2.9i motor kérdések

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by daytona »

Kompressziot mar mertetek?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Blant »

A legrosszabb kompresszióm 10,5 de a legtöbb 12 felett van!
Az injektorokat még mindíg nem volt időm kiszedni. Majd az ünnepek után.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by levelboss »

Gyerekek, ismét előkerül a fizika óra... mert valami nem stimmol.

A történet itt kezdődik (ajánlom bárkinek): http://racing-bazar.hu/alkatresz/uzeman ... _szivattyu" onclick="window.open(this.href);return false;

Benzinpumpa. Fölhívom a gyereket, aszondja, h ez 3bar-os pumpa, de bírja az 5bar-t is... vagy akár mégtöbbet, szokták vinni verseny motorokhoz is.
Na mondom várjá má! Mi van?
Aszondja, h a nyomásszabályozótól függ, h mekkora nyomással dolgozik az AC. Meg, h nem tudja túlterhelni a nyomásszabályozót.

És ahogy gondolkodom, bizony lehet értelme ennek.

Ugye van egy ilyen pumpának egy térfogatárama (liter/perc), meg van egy nyomás értéke (bar).
De a nyomás csak akkor alakul ki, ha van valami, ami ad neki egy hidraulikai ellenállást. Pl a K-Jetben van egy rendszernyomás szabályozó, ami 5 bar körül nyit ki. Ha a pumpa nem bírja leadni az 5 bar-t, az autó nem indul be. De ha képzeletben leszerelünk egy K-Jetes Ac-t és a levegőben spricceltetjük vele kifele a benzint a tankból, akkor ott a pumpának csak annyi nyomást kell leküzdenie, amennyit neki a kimenő cső szűk átmérője okoz. A levegőbe nem tud 5 bar-t tolni, mert ugye Newton kb 1. törvénye az erő-ellen erő története.
Tehát lehet, h mégiscsak az van, h eddig okoskodtunk itt a pumpa bar-okkal, de valójában, mivel a rendszerben nincs semmi olyan ellenállás, ami kikényszerítené a pumpából az 5-bart, ezért az nem is adja le, hanem csak szépen forog, forog és szállít... de 5 barig bírja leküzdeni az akadályokat. Ha nagyobbat talál, azt már nem bírná és leégne a motorja, vagy mechanikailag eleresztené a görgőknél a benyát...

Elnézést a tudománytalan megfogalmazásért, de ez most érdekes.

a tudományos, és parasztlogikás hozzászólásokat előre is köszönöm! :-D
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Gyerekek, ismét előkerül a fizika óra... mert valami nem stimmol.

A történet itt kezdődik (ajánlom bárkinek): http://racing-bazar.hu/alkatresz/uzeman ... _szivattyu" onclick="window.open(this.href);return false;

Benzinpumpa. Fölhívom a gyereket, aszondja, h ez 3bar-os pumpa, de bírja az 5bar-t is... vagy akár mégtöbbet, szokták vinni verseny motorokhoz is.
Na mondom várjá má! Mi van?
Aszondja, h a nyomásszabályozótól függ, h mekkora nyomással dolgozik az AC. Meg, h nem tudja túlterhelni a nyomásszabályozót.

És ahogy gondolkodom, bizony lehet értelme ennek.

Ugye van egy ilyen pumpának egy térfogatárama (liter/perc), meg van egy nyomás értéke (bar).
De a nyomás csak akkor alakul ki, ha van valami, ami ad neki egy hidraulikai ellenállást. Pl a K-Jetben van egy rendszernyomás szabályozó, ami 5 bar körül nyit ki. Ha a pumpa nem bírja leadni az 5 bar-t, az autó nem indul be. De ha képzeletben leszerelünk egy K-Jetes Ac-t és a levegőben spricceltetjük vele kifele a benzint a tankból, akkor ott a pumpának csak annyi nyomást kell leküzdenie, amennyit neki a kimenő cső szűk átmérője okoz. A levegőbe nem tud 5 bar-t tolni, mert ugye Newton kb 1. törvénye az erő-ellen erő története.
Tehát lehet, h mégiscsak az van, h eddig okoskodtunk itt a pumpa bar-okkal, de valójában, mivel a rendszerben nincs semmi olyan ellenállás, ami kikényszerítené a pumpából az 5-bart, ezért az nem is adja le, hanem csak szépen forog, forog és szállít... de 5 barig bírja leküzdeni az akadályokat. Ha nagyobbat talál, azt már nem bírná és leégne a motorja, vagy mechanikailag eleresztené a görgőknél a benyát...

Elnézést a tudománytalan megfogalmazásért, de ez most érdekes.

a tudományos, és parasztlogikás hozzászólásokat előre is köszönöm! :-D
én ettől az embertől vettem AC-kat, gyári bosch, cikkszám alapján PDTDI előtöltő pumpa. ez az amiről már beszéltünk és Machine kolléga bemérte. Fizikai kérdésekbe nem mennék bele, de mint mondtuk többet tud nyomásban mint egy EFI pumpa. nem tudom hogy a nyomásszabályzó hogy müködik, de a vákum basztatja, és menet közben változik a nyomás.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Machine »

Bogyo28 wrote:én ettől az embertől vettem AC-kat, gyári bosch, cikkszám alapján PDTDI előtöltő pumpa. ez az amiről már beszéltünk és Machine kolléga bemérte. Fizikai kérdésekbe nem mennék bele, de mint mondtuk többet tud nyomásban mint egy EFI pumpa. nem tudom hogy a nyomásszabályzó hogy müködik, de a vákum basztatja, és menet közben változik a nyomás.
Marci jól írta a szösszenetet...az EFI AC nem tartja fixen a 3-3,5 bar nyomást (kivéve a mostani szivattyúk, ahol egybe van építve a nyomásszabályzóval)
amit Bogyónak teszteltem e.szivattyúkat, az a Bosch által megadott szállítási mennyiség alapján volt bemérve. Fojtott állapotban ezek is elérték a 6 bar nyomást
levelboss wrote:Aszondja, h a nyomásszabályozótól függ, h mekkora nyomással dolgozik az AC. Meg, h nem tudja túlterhelni a nyomásszabályozót.
az eleje igaz, a vége nem...
több autótípus szabályzója jó a 2.8-2.9 EFI hez, például a Ford Focus Fiesta, Couger1,6.-2,0
ezeknél az átfolyási mennyiség a kérdés, habár nekem is kisebb motorról való van fent (Pinto EFI) és jól működik

Készítettem egy injektor tesztelő készüléket, ahol a nyomásszabályzó Pierburg, a csatlakozási méretek pont ua. mint a 2.8-2.9 rendszeré…kb 7000 Ft+áfa
Bosch párti vagyok, de nem minden áron
Attachments
Uszab_.JPG
"The highway still leads to hell"
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: 2.9i motor kérdések

Post by White Shark »

Akkor most mihez jó a Bogyó által vásárolt szivattyú,esetleg a zetec projekthez fel tudnám használni külső szivattyúként ,nem kéne átfaragni a tankot.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by capriv6 »

Nyomásszabályzó:
Úgy kell elképzelni mint: egy dugattyút mozgat a rugóval előfeszített membrán.
Mikor a szívósorban megnövekszik a vákuum akkor kinyit a szelep (dugattyú) ilyenkor kb 2,5-2,8bar van a nyomóágban. Mikor tövig nyomod a pedált lecsökken a vákuum és bezár a dugattyú és így teremti meg a 3-3,5bar nyomást.
Nem bonyolult csak sokan rossz helyre kötik utólagos beszereléskor
Minkig a kimenő ágat szabályozzuk!
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by capriv6 »

találtam egy ilyet:
Attachments
10351037_8da78bac54e67053c183a6c8953f192e_m.jpg
10351037_8da78bac54e67053c183a6c8953f192e_m.jpg (75.39 KiB) Viewed 6320 times
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: 2.9i motor kérdések

Post by White Shark »

Süni a2.9 motorhoz van nagyobb hengerfejtömítés mint amit a multkor kaptam ( 1.3 mm).Akadt egy kis bibi a projekt motoron ,megkapta az új dugókat amik 1,3mm-t kilógnak és már útban van a hengerfej.Mintha említettél volna 1,8 -ast.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Süni »

White Shark wrote:Mintha említettél volna 1,8 -ast.
Az nem én voltam.... :oops:

Mogyoródon tudsz gyártatni, postáz is az ember, sőt, ha mondod, hogy turbos lesz, arra is van megoldása.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:Mogyoródon tudsz gyártatni, postáz is az ember, sőt, ha mondod, hogy turbos lesz, arra is van megoldása.
ugyanezt tudja a pesti tömités készítő is ha mogyoród messze lenne, kell egy minta (akér a használt is) és hogy milyen vastag legyen...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Süni »

Bogyo28 wrote:
Süni wrote:Mogyoródon tudsz gyártatni, postáz is az ember, sőt, ha mondod, hogy turbos lesz, arra is van megoldása.
ugyanezt tudja a pesti tömités készítő is ha mogyoród messze lenne, kell egy minta (akér a használt is) és hogy milyen vastag legyen...
Nem rálicitálni akarok, de Mogyoródra minta sem kell. ;-)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:Nem rálicitálni akarok, de Mogyoródra minta sem kell. ;-)
értelek, de a pesti (jókai tér) embert ismerem, sürün járok arra, jópár dolgot csinált már, tudom hol van és a telefonszámát is. ezek egyike sem mondható el a mogyoródi emberről. és valószinüleg engem fog megkérni White Shark kolléga hogy intézzem el.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Süni »

Bogyo28 wrote:
Süni wrote:Nem rálicitálni akarok, de Mogyoródra minta sem kell. ;-)
értelek, de a pesti (jókai tér) embert ismerem, sürün járok arra, jópár dolgot csinált már, tudom hol van és a telefonszámát is. ezek egyike sem mondható el a mogyoródi emberről. és valószinüleg engem fog megkérni White Shark kolléga hogy intézzem el.
:lol: :lol: :lol:

Mindegyike elmondható a mogyoródi emberről nekem.
Ellenben a Jókai utcai nem mond semmit részemre. (Mogyoródit meg valszeg nekem kéne intéznem. :lol: )
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: 2.9i motor kérdések

Post by White Shark »

Köszönöm a segítő szándékot ,de nem csináltatok tömítést , a Jókai utcai üzletet ismerem már többször csináltattam tömítést itt,de ez a módszer nekem itt és most nem jön be, ebből dugattyú esztergálás lesz ha tetszik ha nem.
Post Reply