Page 1 of 7

K-jetronic

Posted: Fri Nov 17, 2006 11:39 pm
by Goris
A Bosch K-jetronic befecskendező rendszerről

Szerintetek van értelme folytatni és valami normális formába önteni?

Ez a rendszer a benzinpumpát leszámítva teljesen mechanikus működésü.
Olyannyira, hogy az első ilyennel szerelt motorokon nem is volt semmilyen
elektromos kieg. (a bemelegedés szabályzóban nem volt fűtőszál,
a pótlevegőreteszben sem, és nem volt hidegindítószelep)

Három különböző nyomási kört különböztetünk meg.
A rendszernyomás, a befecskendezési nyomás és a vezérlőnyomás.
Alapvetően csak a rendszernyomás és az alapjárati CO állítására van lehetőség.
Ha minden!! alkatrész hibátlanul működik ezek beállítása
optimális teljesítményt eredményez. Ha valamelyik alkatrész K.O. akkor vagy marad, vagy bontó, legutolsó esetben cseréljük újjra. (én pl. még nem találkoztam működő potlevegőretesszel vagy hőidőkapcsolóval )

Ha nem volt "kedvem" cserélni a hibás alkatrészeket elkezdtem ügyeskedni.
Biztos sok K-Jetes autóban van a műszerfalon elhelyezett nyomógombra kötött hidegindító szelep. Ezzel szinte bármilyen körülmények között beindul a vas.
Még arra is jó, hogyha elfogy a benzin a tankból és már nem képes az
ac kellő nyomást biztosítani a rendszernek, akkor e gomb nyomvatartásával még egy
2-3 kmt elszüttyöghetünk. És ezzel ki is lenne válltva a hőidőkapcsolót.

Még egy érdekes lehetőség rejlik a hideginditó szelepben.(ezzel a megoldással a vw 1,8 16v motorján találkoztam) Ha egy mikrokapcsolót szerelünk a folytószelepházra úgy, hogy a folytószelep teljes nyitásakor az zárjon és áramot engedjen a hideginditószelepre,
némi plussz benzint juttathatunk a motorba teligázon.
(ha már a műszerfalon van a hideginditó gombja, érdemes egy próbát tenni)

A másik sok gondot okozó alkatrészek a befecskendezőszelepek.
Úgy vettem észre hogy azok az fejek amelyek már egyszer leragadtak, azok elöbb-utóbb megint leragadnak. Ha csak pár nap állás után ragad le a szelep, akkor segít egy kis 2Tmotorolaj a tankba adagolva.(kevés kék füst induláskor, de szokott segiteni.)

A rossz fejek egyéb gondokat is okoznak. Furcsa módon a Kjet-nél
a befecskendezett üa. mennyiség fordítottan arányos a rendszernyomással.Tehát minnél nagyobb a rendszernyomás annál kissebb a befecskendezett mennyiség! Viszont arányosan nagyobb nyomáson. Sok esetben a régi befecskendezőfejek
csak nagyobb nyomáson nyitnak. Magasabb rendszernyomást beállítva
viszont szegényedik a keverék.

Szeretnék még írni a rendszer ellenörzéséről, a beállításról ill egy két
"ügyeskedésről".

Posted: Sat Nov 18, 2006 12:04 am
by proteus
Ennek az anyahonlapon a helye! :ru:

Posted: Sat Nov 18, 2006 12:08 am
by szszaby
Ez egy szép leírás. Könyen értelmezhető még annak is aki semmit sem konyít hozzá. :smt023

Posted: Sun Nov 19, 2006 4:03 pm
by gigford
En biztos maradok a k-jetnel, a regi kasztni mellett a regi technikat is szeretem.

Sikerult idekint hozzajutnom egy teljesen uj elosztofejhez, ami a szivet jelenti a rendszernek, ket uj injektorhoz, benzinpumpahoz. Ezekkel nem lesz problemam egy darabig.

Arultak egy uj benzin-akkumlatort is de az olyan horror aron ment el, hogy inkabb hagytam...(ez nem tudom mennyire tud beszarni)

Nemregiben vettem a Bosch inj. rendszerek beallitasarol es tuningjarol szolo konyvet.
Image

Leginkabb a kulonbozo rendszerek mukodeserol es beallitasarol szol, a tuningrol kevesebb szo esik.
A k-jetnel megemliti, hogy nem a benyaellatas a gyenge pontja, hanem a levego. A torlolapatot javasolja nagyobbra cserelni, de sem a pillango, sem a torkok atmerojenek valtoztatasarol nem szol... pedig ha a tlapatnal tobb levego jutna be akkor ahhoz a pillangot es a torkokat is novelni kene...legalabbis en igy gondolom.
Hozzateszi, hogy nagyobb motoroknal hasznalt k-jet rendszerek elengedoek utcai motortuning eseten.

Ha valaki eleg fanatik, van ideje es penze akkor el lehetne szorakozgatni ezzel a k-jettel, csinaltatni pl egy hattorkos szivosort vagy a fojtoszelephazzal okoskodni, mint ahogy te is tetted, de meg nem arultad el mennyivel jobb a dupla pillango, miben ereztel valtozast.

Posted: Fri Mar 09, 2007 11:05 am
by gigford
Meg tudna mondani vki mekkora a K-jet fojtoszelephazanak a belso atmeroje?

Lenne egy felfurt, 60mmes most elado es tudni szeretnem mennyi a kulonbseg a gyarihoz kepest.
Ugy remlik, mintha a gyari olyan 58mm korul van...

Posted: Fri Mar 09, 2007 11:23 am
by Peti
Akkor jól rémlik, mert hogy pontosan annyi! :wink:

Posted: Fri Mar 09, 2007 11:26 am
by gigford
Capripower wrote:Akkor jól rémlik, mert hogy pontosan annyi! :wink:
Koszi szepen! :)

Posted: Fri Mar 09, 2007 11:29 am
by Peti
Nincs mit! Annyira nem szakad az eső, hogy ne mentem volna ki szétszedni... :)

Posted: Wed Mar 28, 2007 10:31 pm
by tomtom
rendelkezik vki kjet -ről készült bekötési,ill. bármilyen rajzokkal, vagy okos linkkel?

Posted: Wed Mar 28, 2007 10:35 pm
by Bogyo28
tomtom wrote:rendelkezik vki kjet -ről készült bekötési,ill. bármilyen rajzokkal, vagy okos linkkel?
volt már róla szó itt valamelyik topikban, megkeresem neked...

Posted: Wed Mar 28, 2007 10:37 pm
by tomtom
köszi.

Posted: Wed Mar 28, 2007 11:32 pm
by Blant
tomtom wrote:rendelkezik vki kjet -ről készült bekötési,ill. bármilyen rajzokkal, vagy okos linkkel?
Igen, de be is köthetjük neked, ha kell és eljössz vele :-)
Igazából csak az AC relé igazán fontos biztonsági szempontból.

Posted: Thu Mar 29, 2007 2:16 am
by tomtom
köszi, de magam is rendelkezem egy gépjárművillamossági műszerész szakképesítéssel, csak az új kábelköteg bandázsolásához nyújtana némi mankót. nem gondolkodnék, ha nem muszály, van elég dolgom. :lol:

Posted: Thu Mar 29, 2007 8:14 am
by Blant
ja meg az némileg fárasztó is :-)

Posted: Fri May 25, 2007 10:33 am
by gigford
A majalison benyaellatasi gondjaim voltak, amit a kikotott benyaszuro sem oldott meg. 5000 folott egyszeruen ledadogott,de nem gyujtas a gond.

A kerdesem:

ha a nyomastarolot kihagyjuk a rendszerbol ,elofordulhat e az hogy egyesben meg kettesben amikor hirtelen felszokik a fordulat, a tarolo hianya miatt hirtelen nem tud eleg benyat tolni a pumpa?

A k-jet leiras szerint a tarolonak csak ket feladata van:

1, leallitas utan tartaja a nyomast a rendszerben igy ujrainditasnal konnyeben indul a moci.

2. a pumpa lukteto hatasat csokkenti

Nekem jelenleg nincs benn a tarolo, arra gondolok,hogy a taroloban van kb fel liter nagy nyomasu benya,igy mikor hirtelen megno a banyaigeny akkor innen tudja potolni.

Ki mit gondol errol? Lehet ilyen funkcioja is a tarolonak? Vagy ennek nincs koze hozza?