2.9i motor kérdések
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Re: 2.9i motor kérdések
Volna egy kis Nyűgöm az E.F.I-vel !!
A jelenség a majális előtt kezdet el kibontakozni.
Egyik napról a másikra az alapjárat leesett.
Vette a lapot tette a dolgát nem aggódtam , továbbá megpiszkáltam a gázbowdentet,
S utána csökkent ezért azt hittem az volt a ludas.
Úton tökölre néha furcsán viselkedett.
Olyan volt mintha erőtlen lenne, s visszadurrogot de nem a kipufba hanem a szívósorba
Kint széjjelkaptam s kiderült a gégecső amin lélegeznie kellene kifakadt s így a húűtő felől forró levegőt kapott, ez magyarázza az erőtlenséget.
Összedugtuk többen a fejünket s arra a következtetésre jutottunk hogy elment a gyujtása.
később kaptam egy strobit s TÉLLEG elment .
nem is kicsit
Belöktem 12 fokra Asszem ennyi a gyári , de továbbra is fura.
Ha beindítom akkor erősen felpörög majd visszaesik az általa 1200-1400-as alapjáratra.
Jól működik mert veszi a lapot s megy is rendesen az ereje is ott van húz rendesen folyamatosan.
Már nem durrog vissza.
Alapjárati motor lenne a baja ?
Vagy gyertya ??
5-let ??
A jelenség a majális előtt kezdet el kibontakozni.
Egyik napról a másikra az alapjárat leesett.
Vette a lapot tette a dolgát nem aggódtam , továbbá megpiszkáltam a gázbowdentet,
S utána csökkent ezért azt hittem az volt a ludas.
Úton tökölre néha furcsán viselkedett.
Olyan volt mintha erőtlen lenne, s visszadurrogot de nem a kipufba hanem a szívósorba
Kint széjjelkaptam s kiderült a gégecső amin lélegeznie kellene kifakadt s így a húűtő felől forró levegőt kapott, ez magyarázza az erőtlenséget.
Összedugtuk többen a fejünket s arra a következtetésre jutottunk hogy elment a gyujtása.
később kaptam egy strobit s TÉLLEG elment .
nem is kicsit
Belöktem 12 fokra Asszem ennyi a gyári , de továbbra is fura.
Ha beindítom akkor erősen felpörög majd visszaesik az általa 1200-1400-as alapjáratra.
Jól működik mert veszi a lapot s megy is rendesen az ereje is ott van húz rendesen folyamatosan.
Már nem durrog vissza.
Alapjárati motor lenne a baja ?
Vagy gyertya ??
5-let ??
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: 2.9i motor kérdések
Az ECU-t hova raktad? kényes egy kütyü, nem bírja a párát és a meleget sem.Bogyo28 wrote: hallotam már ilyenről, hogy versenygépben nem volt épp hideg, és egy idő után tulmelegedett az ECU, és letiltott. ha kicsit többet mondanál el a hibáról, lehet tudnék segíteni...
ilyen hibával már találkoztam más típusnál, ott ez volt a hiba forrása:Árpi wrote: Olyanokat csinál , hogy megtorpan de kb 10 másodpercig 0 ás fordulaton van , vagy leáll és nem indul be csak pár perc után max . Mintha nem kapna néha benyát pedig az ac megy és benzin is van a tankban (gyári inyektoros tank) Vagy semilyen gond nélkül üzemel.
- Attachments
-
- DSCF4328.JPG (74.65 KiB) Viewed 7721 times
-
- DSCF4330.JPG (80.09 KiB) Viewed 7721 times
-
- DSCF4331.JPG (89 KiB) Viewed 7721 times
"The highway still leads to hell"
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: 2.9i motor kérdések
Ebben mi a fura? - így kell működnie. beindításkor felpörgeti kb. 3000 f/p re a motort, majd lassan visszaengedi az alapjáratra. Meleg időben pár másodperc, hidegben több percig is tarthat.Natalie Driver Gabe wrote:Ha beindítom akkor erősen felpörög majd visszaesik az általa 1200-1400-as alapjáratra.
Jól működik mert veszi a lapot s megy is rendesen az ereje is ott van húz rendesen folyamatosan.
Már nem durrog vissza.
Alapjárati motor lenne a baja ?
Vagy gyertya ??
5-let ??
Az IAB szokott letapadni- gyújtás be/ki, és hallani lehet az egyszeri kattanását, vagy alapjáratnál a csatit lehúzod- ha működik, akkor az alapjárat egyenetlen lesz. De 12V- s betáplálással is tesztelhető. Ha koszos, akkor szét kell csavarozni és megpucolni- ritkán döglik meg.
Én is a Majálison állítottam gyújtást
"The highway still leads to hell"
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 326
- Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakanyar
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
na ez eszembe sem jutótott pedig a sierran párszor takaritottam . Ma megnéztem atom kormos volés a tengely megragadt benne de kis féktisztitó és mintha új lenne.White Shark wrote:Ha van próbálj rá egy másik alapjárati motort .
Granada 1977 2.0i V6
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 326
- Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakanyar
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
Köszönöm a segítséget úraim egyenlőre nincs fent vízpumpa de utána tesztelem a gépet.
Granada 1977 2.0i V6
- Töcs
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 472
- Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Akkor bizonyított hogy onnan fosta a hüttttőővizt juneáliskor?Árpi wrote:Köszönöm a segítséget úraim egyenlőre nincs fent vízpumpa de utána tesztelem a gépet.
Èn sosem iszom rèszegen...
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
- nyujoe
- egyedülisszerelhet
- Posts: 765
- Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Nem
- Location: Zselickislak
Re: 2.9i motor kérdések
...akkor mégsem a klíma volt...Töcs wrote:Akkor bizonyított hogy onnan fosta a hüttttőővizt juneáliskor?Árpi wrote:Köszönöm a segítséget úraim egyenlőre nincs fent vízpumpa de utána tesztelem a gépet.
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 326
- Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakanyar
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
de a rohadt klima voltnyujoe wrote:...akkor mégsem a klíma volt...Töcs wrote:Akkor bizonyított hogy onnan fosta a hüttttőővizt juneáliskor?Árpi wrote:Köszönöm a segítséget úraim egyenlőre nincs fent vízpumpa de utána tesztelem a gépet.
Machine úr :
A képen egy act látok és gondolom ennek valamiféle hibáját kopását ?!?
Nekem most új az acm , szal esetleg az üzemanyagrendszer egyéb eleme lehet szar pl nyomásszabályzó ?
Granada 1977 2.0i V6
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: 2.9i motor kérdések
A képen az AC kommutátora kopott meg...Árpi wrote:A képen egy act látok és gondolom ennek valamiféle hibáját kopását ?!?
Nekem most új az acm , szal esetleg az üzemanyagrendszer egyéb eleme lehet szar pl nyomásszabályzó ?
Mérj üa rendszer nyomást, új AC is lehet kuka...Árpi wrote: Olyanokat csinál , hogy megtorpan de kb 10 másodpercig 0 ás fordulaton van , vagy leáll és nem indul be csak pár perc után max . Mintha nem kapna néha benyát pedig az ac megy és benzin is van a tankban (gyári inyektoros tank) Vagy semilyen gond nélkül üzemel.
Az üa nyomásszabályzó nem ilyen hibákat produkál,ha a nyomásszabályzó nem teszi a dolgát, akkor kevés nyálat kap a motor, gyenge lesz. Ha folyamatosan AC nyomást enged az injektoroknak, akkor meg sok üa-t fog kapni a motor- a gyertyákon látni fogod. Ha átszakadt, akkor a szívósort megtölti üa- al.
Esetleg valami AC tápellátási gond- kontakt hiba.
"The highway still leads to hell"
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
egy olyan AC-t adtam oda Árpi úrnak, amit még te vizsgáltál be és mondtad hogy jóMachine wrote:A képen az AC kommutátora kopott meg...Árpi wrote:A képen egy act látok és gondolom ennek valamiféle hibáját kopását ?!?
Nekem most új az acm , szal esetleg az üzemanyagrendszer egyéb eleme lehet szar pl nyomásszabályzó ?Mérj üa rendszer nyomást, új AC is lehet kuka...Árpi wrote: Olyanokat csinál , hogy megtorpan de kb 10 másodpercig 0 ás fordulaton van , vagy leáll és nem indul be csak pár perc után max . Mintha nem kapna néha benyát pedig az ac megy és benzin is van a tankban (gyári inyektoros tank) Vagy semilyen gond nélkül üzemel.
Az üa nyomásszabályzó nem ilyen hibákat produkál,ha a nyomásszabályzó nem teszi a dolgát, akkor kevés nyálat kap a motor, gyenge lesz. Ha folyamatosan AC nyomást enged az injektoroknak, akkor meg sok üa-t fog kapni a motor- a gyertyákon látni fogod. Ha átszakadt, akkor a szívósort megtölti üa- al.
Esetleg valami AC tápellátási gond- kontakt hiba.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 326
- Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakanyar
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
Még mindíg én szóval a tünet az , hogy hidegen faszán indúl elsőre de melegen már az istennek sem. holnap állítunk egy gyujtást.
Granada 1977 2.0i V6
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: 2.9i motor kérdések
miért pont gyújtást?- inkább valami mást…lehet a dugattyúvisszahúzórugókontrollámpa?Árpi wrote:Még mindíg én szóval a tünet az , hogy hidegen faszán indúl elsőre de melegen már az istennek sem. holnap állítunk egy gyujtást.
ha hidegen „faszán indul”, akkor nem a gyújtás lesz a bibi, inkább az injektorok becsöpögnek. Bogyó tud rá valakit, aki bevizsgálja neked.
"The highway still leads to hell"
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
Nekem az EFI csinált már ilyet :)
A problémám a vizhőfok jeladóval volt.... tehát nézzd át a levegő és a víz hőfok jeleadókat. nekem nagyon bedúsította a keveréket és ezért nem indult melegen..
Indítás
Üzemanyag-szabályzás: Nyílt szabályozási kör, dúsítás előre meghatározott érték alapján *)
Gyújtásszabályzás: TFI
Károsanyag kibocsátás szabályzása: nincs
Felhasznált érzékelők: RPM / ECT **)
Hidegindítás, bemelegedés
Üzemanyag-szabályzás: Nyílt szabályozási kör, dúsítás előre meghatározott érték alapján
Gyújtásszabályzás: ECT szorzó
Károsanyag kibocsátás szabályzása: Katalizátor
Felhasznált érzékelők: RPM / ECT / ACT
A problémám a vizhőfok jeladóval volt.... tehát nézzd át a levegő és a víz hőfok jeleadókat. nekem nagyon bedúsította a keveréket és ezért nem indult melegen..
Indítás
Üzemanyag-szabályzás: Nyílt szabályozási kör, dúsítás előre meghatározott érték alapján *)
Gyújtásszabályzás: TFI
Károsanyag kibocsátás szabályzása: nincs
Felhasznált érzékelők: RPM / ECT **)
Hidegindítás, bemelegedés
Üzemanyag-szabályzás: Nyílt szabályozási kör, dúsítás előre meghatározott érték alapján
Gyújtásszabályzás: ECT szorzó
Károsanyag kibocsátás szabályzása: Katalizátor
Felhasznált érzékelők: RPM / ECT / ACT
Árpi wrote:Még mindíg én szóval a tünet az , hogy hidegen faszán indúl elsőre de melegen már az istennek sem. holnap állítunk egy gyujtást.
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 326
- Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakanyar
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
A vízhöfok jeladó az új.
Viszont megnéztük melegen nincs szikra , a trafó jó azt kimértük.
Viszont megnéztük melegen nincs szikra , a trafó jó azt kimértük.
Granada 1977 2.0i V6
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: 2.9i motor kérdések
Ezeknél a hőfok jeladó nem másik van beépítve a kompinak?
Ford Capri MkI Essex