K-jetronic

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Nyilvánvaló, hogy amit te magad is mondtál az a jelenség létezik!!! Nagyon valószínű, hogy ez a gond.Bele se merek gondolni mit ehet meg a kocsid most... :twisted:
Nagyobb nyomástárolót tennék be! Valami hasonló nyomáson dolgozó V8asnak az injektor rendszeréből!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Hat azt nem hiszem, hogy nagyobb kene bele, mindenesetre a gyarit vissza kell rakni az tuti.

Erdekes meg, hogy semelyik k-jetrol szolo konyv nem emliti ezt a funkciojat (ma`rha van) a tarolonak, de sztem is logikus,hogy nagy terhelesnel onnan tud szivni plusz nyalat, majd mikor a terheles csokken visszatoltodik.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Megoldódott a benyaellátasi gond ami szopatott a majálison.
A tankot hosszanti irányból átraktam keresztbe.

A tank hosszanti irányú elhelyezése miatt gyorsuláskor - hiába volt szinte félig benyával - hátratódult a benya es a luftot szivott.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Megoldódott a benyaellátasi gond ami szopatott a majálison.
A tankot hosszanti irányból átraktam keresztbe.

A tank hosszanti irányú elhelyezése miatt gyorsuláskor - hiába volt szinte félig benyával - hátratódult a benya es a luftot szivott.
Beszélgettünk még majális elött K-Roy-al, (ford klubos forumon megtalálod), ő mesélt egy spéci szivacs szerü cuccrol, amit be kell rakni a tankba, és nem tud tőle lötyögni a nyál a tankba, viszont az ac rendesen ki tudja szivni. a versenygépekben is használják, tehát nem lehet túl rossz....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

bogyo28 wrote:
gigford wrote:Megoldódott a benyaellátasi gond ami szopatott a majálison.
A tankot hosszanti irányból átraktam keresztbe.

A tank hosszanti irányú elhelyezése miatt gyorsuláskor - hiába volt szinte félig benyával - hátratódult a benya es a luftot szivott.
Beszélgettünk még majális elött K-Roy-al, (ford klubos forumon megtalálod), ő mesélt egy spéci szivacs szerü cuccrol, amit be kell rakni a tankba, és nem tud tőle lötyögni a nyál a tankba, viszont az ac rendesen ki tudja szivni. a versenygépekben is használják, tehát nem lehet túl rossz....
Ismerem a cuccot, angolul foamnak hivjak, sztem mostmar nem lesz ilyen gondom.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: K-jetronic

Post by Blant »

Kérdésem. alapjáraton és kis fordulaton nem megy mind a 6 hengerem és hirtelen gázra fullad is. ha finoman felpörgetem, akkor 2000 fölött már veszi a túrát és szerintem megy az összes henger... Gyertyakábelek, elosztófej és rotor újak. Gyertyák is. Nem lehet, hogy a K-jet szar? Mondjuk kevés benzint ad és ezért nem megy egy henger? Állítsak rajta, vagy dugulás lehet? Összerakás előtt injektorokat kitisztíttattam.
Hasonlót tapasztalt valaki? Lehet, hogy a motor ennyire nem jó?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: K-jetronic

Post by gigford »

Blant wrote:Kérdésem. alapjáraton és kis fordulaton nem megy mind a 6 hengerem és hirtelen gázra fullad is. ha finoman felpörgetem, akkor 2000 fölött már veszi a túrát és szerintem megy az összes henger... Gyertyakábelek, elosztófej és rotor újak. Gyertyák is. Nem lehet, hogy a K-jet szar? Mondjuk kevés benzint ad és ezért nem megy egy henger? Állítsak rajta, vagy dugulás lehet? Összerakás előtt injektorokat kitisztíttattam.
Hasonlót tapasztalt valaki? Lehet, hogy a motor ennyire nem jó?
Tipikus injektor hiba, pisil. Hányszor tisztíttattam én is injektort de nem mindig sikerül jobbá tenni. Hallgasd meg melyik oldalon dadog a kipuff. Azon az oldalon szereld ki a gyertyákat és látod melyik lesz beköpve.
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: K-jetronic

Post by CapriTurbo »

Nekem csinálta ezt egy rossz szelephézag miatt is, azaz nem volt hézag.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: K-jetronic

Post by gigford »

CapriTurbo wrote:Nekem csinálta ezt egy rossz szelephézag miatt is, azaz nem volt hézag.
Ha nincs szelephezag akkor magasabb fordulaton sem megy a henger, nem?
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: K-jetronic

Post by szszaby »

gigford wrote:
CapriTurbo wrote:Nekem csinálta ezt egy rossz szelephézag miatt is, azaz nem volt hézag.
Ha nincs szelephezag akkor magasabb fordulaton sem megy a henger, nem?
Nem feltétlen, mert magas fordulaton nincs idelye megszökni a gázoknak.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: K-jetronic

Post by CapriTurbo »

Egyszer hasonlót produkált az 5. hengerem, alapjáraton nem ment, 2000 körül beindult, cseréltünk injektort, az sem segített, megnéztük a szelephézagokat, és lám kitámasztott nagyrésze, beállítás után ment minden henger.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: K-jetronic

Post by gigford »

Ahha...ertem.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: K-jetronic

Post by Blant »

Köszönöm az infókat. Szelephézagot úgyis akartam lőni rajta :-)

Megnézem a gyertyákat aztán valami
A tisztítás után elvileg azt mondták, hogy porlasztanak rendesen, persze azóta ki tudja... :-)

Ha hézag rendben azt is megnézem.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: K-jetronic

Post by szszaby »

A k-jet rendszerben lévő AC relé bosch száma kellene nekem, vagy hogy ilyet honnan tudnék szerezni. Lábkiosztás számai: 1, 15, 30, 87, 31.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:A k-jet rendszerben lévő AC relé bosch száma kellene nekem, vagy hogy ilyet honnan tudnék szerezni. Lábkiosztás számai: 1, 15, 30, 87, 31.
nincs rajta a relé tetején a száma? bontott is jó?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply