2.9i motor kérdések

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Natalie Driver Gabe

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Natalie Driver Gabe »

Volna egy kis Nyűgöm az E.F.I-vel !!

A jelenség a majális előtt kezdet el kibontakozni.
Egyik napról a másikra az alapjárat leesett.
Vette a lapot tette a dolgát nem aggódtam , továbbá megpiszkáltam a gázbowdentet,
S utána csökkent ezért azt hittem az volt a ludas.
Úton tökölre néha furcsán viselkedett.
Olyan volt mintha erőtlen lenne, s visszadurrogot de nem a kipufba hanem a szívósorba :shock:
Kint széjjelkaptam s kiderült a gégecső amin lélegeznie kellene kifakadt s így a húűtő felől forró levegőt kapott, ez magyarázza az erőtlenséget.
Összedugtuk többen a fejünket s arra a következtetésre jutottunk hogy elment a gyujtása.
később kaptam egy strobit s TÉLLEG elment .
nem is kicsit
Belöktem 12 fokra Asszem ennyi a gyári , de továbbra is fura.
Ha beindítom akkor erősen felpörög majd visszaesik az általa 1200-1400-as alapjáratra.
Jól működik mert veszi a lapot s megy is rendesen az ereje is ott van húz rendesen folyamatosan.
Már nem durrog vissza.

Alapjárati motor lenne a baja ?
Vagy gyertya ??
5-let ??
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Machine »

Bogyo28 wrote: hallotam már ilyenről, hogy versenygépben nem volt épp hideg, és egy idő után tulmelegedett az ECU, és letiltott. ha kicsit többet mondanál el a hibáról, lehet tudnék segíteni...
Az ECU-t hova raktad? kényes egy kütyü, nem bírja a párát és a meleget sem.
Árpi wrote: Olyanokat csinál , hogy megtorpan de kb 10 másodpercig 0 ás fordulaton van , vagy leáll és nem indul be csak pár perc után max . Mintha nem kapna néha benyát pedig az ac megy és benzin is van a tankban (gyári inyektoros tank) Vagy semilyen gond nélkül üzemel.
ilyen hibával már találkoztam más típusnál, ott ez volt a hiba forrása:
Attachments
DSCF4328.JPG
DSCF4328.JPG (74.65 KiB) Viewed 7721 times
DSCF4330.JPG
DSCF4330.JPG (80.09 KiB) Viewed 7721 times
DSCF4331.JPG
DSCF4331.JPG (89 KiB) Viewed 7721 times
"The highway still leads to hell"
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Machine »

Natalie Driver Gabe wrote:Ha beindítom akkor erősen felpörög majd visszaesik az általa 1200-1400-as alapjáratra.
Jól működik mert veszi a lapot s megy is rendesen az ereje is ott van húz rendesen folyamatosan.
Már nem durrog vissza.

Alapjárati motor lenne a baja ?
Vagy gyertya ??
5-let ??
Ebben mi a fura? - így kell működnie. beindításkor felpörgeti kb. 3000 f/p re a motort, majd lassan visszaengedi az alapjáratra. Meleg időben pár másodperc, hidegben több percig is tarthat.
Az IAB szokott letapadni- gyújtás be/ki, és hallani lehet az egyszeri kattanását, vagy alapjáratnál a csatit lehúzod- ha működik, akkor az alapjárat egyenetlen lesz. De 12V- s betáplálással is tesztelhető. Ha koszos, akkor szét kell csavarozni és megpucolni- ritkán döglik meg.

Én is a Majálison állítottam gyújtást :lol:
"The highway still leads to hell"
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Árpi »

White Shark wrote:Ha van próbálj rá egy másik alapjárati motort .
:oops: na ez eszembe sem jutótott pedig a sierran párszor takaritottam . Ma megnéztem atom kormos volés a tengely megragadt benne de kis féktisztitó és mintha új lenne.
Granada 1977 2.0i V6
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Árpi »

Köszönöm a segítséget úraim :ru: egyenlőre nincs fent vízpumpa de utána tesztelem a gépet.
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Töcs »

Árpi wrote:Köszönöm a segítséget úraim :ru: egyenlőre nincs fent vízpumpa de utána tesztelem a gépet.
Akkor bizonyított hogy onnan fosta a hüttttőővizt juneáliskor?
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: 2.9i motor kérdések

Post by nyujoe »

Töcs wrote:
Árpi wrote:Köszönöm a segítséget úraim :ru: egyenlőre nincs fent vízpumpa de utána tesztelem a gépet.
Akkor bizonyított hogy onnan fosta a hüttttőővizt juneáliskor?
...akkor mégsem a klíma volt... :twisted:
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Árpi »

nyujoe wrote:
Töcs wrote:
Árpi wrote:Köszönöm a segítséget úraim :ru: egyenlőre nincs fent vízpumpa de utána tesztelem a gépet.
Akkor bizonyított hogy onnan fosta a hüttttőővizt juneáliskor?
...akkor mégsem a klíma volt... :twisted:
:smt097 de a rohadt klima volt :mrgreen:
Machine úr :
A képen egy act látok és gondolom ennek valamiféle hibáját kopását ?!?
Nekem most új az acm , szal esetleg az üzemanyagrendszer egyéb eleme lehet szar pl nyomásszabályzó ?
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Machine »

Árpi wrote:A képen egy act látok és gondolom ennek valamiféle hibáját kopását ?!?
Nekem most új az acm , szal esetleg az üzemanyagrendszer egyéb eleme lehet szar pl nyomásszabályzó ?
A képen az AC kommutátora kopott meg...
Árpi wrote: Olyanokat csinál , hogy megtorpan de kb 10 másodpercig 0 ás fordulaton van , vagy leáll és nem indul be csak pár perc után max . Mintha nem kapna néha benyát pedig az ac megy és benzin is van a tankban (gyári inyektoros tank) Vagy semilyen gond nélkül üzemel.
Mérj üa rendszer nyomást, új AC is lehet kuka...
Az üa nyomásszabályzó nem ilyen hibákat produkál,ha a nyomásszabályzó nem teszi a dolgát, akkor kevés nyálat kap a motor, gyenge lesz. Ha folyamatosan AC nyomást enged az injektoroknak, akkor meg sok üa-t fog kapni a motor- a gyertyákon látni fogod. Ha átszakadt, akkor a szívósort megtölti üa- al.
Esetleg valami AC tápellátási gond- kontakt hiba.
"The highway still leads to hell"
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

Machine wrote:
Árpi wrote:A képen egy act látok és gondolom ennek valamiféle hibáját kopását ?!?
Nekem most új az acm , szal esetleg az üzemanyagrendszer egyéb eleme lehet szar pl nyomásszabályzó ?
A képen az AC kommutátora kopott meg...
Árpi wrote: Olyanokat csinál , hogy megtorpan de kb 10 másodpercig 0 ás fordulaton van , vagy leáll és nem indul be csak pár perc után max . Mintha nem kapna néha benyát pedig az ac megy és benzin is van a tankban (gyári inyektoros tank) Vagy semilyen gond nélkül üzemel.
Mérj üa rendszer nyomást, új AC is lehet kuka...
Az üa nyomásszabályzó nem ilyen hibákat produkál,ha a nyomásszabályzó nem teszi a dolgát, akkor kevés nyálat kap a motor, gyenge lesz. Ha folyamatosan AC nyomást enged az injektoroknak, akkor meg sok üa-t fog kapni a motor- a gyertyákon látni fogod. Ha átszakadt, akkor a szívósort megtölti üa- al.
Esetleg valami AC tápellátási gond- kontakt hiba.
egy olyan AC-t adtam oda Árpi úrnak, amit még te vizsgáltál be és mondtad hogy jó :-D
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Árpi »

Még mindíg én :oops: :oops: szóval a tünet az , hogy hidegen faszán indúl elsőre de melegen már az istennek sem. :-x holnap állítunk egy gyujtást.
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Machine »

Árpi wrote:Még mindíg én szóval a tünet az , hogy hidegen faszán indúl elsőre de melegen már az istennek sem. holnap állítunk egy gyujtást.
miért pont gyújtást?- inkább valami mást…lehet a dugattyúvisszahúzórugókontrollámpa? ;-)
ha hidegen „faszán indul”, akkor nem a gyújtás lesz a bibi, inkább az injektorok becsöpögnek. Bogyó tud rá valakit, aki bevizsgálja neked.
"The highway still leads to hell"
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by capriv6 »

Nekem az EFI csinált már ilyet :)
A problémám a vizhőfok jeladóval volt.... tehát nézzd át a levegő és a víz hőfok jeleadókat. nekem nagyon bedúsította a keveréket és ezért nem indult melegen..

Indítás
Üzemanyag-szabályzás: Nyílt szabályozási kör, dúsítás előre meghatározott érték alapján *)
Gyújtásszabályzás: TFI
Károsanyag kibocsátás szabályzása: nincs
Felhasznált érzékelők: RPM / ECT **)

Hidegindítás, bemelegedés
Üzemanyag-szabályzás: Nyílt szabályozási kör, dúsítás előre meghatározott érték alapján
Gyújtásszabályzás: ECT szorzó
Károsanyag kibocsátás szabályzása: Katalizátor
Felhasznált érzékelők: RPM / ECT / ACT

Árpi wrote:Még mindíg én :oops: :oops: szóval a tünet az , hogy hidegen faszán indúl elsőre de melegen már az istennek sem. :-x holnap állítunk egy gyujtást.
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Árpi »

A vízhöfok jeladó az új.
Viszont megnéztük melegen nincs szikra , a trafó jó azt kimértük.
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: 2.9i motor kérdések

Post by szszaby »

Ezeknél a hőfok jeladó nem másik van beépítve a kompinak?
Ford Capri MkI Essex
Post Reply