2.9i motor kérdések

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

2.9i motor kérdések

Post by gizmo »

Van egy komplett 2.9es motor (generátor, szerv. sziv., kábelköteg, computer, váltóval), 280 fokos tengely, a hengerfejből 1,5 mm van levéve,
14-15-ös kompressziójú, a fej és a szívósor polírozott. Szerintetek mennyit érne egy ilyen?

Előnye lenne ugye a 3as leömlő, megy 95össel, nyomték/Le nem rossz... győzzetek meg hogy jó ötlet, vagy hogy miért nem! :roll: :?:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

2,9 i motor

Post by driver »

Szerintem mindenképpen jo ötlet mert ez egy nagyonjo motor megbizható,és már javarészt tuningolt.Nem irtad hogy a papirjai rendben vannak e de ha igen akkor megér ugy 100 körül . Ha nemvolna a cossi most biztos rámozdulnék.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Re: 2,9 i motor

Post by gizmo »

driver wrote:Szerintem mindenképpen jo ötlet mert ez egy nagyonjo motor megbizható,és már javarészt tuningolt.Nem irtad hogy a papirjai rendben vannak e de ha igen akkor megér ugy 100 körül . Ha nemvolna a cossi most biztos rámozdulnék.
Szia!

Nekem is mozgatja a fantáziám :twisted:
150ért adná az ember, váltóval, kuplunngal együtt... papirokról nem volt szó, de az engem annyira nem izgat. 8) főtengely-szimmeringnél engedi az olajat, ezek szerint ez Ford betegség?

Itt van Bp-en a motor, valaki hozzáértőbb ember esetleg eljönne velem megnézni hétfő-kedd magasságában? 18:00-ig vannak nyitva (Ford bontó)
Image
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

ha annyi le van véve a hfejből akkor nincs sok értelme 95 benzinnel menni,szerintem csörögne is,oda már 98as kell

de tényleg jól hangzik,hogy így komlett az egész, alkudjál,hátha engednek

tényleg,nem tudja vki az XR4 sierrának a veztengelye hány fokos?
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

Néhány ellenérv:

- a fotón egy mt75-ös váltó van a motor mögött, ennek értéke kábé 0 forint, bár jó váltó. Váltási kultúrája szerintem rosszabb a T9-nél. Ja két értékes része van: a váltókar (3ezer HUF) ezen le van vágva ha jól látom, és a spirálkihajtás (?? nem tom mé', sierrások mondták)

- a 95-öst tényleg elfelejtheted

- vagy be kell tenned az MT75-öt (=bakot csinálni és kardánt csináltatni), vagy a T9-re a speedsensort (ezen dolgozom)

- öntvénytől függően le is csökkenhet a tömítőfelület ilyen nagy kaszálásnál, de mondjuk itt lehet hogy jó, legalább meg kéne nézni a hengerfejet. Ha meg dől az olaj a szimeringnél, akkor valszeg egy tömítés garnitúra is kelleni fog.

Megvan a varázsa ennek a motornak, ha csináltatsz rá egy szép hatleömlőt, akár 160-170 LE-t is fog tudni

Ja, még valamit, Krisz-GT3100-nak voltak gondjai a nagy kompresszió miatt az indítással.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Szia! Köszi az észrevételeket! Közben egyéb infók hatására inkább elfelejtem a fenti motort. :?

A 160-170Le-vel kiegyeznék egyébként... 8)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by German Capri »

Mi a baj a mocival,nekem van ilyenem ha kell a váltón kell valamit szögelni,van hozzá kuplung is,ócsóért.
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

German Capri wrote:Mi a baj a mocival,nekem van ilyenem ha kell a váltón kell valamit szögelni,van hozzá kuplung is,ócsóért.
Szia! Köszi, nem a típussal van a baj, hanem konkrétan ezzel a példánnyal :?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Sziasztok!

A napokban találtam egy 2.9-es scorpio mocit váltó, és kábelkorbács nélkül. Így elektronika nélkül nem tudtuk beindítani, de a tulaj 35000-ért oda adja, persze papírok nélkül.
Szerintetek megéri megvenni? :?
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

nem...
teljesen át kéne építsd hogy használni tudd, akkor meg már 1xerűbb 2.8i-t venni.
papírokkal meg úgysem érsz semmit.
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Tegyük fel, hogy minden elektronika megvan hozzá, úgy már ok?
Vagy nem csak az elektromos rendszer hiánya miatt szükséges az átalakítás?

Csak azért mert állítólag rácsúszik a váltómra, akkor pedig (ha megvan hozzá minden) csak a motortartó bakokat kell átalakítani, vagy nem? :(
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Ha sima v6-rol az ujabbra (2.4 vagy 2.9) alakítasz át, akkor ott kipuffot is át kell faragni. Ha a gyujtáselosztó oldaláról leszeded az elektronkát, akkor azt össze lehet hozni a capri/granada elektromos gyujtásával, de megszakítós gyujtás felejtős. Aztán még rá kell mokolni egy karbis szivosort, ami 4 luk reszelgetéséböl áll, nem egy nagy dolog. A motortartó bak ha jól emlékszem jo a 2.9-re a 2.8-é. A te esetedben nem is ezek az átalakítások okoznak gondot, hanem hogy amit megveszel mocit, mivel nem tudod beinditani, könnyen meglehet hogy tök szar. Ezért elég lutri megvenni. Ha tudnál benne kompressziót mérni, az már sokat dobna a dolgon.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
TauRicsi
csúcsnigger
Posts: 15
Joined: Tue Dec 20, 2005 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Göd/Budapest

Post by TauRicsi »

Hello

Régen Taunus2.8i néven voltam itt,de az már aktualitását vesztette igy változtattam :lol:

A 2.9i témához szeretnék hozzászolni.

Maga a moci blokkja u.a. mint a régi V6-osoké igy minden passzol rá a váltó és a motortartó bak is.

Csak onnan tudom mert nekem is ez van Taumban 8)

Kiprobálás nélkül necces megvenni,de ha megvan hozzá minden akkor érdemes váltani,veszettül megy viszont nem eszik sokat.

Ja és a kipufogó meg jó rá a Scorpio-é ,legalábbis a Taunus-ra fölment
Sierra 2.5TD Cosworth
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Hello Ricsi!

Legalább tudom, hogy nálad mit jelent, hogy nem fogyaszt sokat. :lol:

Tényleg lesz még Gödön ford-os buli :?: :burn:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Sziasztok!

Szimpla (nem Cossie) Scorpio-ból (2.9i) a mocin és váltón kívül mit lehet kimenteni Capriba? (féktárcsák, féknyergek stb.) :?:
Post Reply