

Süni wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:Halohó !!

Tett Már fel ilyet valaki V-6-ra ??
mi volt a tapasztalat ??
hol van ezen a szivató ??
Izing Gabi faterjának van a 2.9-en. Igaz, 3db.... :roll:

1db-ot ebből nem szokás feltenni. Mekkora? 36-os? Mert akkor semmit nem nyersz a 36EEIT-hez képest, csak a szopást, hogy felberheld.
Konkrétan 1 db 40 esről lenne szó amihez van átalakító és 2.8 v6on van.
tehát csak fel kellene csavaroznom.
Elméletileg .
S nekem 2.3 ra menne.
De nem tudom belevágjak -e.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: karburátor

Post by Süni »

Natalie Driver Gabe wrote: Konkrétan 1 db 40 esről lenne szó amihez van átalakító és 2.8 v6on van.
tehát csak fel kellene csavaroznom.
Elméletileg .
S nekem 2.3 ra menne.
De nem tudom belevágjak -e.
Ha az elméletet nézzük, mi szerint most 2db 32-es torkod van, és ehelyett menne a 2db 40-es, akár jó is lehet.

A szivató részében FEFE-ék lesznek a tudorok, én úgy emlékszem, párban vannak a karbik, az egyikre lehet kötni a szivatóbowdent, és ez mozgatja a másik karbi szivatóját is.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: karburátor

Post by tomtom »

lehet, hogy volt róla szó, de meg tudja mondani vki, hogy a pinto 2.0 szívósor alján lévő bizgentyű, amire 2 vákumcső szalad, mi a jó istent csinál? dgav32/36 csücsül rajta.
az egyik cső a 2. torok pill.szelepe alól lopja a vákumot és úgy megy a bizgentyűre, az onnan eljövő pedig vissza van kötve a karbira a (szerintem) power szelep vezérlő membránjára.
kérdés: milyen "jelet" dolgoz fel a kütyü? beáramló keverék hőmérsékletét, vagy a nyomását figyeli?
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: karburátor

Post by Süni »

tomtom wrote:lehet, hogy volt róla szó, de meg tudja mondani vki, hogy a pinto 2.0 szívósor alján lévő bizgentyű, amire 2 vákumcső szalad, mi a jó istent csinál? dgav32/36 csücsül rajta.
az egyik cső a 2. torok pill.szelepe alól lopja a vákumot és úgy megy a bizgentyűre, az onnan eljövő pedig vissza van kötve a karbira a (szerintem) power szelep vezérlő membránjára.
kérdés: milyen "jelet" dolgoz fel a kütyü? beáramló keverék hőmérsékletét, vagy a nyomását figyeli?
Hátha ebből okosabb leszel:

http://www.sierracorner.net/forum/viewt ... 21&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karburátor

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote:lehet, hogy volt róla szó, de meg tudja mondani vki, hogy a pinto 2.0 szívósor alján lévő bizgentyű, amire 2 vákumcső szalad, mi a jó istent csinál? dgav32/36 csücsül rajta.
az egyik cső a 2. torok pill.szelepe alól lopja a vákumot és úgy megy a bizgentyűre, az onnan eljövő pedig vissza van kötve a karbira a (szerintem) power szelep vezérlő membránjára.
kérdés: milyen "jelet" dolgoz fel a kütyü? beáramló keverék hőmérsékletét, vagy a nyomását figyeli?
nem tudom hogy jóra gondolok e, de ha egy henderes müa kütyü, akkor az egyirányu szelep...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: karburátor

Post by tomtom »

nem a hengeres, a szívócsonk alján egy kütyü. este leszedtem egy használaton kívüli szívósorról. bele van engedve a víztérbe, tehát egy termoszelep, gondolom nem engedi hideg motornál a 2. torokra a sok benyát. vmi hülyeellenes védőcucc, hogy ne tudd elrúgni a vasat hidegen. na, én ilyet úgyse csinálok, tehát huszárosan rövidre zártam ezt a kört. találtam viszont egy szakadt membránt, ami emelgeti a légszűrőház elején azt a torlólapot, ami szabályozza a bejövő levegő hőmérsékletét. ilyen esetleg van vkinek elfekvőben?
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Natalie Driver Gabe

Re: karburátor

Post by Natalie Driver Gabe »

Nem tudja valaki, hogy mikép tudnám szegényíteni a keveréket a karbimon ?,
Tudom hogy van a nagy csavar az oldalán de azt KI?? vagy BE ?? kell tekerjen ha azt akarom hogy ne kapjon annyit
Ja 2.3 as Solex .
Bocsi . :lol:
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: karburátor

Post by daytona »

tomtom wrote:találtam viszont egy szakadt membránt, ami emelgeti a légszűrőház elején azt a torlólapot, ami szabályozza a bejövő levegő hőmérsékletét. ilyen esetleg van vkinek elfekvőben?
Arra gondolsz, ami hidegen a kipufogocsonktol szivja a melegebb levegot? Mert ha igen, akkor megszuntetni, kivagni, kuka.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: karburátor

Post by daytona »

Natalie Driver Gabe wrote:Nem tudja valaki, hogy mikép tudnám szegényíteni a keveréket a karbimon ?,
Tudom hogy van a nagy csavar az oldalán de azt KI?? vagy BE ?? kell tekerjen ha azt akarom hogy ne kapjon annyit
Ja 2.3 as Solex .
Bocsi . :lol:
Mindenkeppen befele szegenyited, kifele dusitod. Erdemes mindket oldalival pont ugyanugy banni. Meg erdemesebb kicsavarni eloszor a csavarokat teljesen es megnezni a kis gumigyuruket rajtuk.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Natalie Driver Gabe

Re: karburátor

Post by Natalie Driver Gabe »

daytona wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:Nem tudja valaki, hogy mikép tudnám szegényíteni a keveréket a karbimon ?,
Tudom hogy van a nagy csavar az oldalán de azt KI?? vagy BE ?? kell tekerjen ha azt akarom hogy ne kapjon annyit
Ja 2.3 as Solex .
Bocsi . :lol:
Mindenkeppen befele szegenyited, kifele dusitod. Erdemes mindket oldalival pont ugyanugy banni. Meg erdemesebb kicsavarni eloszor a csavarokat teljesen es megnezni a kis gumigyuruket rajtuk.
Amire te gondolsz azok a CO csavarok de azokat nem bántanám.
Csak eszerintem sokat kap a benzinből s keveset levegőből.
S ezen szeretnék változtatni.
S van a karbi oldalán egy nagy keverék állító csavar , láttam már inbuszos fejjel is meg beöntött lukkal is.
Az enyém állítható csak nem tudom hogy BEfelé Vvagy KIfelé kell csavarni ahoz hogy szegényebb keveréket állítson elő.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: karburátor

Post by tomtom »

daytona wrote:
tomtom wrote:találtam viszont egy szakadt membránt, ami emelgeti a légszűrőház elején azt a torlólapot, ami szabályozza a bejövő levegő hőmérsékletét. ilyen esetleg van vkinek elfekvőben?
Arra gondolsz, ami hidegen a kipufogocsonktol szivja a melegebb levegot? Mert ha igen, akkor megszuntetni, kivagni, kuka.
Igen arra gondolok, és azt az embert keresem, aki megszüntette, de még nem dobta ki. Nem tartom akkora hülyeségnek, ha jól működik.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: karburátor

Post by daytona »

Natalie Driver Gabe wrote:
daytona wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:Nem tudja valaki, hogy mikép tudnám szegényíteni a keveréket a karbimon ?,
Tudom hogy van a nagy csavar az oldalán de azt KI?? vagy BE ?? kell tekerjen ha azt akarom hogy ne kapjon annyit
Ja 2.3 as Solex .
Bocsi . :lol:
Mindenkeppen befele szegenyited, kifele dusitod. Erdemes mindket oldalival pont ugyanugy banni. Meg erdemesebb kicsavarni eloszor a csavarokat teljesen es megnezni a kis gumigyuruket rajtuk.
Amire te gondolsz azok a CO csavarok de azokat nem bántanám.
Csak eszerintem sokat kap a benzinből s keveset levegőből.
S ezen szeretnék változtatni.
S van a karbi oldalán egy nagy keverék állító csavar , láttam már inbuszos fejjel is meg beöntött lukkal is.
Az enyém állítható csak nem tudom hogy BEfelé Vvagy KIfelé kell csavarni ahoz hogy szegényebb keveréket állítson elő.
Szerinted melyik masik csavarral kell allitani barmilyen karbin a dusitast, ha nem a CO csavarral?
:shock:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: karburátor

Post by daytona »

tomtom wrote:Igen arra gondolok, és azt az embert keresem, aki megszüntette, de még nem dobta ki. Nem tartom akkora hülyeségnek, ha jól működik.
Hmmm. Nyaron szerintem teljesen felesleges, telen max a bemelegedesi fazisban lehet nemi minimalis ertelme. A motor teljesitmenyere mindenesetre az a pozitiv, minel hidegebb levegot sziv be. Ez kovetkezik a termodinamika 1 tetelebol, es kulonben is, miert hasznalnak intercoolert a turbos motoroknal?

Mindenesetre nekem valahol megvan ez a cucc, karbicsere utan megmaradt. Igy kapasbol lovesem sincs hol, de megnezem a garazsban a karbisdoboz korul.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Post Reply