V4 motor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Nitrobuster wrote:

Hát ez az ha van ember :D És mi ez a 2 nap :?: Neked nem kellett új szívócső meg elektronyos gyújtás még is tovább tartott a kozé project, mint a Nasanak megtervezni a Marsra szálló egységet :lol:
Tudod hogy van ez: az elsö 2 hét, a második 1 hét, a haramadik 2 nap, a sokadik egy délután. És tényleg igy volt, a Sunya elektronikáját kb 5 napig hekkeltük hogy ki kivel van, aztán mire rendesen járt a motor volt még egy hét. A Fekete Laci kozéját egy du alatt bekötöttük, ezért modtam hogy egy ismeretlen moci (v4) kb 2 nap...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Nálam jól halad a V4, már van két hete hogy hozzá se nyúltam, csinálni kéne már nagyon. :oops:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

szszaby wrote:Nálam jól halad a V4, már van két hete hogy hozzá se nyúltam, csinálni kéne már nagyon. :oops:
:smt064
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Tibi wrote:
szszaby wrote:Nálam jól halad a V4, már van két hete hogy hozzá se nyúltam, csinálni kéne már nagyon. :oops:
:smt064
Piszkálgatunk.... jogos!
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Beindult a dolog, készül a közbetét a váltó és a harang közzé és készül a váltótartó bak is. 8)
Végre. :lol:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Szétbombáztam a mocit ellenörzés céljából és akadt egy két apróság amit meg kell oldani.
Pici rozsdafolt az egyik henger oldalán amin egy újrahónolás segített.
Az egyik hajtókar csapágyon van egy húzásnyom, amivel nem tudom mit kezdjek, de szerintem ráhagyom mert láttam már csúnyábbat is.

Segítség kellene abban, hogy a ford mocikon milyen elrendezésben szoktak elforgatva lenni a gyűrűk?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Na a tranyoba visszaépült a szive, kissebb szopások voltak, de szerencsére Capri-3 járt anno a varrónőképzőbe, és összevarta se perc alatt a beépítéshez szükséges vasakat. Igaz a esex váltója más volt, ezért a kardánnal még van némi szopás, de dolgozunk az ügyön. Azért itt van a mult heti munkabiztonsági verseny nyertese is:

Image

ha nem lehetne rendesen kivenni a képen, leírom hogy mit is kell nézni: a darura rá van kötözve vontatókötéllel egy zártszelvényből hegesztett u alaku vas, arra ráakasztva egy lánc amin lóg a V4 meg a váltoja. de igy legalább sikerült a helyére lógatni a mocit anélkül, hogy kivertük volna a szélvédőt.

Szszabytól kérdezném:

a sima 1.7 V4 váltójának milyen a nyelestengelélye? kilóg a váltóból vagy nem? azért lényeges, mert az auto alatt levö kardán az sűrű ricnis, és vastagabb mint a sima tranyo kardán. a esex V4, V6 és a sor4 váltójának nem lóg ki a nyelestengelye, a cologne V6-nak igen. remélem hogy a cologne V4-nek is, mert akkor a V4-en most fenn levő váltót le tudnám szedni (az sajnos ritka ricnis), és feltudnék rakni egy V6-os sűrű ricnis sáskalábas váltót, ami át lett szerelve transit-osra, és akkor nem kellene szenvedni a kardánnal meg a váltószimeringgel, mert persze az sem jó...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

még egy dolog... a sima V4 és a sima V6 harangja egyforma?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

bogyo28 wrote:még egy dolog... a sima V4 és a sima V6 harangja egyforma?
Egyformának kellene lenni.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
bogyo28 wrote:még egy dolog... a sima V4 és a sima V6 harangja egyforma?
Egyformának kellene lenni.
és a nyelestengely kilóg a váltóból a sima V4-nél?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

bogyo28 wrote: Szszabytól kérdezném:

a sima 1.7 V4 váltójának milyen a nyelestengelélye? kilóg a váltóból vagy nem? azért lényeges, mert az auto alatt levö kardán az sűrű ricnis, és vastagabb mint a sima tranyo kardán. a esex V4, V6 és a sor4 váltójának nem lóg ki a nyelestengelye, a cologne V6-nak igen. remélem hogy a cologne V4-nek is, mert akkor a V4-en most fenn levő váltót le tudnám szedni (az sajnos ritka ricnis), és feltudnék rakni egy V6-os sűrű ricnis sáskalábas váltót, ami át lett szerelve transit-osra, és akkor nem kellene szenvedni a kardánnal meg a váltószimeringgel, mert persze az sem jó...
Arra már nem emlékszem, hogy kilóg e de olyannak kellene lennie mint a V6-nak.
A tranyó váltó nyelestengeje 2cm-vel rövidebb mint a V4-é(csattogós 4-es) tehát a V6 váltó jó kell hogy legyen.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Dr. Frankeistein és Segédje (vagy más néven Giovanni Gatto és Fritz Taifel, avagy Pádre és a társ-bajnok) megint akcióban volt, és életet lehelt egy ujjabb hibridbe. A villámlások és sírontúli kacajok után egy hátszörborzongós "Ez ÉL!!!" felkiálltás következett, majd a helyszinen lévő NATO megfigyelő csoport ezt a videót rögzítette:

V4POWER!!!!

Ez még pénteken történt, azóta heverjük ki az okozott sokkot! :lol: :lol: :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Kész vannak a motortartó bakok, szelepdekni lefestve, motor összefűzve, új vízpumpa meg a sok kis apróság kicserélve.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
bogyo28 wrote:még egy dolog... a sima V4 és a sima V6 harangja egyforma?
Egyformának kellene lenni.
ám sajnos mégsem az.... a v4 harang rövidebb, de felfogatásilag tök ua...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Sikerult szert tenni egy nagyon ritka alkatreszre, Szabi motorja is orulni fog neki, nem csak a gazdaja 8)

Mar regota lealltak a gyartasaval, nem is csinalnak tobbet, igazi unicum.
Egy pali garazsabol kerult elo lomtalanitaskor...

VADI UJ Piper sportveztengely(fast road) V4hez!

Mar az nagy szo hogy egyaltalan van ilyen, nemhogy az ara, hihetetlen olcso volt.

Image

Image

Image
Post Reply