elektromossag

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Szóltam én is...
1980 Capri MK3
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Elektromos hűtőventit hogy lehet 2 sebességűre bekötni? Ellenállás kell a kisebb sebességű körbe? Lenne egy 2 állású manuális kapcsolo, azzal vezérelném.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

gigford wrote:Elektromos hűtőventit hogy lehet 2 sebességűre bekötni? Ellenállás kell a kisebb sebességű körbe? Lenne egy 2 állású manuális kapcsolo, azzal vezérelném.
Ellenállással, a belső fűtőmotor mintájára be tudod kötni.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Post by capriv6 »

Ha fütésnek is akaröd használni az ellenéllást :) akkor igy is megoldhatod!
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Post by capriv6 »

Utánnanézek mert egykor én+bogyo tanultam iesmit anno!
Szerintem egy tilistorral megoldható!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

A legmezeibb megoldás az ellenállás, csak akkor azon elég nagy teljesítmény fog eldisszipálódni. ha mondjuk a felével akarod járatni, és a venti eszik pl 5 ampert, akkor kisseb feszültségről lehet hogy még többet, na és ha az ellenállás pontosan akkora mint a ventillátor ellenállása, akkor az ellenálláson esik 6 volt, folyik rajta 5 amper, az 30 W, ami tisztán fütésre megy el. Egy 30 w-os ellenállás az már csak porcelán testre tekert ellenálláshuzal lehet, és hát ugye hatalmas a veszteség. Meg lehet csinálni tranzisztorosan is a dolgot, de ha nem kapcsoloüzemü feszültség átalalkítót csinálsz, akkor ugyanugy el kell fűteni a felesleges teljesítményt eghy hűtőbordán náhány tranyóval, az megint csak nem túl hatékony. Én olyan ventit keresnék ami eleve ugy van tekercselve hogy tud 2 fordulatszámot, ha nem akarsz az autoba egy rezsót is beüzemelni. vagy sorba kötsz 2 ventit, akkor azok lassan forognak. Ha egy kapcsolóval pedig párhuzamosra kötöd őket, akkor mind a kettő full sebességgel megy, nem kell elleállat meg semmi más sem. elég sok auton van dupla venti, talán az a legegyszerübb....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Post by capriv6 »

Dupla ventivel szokták megoldani a dolgot lásd cossy :)
De már láttam olyat si ahol volt egy ki venti + egy nagy mellette.
2 venti = 2 hökapcsoló v. egy hökapcsoló 2 kapcsolási lehetöségell.
szerintem ez a megoldás a legjobb.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Bogyó, kiderült, hogy a hűtőventi szar, túl sok áramot vesz fel, elvittem autovillamosságihoz.
Visszavittem a bontoba, becserelték egy másikra, bekötöttem és faszául működik.

Az eredeti tervtől eltérően, meghagytam a gyári ventit es a hűtő elé raktam be az elektromosat, de háttal a hűtőnek, mivel mifelénk fújó ventit nem lehet kapni csak szivót.
Nem szarakodtam a kétsebességű megoldassal sem. Dugóban rákapcsolom és igy nem forr fel.
Túl sokat kellet volna alakítani, hogy beférjen a venti a hűtő mögé, így maradt ez a megoldás.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Bogyó, kiderült, hogy a hűtőventi szar, túl sok áramot vesz fel, elvittem autovillamosságihoz.
Visszavittem a bontoba, becserelték egy másikra, bekötöttem és faszául működik.

Az eredeti tervtől eltérően, meghagytam a gyári ventit es a hűtő elé raktam be az elektromosat, de háttal a hűtőnek, mivel mifelénk fújó ventit nem lehet kapni csak szivót.
Nem szarakodtam a kétsebességű megoldassal sem. Dugóban rákapcsolom és igy nem forr fel.
Túl sokat kellet volna alakítani, hogy beférjen a venti a hűtő mögé, így maradt ez a megoldás.
igy már érthető hogy miért olvadt el a biztosíték, de a relé azért nem árt neki...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Sziasztok!

Az mitől lehet, hogy indítózva nem / nagyon nehezen indul az autó, viszont amikor pont visszaengedem az indítózásból a kulcsot, akkor beindul? Persze némi füst kiséretében a karbiból?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Post by capriv6 »

Nézd meg az elögyujtást!!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gizmo wrote:Sziasztok!

Az mitől lehet, hogy indítózva nem / nagyon nehezen indul az autó, viszont amikor pont visszaengedem az indítózásból a kulcsot, akkor beindul? Persze némi füst kiséretében a karbiból?
amikor visszaengeded a kulcsot, akkor az indítomotor már nem vesz fel áramot, ezért a rendszerben megint a normális lesz a feszültségszint (indítózás közben leesik a feszültségszint a nagy felvett áram miatt) és hirtelen lesz rendes gyujtásod. valószinüleg a régi kábelek és szar biztitábla miatt annyira leesik a fesz. indítózáskor, hogy nincs rendes szikrád. első körben nézd meg, hogy az elektromos gyujtás doboza rendesen van e bekötve ű8ez alatt azt értem, hogy 2 helyről kap tápfeszt, az egyik sima gyujtás-plusz, a másik az indítózásé, innen tudja a doboz hogy indítozól és ilyenkor nagyobb impulzust ad a trafónak hogy legyen elég szikra). ezek után le kellene cserélni a kábelt ami megy az önindítóra, azt a szép vastagot, hogy minél kevesebb fesz essen indítózáskor, és a biztitáblát is kiszedném és alaposan átpucolnám kezdésnek...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

bizti tábla lesz (amúgy is gyengélkedett már), mert a gyújtásnak nem volt ideje elmászni, nem ment az autó... valahol volt nekem egy pót darab, előásom! Köszönöm!
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

biztitáblát kicseréltem, az már hibátlan... viszont ugyanúgy nehezen indul. Akksi lehet? Teljesen töltve (45ös), 1 hét alatt lemerül, 1 perc össz indítózás után behal... a töltőn meg 20 perc alatt már nem fesz fel semmit...
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Post by DavidMolnar »

gizmo wrote:biztitáblát kicseréltem, az már hibátlan... viszont ugyanúgy nehezen indul. Akksi lehet? Teljesen töltve (45ös), 1 hét alatt lemerül, 1 perc össz indítózás után behal... a töltőn meg 20 perc alatt már nem fesz fel semmit...
Mondjuk cellazárlat?
Image
Post Reply