Tuning lengőkar

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Tuning lengőkar

Post by Bogyo28 »

Ujabb agymenésem támadt. Mivel az első futómű igen gyengusz, kellene szerezni/gyártatni valami ilyesmit:

Image

Van valakinek ötlete hol lehetne ilyet csináltatni?

Bogyó
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

nem tul bonyolult a tema
veszel 2 G-fejet vagy csuklofejet, esztergaltatsz egy rudat, egyik vege stabrud menettel, masik a G-fejhez. megforditod a lengokart es bekotod az igy keszitett rudat. esztergaltatsz szurkeontvenybol 2 gyurut a stabilizatorhoz, ontvenypalcaval felhegeszted, bele a szilent es a stabrud, kesz.

elmondva ennyi:)
ha van ra erdeklodes, erdemes komolyabban foglalkozni a tervezessel:)
Last edited by CAPRI-3 on Tue Dec 06, 2005 11:29 pm, edited 1 time in total.
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

tuning lengőkar

Post by driver »

Engem érdekel a téma.Ha összejönénk egy páran, tudok nagyon olcson vadiuj lengőkarokat azokkal érdemes lenne kisérletezni.Esetleg a tervezésben és kivitelezésben is tudok segiteni.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

nem vagyok a témában hozzáértő, mármint a hegesztés terén. De ez a hozzáhegesztjük dolog aggaszt. ha ez menet közben eltörik, nem akarnék az autóban lenni. egy anyagból gyártani nem lehetne? Van aki csinál gömbfejet, arrol van valakinek tapasztalata hogy ez milyen minőségü?

Driver: azt mondtad , hogy az ember aki a speert gyártotta, csinál mindenféle cuccot versenyzőknek is. esetleg ő tudna gyártani?
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

tuning lengőkar

Post by driver »

Őszintén nem tudom mert nem ilyesfajta alkatrészekkel foglalkozik,hanem inkább esztergálás marás köszörülés.Különben meglehet azt nagyon jól hegeszteni,csak a kellő feltételeknek kell meglenni.Különben visszaemlékezve a ringen tett látogatásunkra, az osztrák mk I es caprin is simán odavolt hegesztve,és nekik bevált versenyen.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

ha jó a hegesztés, akkor már csak egy jó hegesztő szaki kell. Ki tud ilyen emberről?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Ha hegeszted, biztosan törik.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

ne beszeljetek mar hujeseget, a hegesztes erosebb mint az ontveny maga!

ezt a megoldast hasznaljak kint, az osszes megtamasztott lengokar igy keszul, meg direkt ra is kerdeztem nemet capris ismerostol, sot mutatott is egyet!
csak nem volt elado, mert egyreszt o is dragan vette, -kint draga csinaltatni barmit is, - masreszt o is rajott, hogy megcsinalni olcsobb.
jovoheten megkeredezem az esztergalyos ismerost, mennyi az anyag es a hegesztes, meg a kitamasztorud.
Ricsi

Post by Ricsi »

CAPRI-3 wrote:ne beszeljetek mar hujeseget, a hegesztes erosebb mint az ontveny maga!
Sztem nem erősebb, inkább mellette kigyengül, és ezért ott törik...
Last edited by Ricsi on Mon Jan 31, 2005 8:04 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Mutass egy lengőkart is ami gyárilag hegesztve van.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Mutass egy lengőkart is ami gyárilag hegesztve van.
Egyébként meg lehet csinálni, csak kérdés a verseny cucc jó e utcára is.
Vagy a Thököly úton a macskán fejtetőre vágod a Caprit.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

az osszes lemez lengokar gyarilag preselt meleghegesztessel van csinalva....

es miert vagnad fejtetore?
gumiagyban van felfuggesztve, nem ero olyan erohatas.
de ez csak egy megoldas, talaljunk ki mas:)
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Lemez lengőkar két szilentes kocsikban van.
Nekünk ugyebár ez öntvény egy szilenttel, ez nem is lenne baj.
De sajna a stabkar feladata, meggátolni a kaszni túlzott bedölését kanyarban, ezáltal elég rendesen feszíti a lengőkart.Meg talán ha kicsi lenne a terhelés nem kéne állandóan, a majdnem tökéletes futóművet szilentezni.
A fejtetőre vágást csak jelképesen írtam.
Ja meg ahogy láttam a hossztartónál is kell szöszmötölni.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

persze, hogy kell szoszmotolni, pont az a lenyege, hogy hatrafele is megtamassza a lengokart.
ez van, ez mukodik, sportosabb es versenymodellekben, nem hiszem, hogy ketkednunk kene benne.
en egy masik megoldason gondolkodom, ha jutok vmire ugyis vilagga kurtolom, addig is ha tudok, segitek ebben vagy masban.

na csok a csalad:)
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

A mozaikban, hogy bámulnák a verklit. :D
Last edited by Nitrobuster on Tue Feb 01, 2005 12:48 am, edited 1 time in total.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Post Reply