Egyéb ford donorautók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

kormányszervó átépíthető????? EZ nekem új... :shock:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

guriga wrote:
guriga wrote:Hmm.. Akkor a sierra marad. Motor, váltó, elsőfékek, főfékhenger, esetleg kormányszervo...
Persze. :oops: Jól megbeszéltük, meg minden...
..de hétvégén visszautasíthatatlan ajánlatot kaptam egy 92-es 2.9-es német Scorpiora. Váltó, fékek OK, Motorban 160.000 km.

Meg is vettem. (vasárban) :wink:
Úgyhogy ebből kell gazdálkodnom.

Akkor vegyük át mégegyszer: (a gyengébbek kedvéért :-) hehe)

A moci elvileg könnyedén beleugrik, persze kell a V6 motortató bak.
Kardánalagutat vágni kell a váltó miatt gondolom.
Kormányszervó átépíthető.
Fékszervó és munkahenger dettó.
Van hozzá 3 garnitúra felnim is, úgyhogy érdemes lenne váltanom 5*112-re.
(Az egyik 15-ös garnitúra hasonlít az eredeti MKI csillagos felnire, csak 5 ágú, tán régi granadáé?)
Ezért jó lenne a komplett fékeket is erről leoperálni. Ez megoldható?

A héten megyek megnézni a hátsó hidat is.

Úgyhogy, lakatolás után elindul a Gány RT. :-)

Addig is bejelentkeznék a poliszilent rendelő társaságba. (tudom másik topik..)
Kardánalagutat nem kell vágni, mert valoszinüleg nem MT75 lesz alatta...
kormányszervó nem átépíthető, a scorpio sokkal szélesebb mint a capri, vagy csak igen nagy gányolással...
5x112-re nem tudsz váltani, mert a kerékagyakat nem tudod átrakni....

fék átrakható, de csak a nyergek, tárcsa nem...

hátsó híd szintén felejtös, mivel a scorpio nem merevhidas...

hirtelen ennyi ami nem használható.. :roll:

poliszilentet rendelni ugy lehet, hogy kifizeted. sajnos megelölegezni nem nagyon tudom senkinek a rendeléseket.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

bogyo28 wrote:Kardánalagutat nem kell vágni, mert valoszinüleg nem MT75 lesz alatta...
kormányszervó nem átépíthető, a scorpio sokkal szélesebb mint a capri, vagy csak igen nagy gányolással...
5x112-re nem tudsz váltani, mert a kerékagyakat nem tudod átrakni....

fék átrakható, de csak a nyergek, tárcsa nem...

hátsó híd szintén felejtös, mivel a scorpio nem merevhidas...

hirtelen ennyi ami nem használható.. :roll:

poliszilentet rendelni ugy lehet, hogy kifizeted. sajnos megelölegezni nem nagyon tudom senkinek a rendeléseket.

Akkor ezexerint nem sikerült elsőre felfognom...
...mondom a gyengébbek kedvéért kell az ismétlés...:-)

Huhh..

kardánalagút - OK még jobb ha nem kell vágni.
szervó - kár hogy szar, de nem életbevágó
fék, kerékagy - :( akkor pogácsázás és saxo tárcsa
hátsó híd - ezt az egyet vágom, ezért írtam is, hogy ámérikai hidat szeretnék alá
poliszilent - nekem ez is megfelelő megoldás. kérdés mikor?

kösz!
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

guriga wrote:poliszilent - nekem ez is megfelelő megoldás. kérdés mikor?

kösz!
hát azt neked kell eldönteni :lol: :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Hello
a hídtémára kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a megoldás. Egyébként cossie a gép vagy "csak" 2.9i ? Mert ha minden igaz akkor a cossie féknyergei nem férnek el a 15"-os lemezfelnik alatt. Hogy aluval mi a helyzet azt nem tudom. Ha meg hülyeséget mondtam akkor kéretik kijavítani :)
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Hello
a hídtémára kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a megoldás. Egyébként cossie a gép vagy "csak" 2.9i ? Mert ha minden igaz akkor a cossie féknyergei nem férnek el a 15"-os lemezfelnik alatt. Hogy aluval mi a helyzet azt nem tudom. Ha meg hülyeséget mondtam akkor kéretik kijavítani :)
felfér... persze a scorpiora nem tudsz 15-ös felnit felrakni, de a caprira átmütve már jó a 15-ös felni. nekem elfér a 260-as tárcsa a 13-as felni alatt, pedig a donor sierrára nem megz fel a 13-as felni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Post by CapriTurbo »

bogyo28 wrote:
Tibi wrote:Hello
a hídtémára kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a megoldás. Egyébként cossie a gép vagy "csak" 2.9i ? Mert ha minden igaz akkor a cossie féknyergei nem férnek el a 15"-os lemezfelnik alatt. Hogy aluval mi a helyzet azt nem tudom. Ha meg hülyeséget mondtam akkor kéretik kijavítani :)
felfér... persze a scorpiora nem tudsz 15-ös felnit felrakni, de a caprira átmütve már jó a 15-ös felni. nekem elfér a 260-as tárcsa a 13-as felni alatt, pedig a donor sierrára nem megz fel a 13-as felni...
16-os felni kell, nekem is az van és tök jó. :smt077
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

guriga wrote:[
Persze. :oops: Jól megbeszéltük, meg minden...
..de hétvégén visszautasíthatatlan ajánlatot kaptam egy 92-es 2.9-es német Scorpiora. Váltó, fékek OK, Motorban 160.000 km. ...
ez rendesen ellentmond az eddigieknek, mivel a V6 sokkal (kb70-80kg-mal) nehezebb mint a dokk. ellenben nem sokkal erősebb.
a hiedelemmel ellentétben a dokk sokkal erősebb mint a pinto és nem lomhább, csak másképp dolgozik.
(ja és mint olvasom, egy rendszám takarná a két kocsit... én nem kockáztatnám a sor4 helyett a V6-ot, azt már hangról felismerik és ha véletlenűl megállítanak, már térdelhetsz is le)
a kis MkI kaszni sokkal virgoncabb maradna egy sor4 DOHCval.
és nekem lenne is egy ilyen "készlet", mondjuk értékegyeztetéssel csereberével, tudok még segíteni fékben és első futóműben... meg túlképp mindenben.
keress meg, ha érdekel.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Mivel lett nehezebb a Capri az MkI után?
Sokan mondjátok, hogy könyebb, de tudtomal a főbb méretei ugyanazok egy pár belső elem egyezik is.
Ford Capri MkI Essex
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

Kösz CAPRI-3.

Igazad van. Pont ugyanígy gondolkoztam én is. (bár imádom a V-t)
Azért néztem a Duratec, meg Zetec motorokat is, mert könnyűek és tunningolhatóak. ...de az elektronika miatt kiestek a számításból.

Maradt a DOHC a Pinto meg a V6.

Tudom, hogy Te is és a "NagyFőnök" is árul(t) DOHC-ot.

..és ha komolyan gondolod az értékegyeztetéssel csere-berével dolgot, akkor érdekel a készlet, (a segítség és a tapasztalat meg főleg) szívesen beáldozom a V-t.

Az az igazság, hogy minél kevesebbet szeretnék vele szívni.
Mivel nekem nincs gyakorlatom az autóépítésben, (programozóként max. fotosoppolok... :-) ) ezért gyűjtöm folyamtosan az információkat.
A srác akivel csinálnám ő meg off autókat tuningol/szervizel, azaz ő se nagyon vágja, hogy mit mivel lehet a fordoknál házasítani..
Úgyhogy azt gondoltam, hogy egy komplett dondor autó lehet a jó megoldás.
..és annyira baráti volt az összeg, hogy nem bírtam ellenállni... :twisted:

Mindenesetre a héten felhívlak.
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Post by FEFE »

szszaby wrote:Mivel lett nehezebb a Capri az MkI után?
Sokan mondjátok, hogy könyebb, de tudtomal a főbb méretei ugyanazok egy pár belső elem egyezik is.
Én úgy tudom az mk 1 rövidebb 8 centivel az mk 2 és mk 3 nál.
Valami ilyesmi lehet.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

FEFE wrote:
szszaby wrote:Mivel lett nehezebb a Capri az MkI után?
Sokan mondjátok, hogy könyebb, de tudtomal a főbb méretei ugyanazok egy pár belső elem egyezik is.
Én úgy tudom az mk 1 rövidebb 8 centivel az mk 2 és mk 3 nál.
Valami ilyesmi lehet.
ez egész biztos, mert voltak gondjaink a sogor MKI-ével amikor a K-jet amiatt a pár centi miatt nem nagyon akart elféni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Valaki nem tudja véletlenül, hogy milyen ford hátsó doblemeze passzol valamelyest Capri MKIII-hoz? Az enyém teljesen kuka, és ki kellett vágni, de sehol sem találtam Caprihoz valót.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Post by tomtom »

prefectéknek belement kis igazgatással a tau belsőívjavító. azt lehet kapni u.gyártottban vmi vicces összegért.
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Post by Hattyu »

tomtom wrote:prefectéknek belement kis igazgatással a tau belsőívjavító. azt lehet kapni u.gyártottban vmi vicces összegért.
És mégis hol és mennyiért?
Mert elvileg csak az oldcarsnál van mert már nem gyártanak itthonra :roll:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
Post Reply