Egyébként én is gondolkodtam rajta régebben, h majd megcsinálom a sulihoz diplomamunkának, meg ilyenek, mert majd biztos egy csomó mindent le tudok gyártani a suliban... hát a szitu az, h nem tudok legyártani ott semmit, viszont a történet alsó hangon fél misi, és akkor még egyszer se olvadt el a dugó...
Ugye az is a szitu, h a turbó forog mittomén 100-200 ezer fordulaton, és annak a tengelyét kenni kell, nem mással, mint a motorolajjal. Azt kell oda vezetni. Na most ahhoz, h a motorolajod jó legyen oda, ahhoz csúnyán újra kell fúrni a hengereket, h ne legyen kopott a moci, mert a híg olaj a kopott mocinál nem marad meg a falon. Mondjuk talán azt sem elhanyagolható, h ha jól tudom egy liter turbós olaj olyan 7 rugó körüli áron van.
Mondjuk jó poén, de ha tényleg még a kuplungot, meg a váltót is cserélni kéne miatta, hátmég a diffit... akkor az nem kis összeg.
Ezekre azt tudom mondani hogy a skogenék ilyenekkel hogy motorfelújítás nem foglalkoztak, felrakták a turbót és kész, ők 1 bar-on nyomják, valaki kevesebbel de nagy többség 1bar-os nyomással és ehhez had tegyem hozzá hogy gyári motorokról van szó és nincsen kovácsoltvas dugattyú vagy egyebek.
A sima gyári motor egy 0,4es nyomással szerintem bírnia kellene, annyi hogy a váltóval van probléma meg erősebb kuplung kell de vannak olyan emberek akik csinálnak kevláros kuplungtárcsát 15 körül vagy pár ezerrel többért.
Ami még drága az a programozható motorvezérlő na meg maga a turbó beszerzése.
Szóltam tesómnak majd ha lesz egy kis ideje ő bővebben leírja majd.
Az aulrol vezérelt motorokkal könyebb a helyzet.
0,3-all fujva is csöpög a dugo.
A motor süritési arányátol fugg menyivel lehet fujni.
holecz wrote:Nagyon 1x-ű a dolog, Sunya receptje: Végy egy 2.3 R4 Thunderbird mocit..................(oszt nem kell a motoron mindent cserélgetni meg állítgatni)
Csak a beépítés lesz a feladat, de Sunyának ebbben már van tapasztalata...biztosan tud segíteni!
Ha 4cyl kellene nekem akkor veszek egy rizskályhát.
Egyébként én is gondolkodtam rajta régebben, h majd megcsinálom a sulihoz diplomamunkának, meg ilyenek, mert majd biztos egy csomó mindent le tudok gyártani a suliban... hát a szitu az, h nem tudok legyártani ott semmit, viszont a történet alsó hangon fél misi, és akkor még egyszer se olvadt el a dugó...
Ugye az is a szitu, h a turbó forog mittomén 100-200 ezer fordulaton, és annak a tengelyét kenni kell, nem mással, mint a motorolajjal. Azt kell oda vezetni. Na most ahhoz, h a motorolajod jó legyen oda, ahhoz csúnyán újra kell fúrni a hengereket, h ne legyen kopott a moci, mert a híg olaj a kopott mocinál nem marad meg a falon. Mondjuk talán azt sem elhanyagolható, h ha jól tudom egy liter turbós olaj olyan 7 rugó körüli áron van.
Mondjuk jó poén, de ha tényleg még a kuplungot, meg a váltót is cserélni kéne miatta, hátmég a diffit... akkor az nem kis összeg.
Ezekre azt tudom mondani hogy a skogenék ilyenekkel hogy motorfelújítás nem foglalkoztak, felrakták a turbót és kész, ők 1 bar-on nyomják, valaki kevesebbel de nagy többség 1bar-os nyomással és ehhez had tegyem hozzá hogy gyári motorokról van szó és nincsen kovácsoltvas dugattyú vagy egyebek.
A sima gyári motor egy 0,4es nyomással szerintem bírnia kellene, annyi hogy a váltóval van probléma meg erősebb kuplung kell de vannak olyan emberek akik csinálnak kevláros kuplungtárcsát 15 körül vagy pár ezerrel többért.
Ami még drága az a programozható motorvezérlő na meg maga a turbó beszerzése.
Szóltam tesómnak majd ha lesz egy kis ideje ő bővebben leírja majd.
Az aulrol vezérelt motorokkal könyebb a helyzet.
0,3-all fujva is csöpög a dugo.
A motor süritési arányátol fugg menyivel lehet fujni.
Persze.
Ők csak a 2.0 pintot meg a 2.9V6 12V motort turbózták na meg Volvokat de az már más lapra tartozik
A cossie-kkal nem tudom mi a helyzet
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
a pinto is felülröl vezérelt de elég egy fololótárcsa.
ÖK megemelik a HF-t és ugy csökkentenek süritést ergo kell a tárcsa.
cos-hoz 4db kellene na azt összehangolni!
Peti wrote:Meggyőztél, nem kell kozé! Legalábbis turbósítás... Marad a jó öreg cologne.
nem kötötzködésből, de a kozé is cologne...csak ugye a HF-k kozék, az alja sima 2.9... egyébként a kezdeti tapasztalatok beszerzésére szerintem olcsóbb egy sima 12v, aztán ha már megy minden és tartósan működika turbós cucc akkor lehet 24v-t faragni. vagy ha sok pénze van az embernek lehet 24v-n is tapasztalatokat szerezni... még egy, én a 2.9-l foglalkoznék nem a 2.8-l, a kipuff kiömlők miatt...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Bogyo28 wrote:nem kötötzködésből, de a kozé is cologne...csak ugye a HF-k kozék, az alja sima 2.9...
Ezt el is felejtettem...
Bogyo28 wrote:egyébként a kezdeti tapasztalatok beszerzésére szerintem olcsóbb egy sima 12v, aztán ha már megy minden és tartósan működika turbós cucc akkor lehet 24v-t faragni. vagy ha sok pénze van az embernek lehet 24v-n is tapasztalatokat szerezni... még egy, én a 2.9-l foglalkoznék nem a 2.8-l, a kipuff kiömlők miatt...
2 érv szól nálam személy szerint a 2.8 mellett.
1. Relatív sok pénzt lapátoltam a mociba, fel van újítva, és elég jó erőben van!
2. A leömlők... Az az érdekes, hogy pl a Suhe, meg az Eichberg 2.8.i turbo-k is 2 leömlősök, és mégis 290-300 lovat ki tudtak hozni a mocikból... Csak azért hogy 3 leömlőm legyen oldalanként, nem fogom kidobni a jó 2.8i mocit!
Szerintem nem annyira drámai mefújatni a cossit. Bár lövésem sincs szerkezetileg mennyivel másabb a sima 12v a 24-től. De első ránézésre ha az alja a kettőnek ugyan az akkor lehetne használni a 2.9 12v dugókat. Ezzel jócskán lemenne a sürítés. Bár ha valaki megasquirt-n gondolkozik a 9,7 sürítés se gond. Nincs mese sok benzin kell A turbo olajzása jó cuccokkal is kb 10 ropi ami nem drága kivitelezése pár órás munka. Inkább a méretes turbonak van ára. Magával a leömlő illetve a szívórész elkészítéshez rengeteg időre és persze rátermetségre lesz szükség. A kuplung cserét első körben el kell felejteni a 242-es tárcsa többet bír ki mint a hajtás többi eleme. Nekem régen sima 225 volt. Kovi dugó se fontos nekem sincs az. Ha a gyári dugó elolvad akkor a kovi is elfog. Kell nézni a kipufogó gáz hőmérsékletét és akkor gáz nem lehet.
Peti wrote:2 érv szól nálam személy szerint a 2.8 mellett.
1. Relatív sok pénzt lapátoltam a mociba, fel van újítva, és elég jó erőben van!
2. A leömlők... Az az érdekes, hogy pl a Suhe, meg az Eichberg 2.8.i turbo-k is 2 leömlősök, és mégis 290-300 lovat ki tudtak hozni a mocikból... Csak azért hogy 3 leömlőm legyen oldalanként, nem fogom kidobni a jó 2.8i mocit!
én nem is a frissen felújított mocit kezdeném fujkálni, hanem egy középszar állapotut, aztán ha megy minden akkor mehet a jó mocira. a jó 2.8-ad ugyis át kell faragani mert túl nagy a kompresszió most benne..
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
T'om, és nem frissen és nem is teljesen van felújítva, a kompresszió jó volt benne! Pontosan tudom, hogy milyen és mennyi munka és pénz turbósra alakítani a 2.8-ast. Úgy gondoltam, hogy amíg összegyűlik a 2 kiló a turbós dugókra, addig egy kis nyomású turbót használnék, de természetesen a dugókon kívül már mindennel felkészítve a mocit a nagy terhelésre! De köszi a jótanácsot!
Nitrobuster wrote:Szerintem nem annyira drámai mefújatni a cossit. Bár lövésem sincs szerkezetileg mennyivel másabb a sima 12v a 24-től. De első ránézésre ha az alja a kettőnek ugyan az akkor lehetne használni a 2.9 12v dugókat. Ezzel jócskán lemenne a sürítés. Bár ha valaki megasquirt-n gondolkozik a 9,7 sürítés se gond. Nincs mese sok benzin kell A turbo olajzása jó cuccokkal is kb 10 ropi ami nem drága kivitelezése pár órás munka. Inkább a méretes turbonak van ára. Magával a leömlő illetve a szívórész elkészítéshez rengeteg időre és persze rátermetségre lesz szükség. A kuplung cserét első körben el kell felejteni a 242-es tárcsa többet bír ki mint a hajtás többi eleme. Nekem régen sima 225 volt. Kovi dugó se fontos nekem sincs az. Ha a gyári dugó elolvad akkor a kovi is elfog. Kell nézni a kipufogó gáz hőmérsékletét és akkor gáz nem lehet.