Hova milyen olajat?

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Hova milyen olajat?

Post by Blant »

Bocs az új témáért. igyekeztem olyanra csinálni, hogy minnél több dolog féjen bele :-)

Difibe ki milyen olajat szokott tenni, hol veszi és mennyiért?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
Capri2.0
márokosanistudnézni
Posts: 74
Joined: Fri Sep 29, 2006 9:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc
Contact:

Re: Hova milyen olajat?

Post by Capri2.0 »

Blant wrote:Bocs az új témáért. igyekeztem olyanra csinálni, hogy minnél több dolog féjen bele :-)

Difibe ki milyen olajat szokott tenni, hol veszi és mennyiért?
hykomol 85 140w Mol kúton lehet kapni, vagy a shellnél van a spirax. Ezek jók a gátlóba is :twisted: Legalábbis zsiguliba jó volt :D
Ford Capri 2.0 1982
3 CAPRI van Miskolcon:)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hova milyen olajat?

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Bocs az új témáért. igyekeztem olyanra csinálni, hogy minnél több dolog féjen bele :-)

Difibe ki milyen olajat szokott tenni, hol veszi és mennyiért?
Diffibe castrol olaj, csillaghegyen a Miskey autosbóltban a hévállomásnál... legalábbis nálam...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hova milyen olajat?

Post by Bogyo28 »

Capri2.0 wrote:
Blant wrote:Bocs az új témáért. igyekeztem olyanra csinálni, hogy minnél több dolog féjen bele :-)

Difibe ki milyen olajat szokott tenni, hol veszi és mennyiért?
hykomol 85 140w Mol kúton lehet kapni, vagy a shellnél van a spirax. Ezek jók a gátlóba is :twisted: Legalábbis zsiguliba jó volt :D
szerintem az ujíitsuk föl a gátlót sűrűbb olajjal vagy fürészporral azt hadjuk meg a ladásoknak, ha már felujításról van szó csak rendes helyen normális alkatrészekből. Én Katonánál csináltattam, aki igen elismert a szakmában, elég sok rallisnak csinál gátlókat, és nála is csak 10 pénz volt egy gátló felkeményitése. olyan az auto tőle mint a beton...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Hova milyen olajat?

Post by Nitrobuster »

bogyo28 wrote:
Capri2.0 wrote:
Blant wrote:Bocs az új témáért. igyekeztem olyanra csinálni, hogy minnél több dolog féjen bele :-)

Difibe ki milyen olajat szokott tenni, hol veszi és mennyiért?
hykomol 85 140w Mol kúton lehet kapni, vagy a shellnél van a spirax. Ezek jók a gátlóba is :twisted: Legalábbis zsiguliba jó volt :D
szerintem az ujíitsuk föl a gátlót sűrűbb olajjal vagy fürészporral azt hadjuk meg a ladásoknak, ha már felujításról van szó csak rendes helyen normális alkatrészekből. Én Katonánál csináltattam, aki igen elismert a szakmában, elég sok rallisnak csinál gátlókat, és nála is csak 10 pénz volt egy gátló felkeményitése. olyan az auto tőle mint a beton...
Mi az, hogy újítsuk fel? Vegyél újat, annál jobb nincs ( persze vannak kivételek) :D . A difivel kapcsolatban, főleg ha búg, akkor annak már oly mindegy, hogy mit raksz bele. (ilyenkor jön a már említett fűrészpor)De bármilyen gl5-ös olaj megteszi.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Te is difit szerelsz Bence!

Tegnap raktuk össze a veled cserélt áttétellel az enyémet, egész jó lett, még egy kicsit zörög (valszeg a csapágyhézagoló lemezek nem sikerültek tökéletesre), de még mindig jobb mint volt.
Amúgy a nagykönyv szerint, 90 es olaj kell bele, én 80-90 est öntöttem.

Ha érdekel kigyűjtöm és felírom ide!
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Post by TÉCSÉ »

Bence TCSak szerelne , de nem adom oda neki , bibibibiiii :!: :twisted:
Inkább elásom és ráültetek 2 kutyaféleséget.... 8)
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Namárhozzámkerült. Azóta kiderült, hogy az én 2,3as hidam szar valszeg, szal hülye vagyok, hogy elcseréltem :-) Hehe :twisted:
Örülök, hogy neked jól működik és köszönöm a cserehidat!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Mi rossz a te 2.3-es hidadban, mivel nem a kuptányér és a kupgörgő, akkor ki lehet cserélni: csapágyak drágák, de vannak - a bolygómű biztosítószege (nem tomm mia rendes neve) ki van lazúlva, keress egy másik bolygó művet.

Én is köszönöm a cserét!
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Pénteken valszeg szétbontom ls remélem kiderül :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Nekem Type9-es váltó van fönt híg olajjal (Balázs tanácsára), de minusz fokoknál alig tudom betolni kettőbe meg háromba, de ha bemelegszik meg semmi gond vele.
Olajcsere előtt meg még rosszabb volt.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

szszaby wrote:Nekem Type9-es váltó van fönt híg olajjal (Balázs tanácsára), de minusz fokoknál alig tudom betolni kettőbe meg háromba, de ha bemelegszik meg semmi gond vele.
Olajcsere előtt meg még rosszabb volt.
Hát a type9 érzékeny az olajra gyárilag is 75w 90s félszintetikus lötty kell bele. De igazán a szintetikussal fasza.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

ALapvetően szar a T9 :P
Viccen kíívül. Az enyém is szarul veszi a 2-t. A vissza 2-t különös szarul az pedig gáz, mert ugye azz én kis 2,3 am bizony 4000fölött tud meglepetőset :twisted: Gondolkozom a T5ön... az állítólag jobb :-) Én most full szinti méregdrága Castrolt fogok benne kipróbálni
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Szerintem azt a legjobb belerakni amit a gyar eloir.
Keritettem Ford szervizbol Ford spec 75W90es valtoolajat, 3000ft/volt literje, nem olcso, de igy tudom, hogy jo kerult bele.
Azt mondtak a szervizben sok kulonbseg van a legtobb helyen arult 80W90es es a 75W90es kozott, meghalalja a valto a megfelelo olajat.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Blant wrote:ALapvetően szar a T9 :P
Viccen kíívül. Az enyém is szarul veszi a 2-t. A vissza 2-t különös szarul az pedig gáz, mert ugye azz én kis 2,3 am bizony 4000fölött tud meglepetőset :twisted: Gondolkozom a T5ön... az állítólag jobb :-) Én most full szinti méregdrága Castrolt fogok benne kipróbálni
Nekem miután beveszi vagyis kapcsolgatok egy párszor kb egy km. után kattanva egy kis reccsenéssel veszi be. Viszont visszaváltásnál semmi baja beveszi mint a huzat. :shock:
Ford Capri MkI Essex
Post Reply