Tuning lengőkar

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

style

Post by style »

Nekem van egy régi celicam.Még jó pár éve bohóckodni vettem,az 78-as.3 éve áll.Majd alánézek,hátha van benne valami okosság.Vagy ez még nem elég régi?Nekem valami 5 csavaros 114.3 osztókörös első futómű kellene.
A gépen amit csinálgatok,szinte dettó capri első futómű van,de dobfékkel.Amíg szét van kapva,meg kéne oldani egy tárcsára átalakítást.Csak ez elég legó,mert kell egy gólyaláb amin van féknyereg felfogatás(capri),arra egy 114.3-as agy,meg valami tárcsát keresni ami nagyjábol passzol ide,és átszabatni esztergályossal.
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

Egyszerű matek, ha egy széria rugóstaghoz beépíted ezt a hátsó megtámasztást, egyszerűen valahol szét fog szakadni. Gondold végig, két egymást metsző vagy érintő köríven mozognának (szeretnének...) a stabkar szilentek, egymással szembe. Ha nem is törné szét azonnal, hipergyorsan szétmennének a szilentek. Ez a hátsó megtámasztás csak akkor működhet, ha erősen korlátozott a rugóút. Bogyó , neked széria rugó van benn? Nekem az első rugóm kiszerelve kb 13-15cm magas, de még ezzel sem biztos, hogy jó lenne.
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

Még valami, a rally escortokon előrefelé tettek be plusz kitámasztót, úgy nem keletkezik komoly feszültség, és nagy lehet a rugóút.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Mezei rugóim vannak, csak van benne splitfire rugokitámaszto izé, pontosan nem tudom hogy hivják. a rugo közé van felfogatva egy müanyag, az nem engedi rugozni a rugo elsö két menetét. A SUHE megoldotta ezt a kérdést a turbo 2.8-al, nem hiszem hogy nekik gondjuk lett volna belöle. És mint irtam is, a régi celica is igy volt megoldva gyárilag, ha minden igaz a 77-80 körüli széria. Módosítani biztos kell rajta ahoz hogy a szilent ne ugorjon szét hetente, de megoldható. a rugoút biztos csökken, hiszen a 2 köriven nem tud mozogni a lengökar, csak amennyit a szilent enged. egy arany középutat szeretnék eltalálni, müködö de erösebb elsö futómüvel. az elöre felé megtámasztás se rossz ötlet, lehet hogy egyszerübben kivitelezhető. de ahoz is kell ember aki gyárt lengőkart, max a lukak irányitottsága más.
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

na ja, ez jól néz ki. kár hogy az irásból egy szót sem értek.

az még eszembe jutott, hogy ha elég hosszú a kitámasztókar, akkor az a rugóút teljes hosszában nem mozog vizszintesen sokat, hiszen ha elég hosszu a kitámasztorud, akkor amit leir köriv nagy lesz a sugara, ami azon a kis szakaszon (rudóut) már majdnem egyenes, tehát akkor lesz a vizszintes mozgása, hogy annyit simán kibirnak a szilentek, nem fogja szétfeszíteni az erő a lengőkart.

Leegyeztettem a sogor ex-celicájának tulajával, hogy amint nem lesz ho, előszedjük a celicát, és meg lehet közelről vizslatni az ottani gyári megoldást. majd fotózok is
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

kb 1 hónapja kerültek be az új lengőkarok, ma hogy fékbetétet cseréltem, a szilentek már nincsenek a helyzet magaslatán :?

szóval nem ártana valami végleges és tökéletes megoldás, mert ez nem megy így bp "út"jain... most gondolkozom hogy ezt a pulieterén vagy mi a fene cuccot rakom a szilentek helyére, de a gömbfej ugyanúgy ki fog halni 1-2 év alatt :evil:

holnap megyek a Vörös rugóhoz, az első rugóimat megcsináltatni, utána futómű állítás valahol, és ha akkor sem lesz tökéletes az első futómű, akkor nem tudom mit csinálok... (új gátlók, új lengőkarok, új rugók, új fékek, centírozás, állítás után)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

8) puliuretán 8) izé, poliszuterén 8)

Nem a négyezer forintos lengőkarod van? Állítólag ez a nyócezer forintos 2 x jobb... amilyen a Lacinak is van.
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

gizmo wrote:kb 1 hónapja kerültek be az új lengőkarok, ma hogy fékbetétet cseréltem, a szilentek már nincsenek a helyzet magaslatán :?

szóval nem ártana valami végleges és tökéletes megoldás, mert ez nem megy így bp "út"jain... most gondolkozom hogy ezt a pulieterén vagy mi a fene cuccot rakom a szilentek helyére, de a gömbfej ugyanúgy ki fog halni 1-2 év alatt :evil:

holnap megyek a Vörös rugóhoz, az első rugóimat megcsináltatni, utána futómű állítás valahol, és ha akkor sem lesz tökéletes az első futómű, akkor nem tudom mit csinálok... (új gátlók, új lengőkarok, új rugók, új fékek, centírozás, állítás után)
Érdekes hogy ilyen hamar szétmegy a szilented.Sok capriba raktam gyári szilenteket a még jó lengőkarokba és hosszú évek alatt sem jött panasz.Én mondjuk sosem tettem be utángyártott új lengőkart inkább bontottat de gyárit.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

sajnos bp-en használom az autót... :evil:
most kipróbálom bele a polyurethane cuccot, és meglátjuk! Gondolom az sem tett jót egyébként a szilenteknek hogy mind a rugóm, mind a gátlók tropák voltak.
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

gizmo wrote:sajnos bp-en használom az autót... :evil:
most kipróbálom bele a polyurethane cuccot, és meglátjuk! Gondolom az sem tett jót egyébként a szilenteknek hogy mind a rugóm, mind a gátlók tropák voltak.
Ebben igazad van.Az utángyártott lengőkarokkal a sierra szerelésekből tapasztalva tudom hogy nagyon gyengék.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Nekem is kell spéci szilent!!! :evil:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Nitrobuster wrote:Nekem is kell spéci szilent!!! :evil:
most lesz rendelés az oldcars-ról, nézd meg ott mennyi! Valószínű én is rendelek, de lehet olcsóbb itt: http://www.superflex.co.uk/, csak hát a postaköltség... :?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

gizmo wrote:
Nitrobuster wrote:Nekem is kell spéci szilent!!! :evil:
most lesz rendelés az oldcars-ról, nézd meg ott mennyi! Valószínű én is rendelek, de lehet olcsóbb itt: http://www.superflex.co.uk/, csak hát a postaköltség... :?
Ennél van jóval olcsóbb is.

http://www.deflex.co.uk/
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

most jövök a futóműállításról. Nem volt mihez állítani :evil:
kormánymű mehet kompletten javításra, az összekötőszárak csere, az 1 hónapos lengőkarban a szilentek kuka, és a stabrúd szilentei is csereérettek... majd ezek után mehetek vissza beállíttatni :? fasza
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
Post Reply