K-jetronic

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: K-jetronic

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:A k-jet rendszerben lévő AC relé bosch száma kellene nekem, vagy hogy ilyet honnan tudnék szerezni. Lábkiosztás számai: 1, 15, 30, 87, 31.
nincs rajta a relé tetején a száma? bontott is jó?
Lehet, hogy rajta van de nincs meg a relé. De sikerült ma szereznem egyet.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: K-jetronic

Post by levelboss »

Érdekes az alapjáratom. Ahogy melegszik föl a motor, úgy változik. Egyébként pöcc röff az autó... aztán gyönyörű szép alacsony, egyenletes az alapjárat, amilyen még sohasem volt, ott van a mutató, ahol jelölve van az alapjárati fordulatszám. Aztán egy kis idő után elkezd ingadozni, aztán beáll vhova 1000 alá, aztán megint ingadozik egy kicsit, néha elég dúrván a lefulladáshoz közeltől egészen 1000 fölé megy... aztán meg pl ilyen meleg időben beáll kb 1200-ra, ami valljuk be, kicsit magas. Ha ott az injektorfejnél állítgatom a keverék arányt, azzal lejjebb tudom vinni az alapjáratot, de akkor hideg állapotban lefullad. Szerintetek???
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: K-jetronic

Post by gigford »

levelboss wrote:Érdekes az alapjáratom. Ahogy melegszik föl a motor, úgy változik. Egyébként pöcc röff az autó... aztán gyönyörű szép alacsony, egyenletes az alapjárat, amilyen még sohasem volt, ott van a mutató, ahol jelölve van az alapjárati fordulatszám. Aztán egy kis idő után elkezd ingadozni, aztán beáll vhova 1000 alá, aztán megint ingadozik egy kicsit, néha elég dúrván a lefulladáshoz közeltől egészen 1000 fölé megy... aztán meg pl ilyen meleg időben beáll kb 1200-ra, ami valljuk be, kicsit magas. Ha ott az injektorfejnél állítgatom a keverék arányt, azzal lejjebb tudom vinni az alapjáratot, de akkor hideg állapotban lefullad. Szerintetek???
A keverék arányt ne állítgasd, azt egyszer kell beállítani gépen, utána nem szabad hozzányúlni, az tuti nem állítódik el(legalábbis sokáig).

Alapjáratot a folytószelep házon tudsz állítani, van egy nagy baszom csavar alul.

Pótlevegő szabályzóra tippelek...nekem is volt ilyen gondom, aztán ujra lett vezetékelve meg kötve minden késöbb és megszűnt.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Érdekes az alapjáratom. Ahogy melegszik föl a motor, úgy változik. Egyébként pöcc röff az autó... aztán gyönyörű szép alacsony, egyenletes az alapjárat, amilyen még sohasem volt, ott van a mutató, ahol jelölve van az alapjárati fordulatszám. Aztán egy kis idő után elkezd ingadozni, aztán beáll vhova 1000 alá, aztán megint ingadozik egy kicsit, néha elég dúrván a lefulladáshoz közeltől egészen 1000 fölé megy... aztán meg pl ilyen meleg időben beáll kb 1200-ra, ami valljuk be, kicsit magas. Ha ott az injektorfejnél állítgatom a keverék arányt, azzal lejjebb tudom vinni az alapjáratot, de akkor hideg állapotban lefullad. Szerintetek???
én ahoz nem nyulnék.... alapjárati szelep inkább lehet szar, ha melegre megy el a cucc, meg a vákumcsöveket nézném még át. szelepem van bontva ha kell...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: K-jetronic

Post by levelboss »

Most voltam méretni. 10% körüli a CO2 értékem úgy alapjáraton, mint fordulaton. :-( valami már megint szar.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: K-jetronic

Post by szszaby »

CO2-nek kevés, de gondolom a CO ra gondoltál ami viszont nagyon sok. A HC az mennyi volt?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: K-jetronic

Post by levelboss »

szszaby wrote:CO2-nek kevés, de gondolom a CO ra gondoltál ami viszont nagyon sok. A HC az mennyi volt?
Jaja CO. A HC-t nem is néztem, az ember nem mondott arra semmit. Viszont nincs nagyon büdös benzinszaga a kipuffgáznak. :roll:

Emlékszem, egyszer elvittem Bandi bá-hoz a kocsit, mert nem indult jól. Akkor az öreg 12% CO-t mért, úgy jártam vele én is, meg az előző tulaj is minden nap. De valahogy nem evett túl sokat a kocsi. A mostani fogyasztást még nem mértem.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: K-jetronic

Post by daytona »

Nekem is lenne egy kerdesem a jetroniccal kapcsolatban: par hete beszereztem egy XR4i sierrat 1983bol, 2.8 K-jet. A gondom az, hogy gyenge mint a harmat. Problemasan eleri a 110-120 km/h-t. Raktam bele uj gyertyakat, beallitottam a szelepeket. A motor jarasa csendes, viszont egy kicsit egyenetlen. Mind a 6 henger megy, de elegge razkodik a motor. Aztan probalok neki allitani nagyobb elogyujtast az elosztoval, egyre szebben jar a motor alapjaraton, es a gazra is egyre jobban ugrik. Viszont ilyenkor gazadasra ugy becsorgeti a szelepeket mint az allat. Ugyhogy vissza kell vennem teljesen az elogyujtasbol, hogy ne csorogjenek annyira a szelepek. Bar autoban ulve gazadasra meg akkor is csorog.

Lenne valakinek otlete? Koszi!
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: K-jetronic

Post by szszaby »

Nem a szelep hanem a dugó csörög be.
Üzemanyagot kap rendesen, dugulás nincs?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: K-jetronic

Post by daytona »

Haaat szelephangnak tunik, de nem vitatkozom. Gondolod a dugok, vagy valamelyik dugo? Benzinnyomas van rendesen a csoben, ami a tankbol jon elore.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: K-jetronic

Post by szszaby »

Ha kopott a motor vagy valami okból nincs elég kompresszió akkor kéri a nagyobb előgyújtást. A remegés lehet a rossz szelephézag miatt is, biztos hogy jól be van állítva? Mérj benne egy kompressziót.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: K-jetronic

Post by daytona »

A szelepeket emlekezetbol 0.25-0.30 ra allitottam (ketszer is atmentem rajtuk), mint kesobb kiderult rosszul emlkeztem, 0.35-0.40-re kell allitani oket. Viszont a motor elotte ugy jart mint egy varrogep, egy csomot kellett huznom a szelepeken. Most mar sokkal csendesebben jar, mondhatnam teljesen szepen jarna, ha nem lenne gazadasra ez a csorges. Szerintem meg senki nem allitott azon a motoron soha szelepeket elottem. Elvileg 160 ezer kilometer van a motoron, persze biztos csak a halal.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: K-jetronic

Post by Nitrobuster »

Nézd meg a légtömegmérő torlólapját! Ha sokat állt az autó meg szokott szorulni a torlólapát és kevés benyát küld a hengerekbe. Attól tényleg csörög meg nem is igazán megy.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Bogyo28 »

én kompresszió méréssel kezdenék...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: K-jetronic

Post by tomtom »

valaki legyen szíves lőjön egy fotót nekem az ac pumpa helyéről, hogy mi van ott a k-jetesen!
(gondolom egy lemezke van ott, csak ugye milyen?)
Attachments
20100802aa.jpg
20100802aa.jpg (65.29 KiB) Viewed 6929 times
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Post Reply