K-jetronic

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: K-jetronic

Post by szszaby »

Lapos ovális két darab furattal.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: K-jetronic

Post by Blant »

daytona wrote:A szelepeket emlekezetbol 0.25-0.30 ra allitottam (ketszer is atmentem rajtuk), mint kesobb kiderult rosszul emlkeztem, 0.35-0.40-re kell allitani oket. Viszont a motor elotte ugy jart mint egy varrogep, egy csomot kellett huznom a szelepeken. Most mar sokkal csendesebben jar, mondhatnam teljesen szepen jarna, ha nem lenne gazadasra ez a csorges. Szerintem meg senki nem allitott azon a motoron soha szelepeket elottem. Elvileg 160 ezer kilometer van a motoron, persze biztos csak a halal.
Abból, amit írsz simán lehet hajtókarcsapágyas is. Gázelvétel utáni fordulateséskor nem csörren meg?
Ha elveszed a gázt gyorsan esik a fordulat, vagy lassan? Ha lassan, akkor a K-jet fejben a dugattyú is járhat nehezen (sokat áll, begyantásodik). De ahogy Bogyó is írta kompressziót mérnék először. Sanszos, hogy egy jó kis kopott 2.8-al állsz szemben. Sajna általában olyanok.
Az is lehet, hogy kevés neki a nyál, amit kap és benyát kéne neki még adni még a K-Jet fejnél. Gyújtást meg strobival gyári értékre állítsd, mert fülre nem igazán jó! Gondolom ugyanaz, mint a Caprié. 700-as fordulaton 12 fok.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: K-jetronic

Post by daytona »

Teljesen normalisan veszi a gazt es esik is vissza. Annyi van meg, hogy hosszabb allas utan eleg nehezen akar beroffenni, ugy a masodik harmadik probara ugrik be, es meg akkor is mintha sorra indulnanak a hengerei :lol:

Igazabol az van, hogy budoset eget, mintha nem tudna jol elegetni a cuccot amit kap. Erotlen es van az a szelepcsorges, csak gyors gazadasra, elvetelkor nem. A szelepcsorges arra emlekeztet, mintha rossz lenne az elogyujtasa, de attol brutalisabb hang. Ha finoman novelem neki a gazt, akkor nem csorog.

En a hengerfejekre tippelek, hogy valaki olommentessel jart vele, mikozben ez meg az olmoshoz lett tervezve.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: K-jetronic

Post by Blant »

Tudod mi jutott eszembe?

Szerintem pisálnak az injektoraid porlasztás helyett. Ezért indul nehezen. Ezért füsstöl és büdi. Rosszul keveredik a gáz a levegővel és nem párolog el teljesen a benya. Amikor nagy gázt adsz, nem jön létre a kiterjedt égés az egyenetlen keverék miatt. Több lángfront keletkezik, amelyek összeütköznek. Ezért csörren be. És sok a hc-je is (büdös), mert nem ég el a nyál.
Az enyém csinálta ezt. Büdös is volt, nem is ment, csörgött is és olyan volt, mintha mind a 6 henger menne, de ha hirtelen adtam gázt beremegett az egész, ha lassan gyorsítottam, egyenletesen ment,
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: K-jetronic

Post by daytona »

Konnyen meglehet. Es az ilyen injektorokkal mi a teendo?

Egyebkent az AC a KJET-nel hogy indul? Ha raadom a gyujtast, akkor par masodpercre kene kapcsolnia az AC-nak mint az EFI rendszereknel, vagy mar csak akkor, ha mar a motor is forog?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Natalie Driver Gabe

Re: K-jetronic

Post by Natalie Driver Gabe »

Nekem úgy rémlik hogy gyujtásra indul az AC.
És amikor a moci forog akkor persze ő is.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: K-jetronic

Post by daytona »

Hmmm. En a gyujtas raadasa utan nem hallok semmit. :oops:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Natalie Driver Gabe

Re: K-jetronic

Post by Natalie Driver Gabe »

de a tiéd karbis nem ?,
Én hallok de az a fék szervómotorja .
egyszer egy csóka meg is kérdezte hogy a caprikon nem hátul van az elektromos ac ??
Akkor ő miért halja előlről ?,
"Ó ez csak a gyári légrugó kompresszorjának a motorhangja, tölti a rendszert "

Akkor jól sejtettem. :-?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Bogyo28 »

Natalie Driver Gabe wrote:Nekem úgy rémlik hogy gyujtásra indul az AC.
És amikor a moci forog akkor persze ő is.
a GYÁRI bekötés szerint, amikor benne van a lila szinű AC relé, akkor teljesen ugy müködik mint az EFI rendszerek, gyujtás ráadásokor 4 másodpercig megy az AC, majd leáll, és amikor forog a moci, akkor kapcsol be. Az AC relé egyik lába a gyujtástrafó zöld kábelével van összekötve, onnan tudja az AC relé hogy forog a motor, mert van gyujtásjel. Az itthoni átépítések nagy százalékában nincs AC relé, simán gyujtásra megy az AC, ami nem túl jó megoldás több szempontból sem.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: K-jetronic

Post by daytona »

A caprim az karbis, ott nincs is ilyen gondom. Most viszont az XR4i 2.8KJET sierramrol van szo.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: K-jetronic

Post by daytona »

Koszi a fellvilagositast Bogyo!!

Az enyem az gyari cucc, viszont szerintem tenyleg nem indul az AC gyujtasra, csak ha mar forog a motor.
Attachments
Image029.jpg
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Natalie Driver Gabe

Re: K-jetronic

Post by Natalie Driver Gabe »

és könnyen indul ?,
mármint az nem gond hogy nem tölt be az ac 1böl.
Bár mondjuk a mostani szekereknél sem kell várni9 amíg elkussol az ac.
Csak beülsz oszt gyíí
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: K-jetronic

Post by daytona »

Epp fennt irtam, hogy eleg szarul indul, plane hosszabb allas utan.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Natalie Driver Gabe

Re: K-jetronic

Post by Natalie Driver Gabe »

daytona wrote:Epp fennt irtam, hogy eleg szarul indul, plane hosszabb allas utan.
Szerintem mert az AC nem hozza létre a rendszernyomást.
Aztán amikor indítozol akkora az a fesz esés hogy 1ből lassaban teker az ac ergo lassaban is tölti fe a rendszer nyomást.


SZVSZ
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: K-jetronic

Post by tomtom »

daytona wrote:Epp fennt irtam, hogy eleg szarul indul, plane hosszabb allas utan.

ilyen kocsit nem illik hosszabb ideig egy helyben állni hagyni, ez nem tartozik szorosan a rendeltetésszerű használat fogalomkörébe!
:lol:
ugyanezt csinálta a haver saab900-asa, amikor restaurálás előtti szétszedéskor be akartunk állni a saját lábán a műhelybe, és kb 1,5 éve nem volt elindítva. viszont előtte tökéletes volt. tehát szerintem a kevés használattól kicsapódott a paraffin a benyából és valahol letapadt. még nemtom, hogy mit fogok vele kezdeni, de valszeg elmosom e85-tel, az talán jót tesz neki.

szerintem csapd be a kádzsetet, mintha menne a motor és a kiszerelt fúvókákon mosasssad át a szisztemet! szerintem először pisilni fognak, aztán vagy jobb lesz, vagy nem, de mindenesetre ez ingyen van, "csak" egy kis munka...
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Post Reply