Page 14 of 17

Re: elektromossag

Posted: Mon Feb 20, 2012 6:06 pm
by Bogyo28
proteus wrote:Sima, de a szélessávú is érdekel.
a simának sima gyujtás plusz kell, beállításra kevésbé alkalmas, csak nagyságrendek megismerését teszi lehetővé. szélessávú sokkal drágább, ott külön kontroller van ami szabályozza a fűtést, tehát azzal nem neked kell foglalkoznod, csak a kontrollernek adsz egy gyujtás pluszt, viszont sokkal sokkal pontosabb...

Re: elektromossag

Posted: Mon Feb 20, 2012 6:19 pm
by proteus
Csak a saját motoromon akarom beállítani a karbit, arra elég lesz a sima is, monitorozni meg multiméterrel fogom.

Re: elektromossag

Posted: Mon Feb 20, 2012 7:44 pm
by capriv6
proteus wrote:Csak a saját motoromon akarom beállítani a karbit, arra elég lesz a sima is, monitorozni meg multiméterrel fogom.
Szia

Hidd el kell a WBO.
A multi pedig lassú az állításhoz....
Itt a változás frekvenciát értem amit multival nem lehet monitorozni v. valami specko multi kell !

Re: elektromossag

Posted: Mon Feb 20, 2012 8:24 pm
by Machine
proteus wrote:Csak a saját motoromon akarom beállítani a karbit, arra elég lesz a sima is, monitorozni meg multiméterrel fogom.
én ugyan nem értek az állatokhoz... de egy oxigénszenzor befaragása a kipuffba és bekötése nem 10 perces meló, ha tényleg csak egy egyszeri beállításhoz kell, akkor nem egyszerűbb és gyorsabb megoldás a gázelemző?

Re: elektromossag

Posted: Mon Feb 20, 2012 8:37 pm
by proteus
A bekötése nem egy nagy ördöngősség, a kipufogót meg pár perc szétszerelni, nekem ennyit megér. Ha a multival való ellenőrzés nem válik be akkor egy ledes kivezérlésmérőt fogok használni, ennél komolyabb eszközt nem fogok megvenni a keskenysávú szondához.

Re: elektromossag

Posted: Mon Feb 20, 2012 9:06 pm
by Machine
proteus wrote:A bekötése nem egy nagy ördöngősség, a kipufogót meg pár perc szétszerelni, nekem ennyit megér. Ha a multival való ellenőrzés nem válik be akkor egy ledes kivezérlésmérőt fogok használni, ennél komolyabb eszközt nem fogok megvenni a keskenysávú szondához.
egy sörért rádobják a gázelemzőt, csak lássanak egy Caprit...
a LED- es kivezérlésmérő miért jobb mint a multi? (gondolom multiméterre gondolsz)

Re: elektromossag

Posted: Mon Feb 20, 2012 9:10 pm
by Bogyo28
proteus wrote:A bekötése nem egy nagy ördöngősség, a kipufogót meg pár perc szétszerelni, nekem ennyit megér. Ha a multival való ellenőrzés nem válik be akkor egy ledes kivezérlésmérőt fogok használni, ennél komolyabb eszközt nem fogok megvenni a keskenysávú szondához.
nem mintha le akarnálak beszélni a dologról, de egyet kell értsek Machine kollégával. A müszer az felejtős, főleg a digit. analog multiméter még jó lehet, de az sem lesz egyszerü. a lambda jele ugrálni fog, a gyári normál lambda teszter is azt írja, hogy akkor jó a szonda ha az értéke 2 szint között mozog. tehát ha beállítani akarsz, akkor vagy analog voltmérő, vagy ledes kijelző, pl mint ez:

http://trebi.uw.hu/" onclick="window.open(this.href);return false;

de egy co-s műszer (gázelemző) szerintem is egyszerü, mert az gyujtást is néz általában. egy egyszeri beállításra nem is a meló miatt, hanem azért venni egy lambdát meg megépíteni a kijelzőt, annyiból 3x beállítják müszerrel...

Re: elektromossag

Posted: Mon Feb 20, 2012 9:46 pm
by Bogyo28
Machine wrote:a LED- es kivezérlésmérő miért jobb mint a multi? (gondolom multiméterre gondolsz)
azon középen van pár zöld led, ha abban a tartományban van akkor jó fentebb linkeltem). egy digit multin ugráló számokat nézegetni, és abból megállapítani hogy mi jó, az nehezebb...

Proti, he még nincs lambda szondád, lehet egyszerübb kész "müszert" venni:

http://racing-bazar.hu/alkatresz/belter ... bda_muszer" onclick="window.open(this.href);return false;

http://racing-bazar.hu/versenyautoalkat ... ero_muszer" onclick="window.open(this.href);return false;

van olyan is, amihez adnak szondát....

Re: elektromossag

Posted: Mon Feb 20, 2012 10:05 pm
by Machine
Bogyo28 wrote:Machine írta:
a LED- es kivezérlésmérő miért jobb mint a multi? (gondolom multiméterre gondolsz)


azon középen van pár zöld led, ha abban a tartományban van akkor jó fentebb linkeltem). egy digit multin ugráló számokat nézegetni, és abból megállapítani hogy mi jó, az nehezebb...
oszcilloszkóp a helyes megoldás :roll:
multiméterrel legfeljebb fűtőáramot lehet mérni, az újabb szondáknál azt is csak arra lehet használni, hogy van e...

azért kérdeztem, hogy miért jobb a ledes, mint a multi, mert ezt a ledes kütyüt nem is ismertem :-D

Re: elektromossag

Posted: Mon Feb 20, 2012 10:23 pm
by szszaby
A ledes rögtön mutatja a változást a multi meg késve és akkor is csak egy számhalmazt látsz.

Re: elektromossag

Posted: Mon Feb 20, 2012 10:51 pm
by proteus
A szonda már megvan (bosch planar szonda 4000-ért, újonnan), digitális és analóg műszerem is van, de ha nem válnak be a ledes műszer (én is ezt a változatot néztem) megépítve 3000 jmf. Ennyit nekem mindenképp megér...

Re: elektromossag

Posted: Mon Feb 20, 2012 10:59 pm
by Machine
szszaby wrote:A ledes rögtön mutatja a változást a multi meg késve és akkor is csak egy számhalmazt látsz.
a digimulti nem késve mutat...hanem a változó értékek átlagát

Re: elektromossag

Posted: Mon Feb 20, 2012 11:27 pm
by szszaby
Ez az átlag mutatás nem éppen a legjobb.

Re: elektromossag

Posted: Tue Feb 21, 2012 10:12 pm
by Bogyo28
van itt egy jó kis leírás mindenféle szenzorokról:

http://siva.banki.hu/jegyzetek/Gepjarmu ... _3GYAK.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

többek közt a lambda is benne van, a 29 oldalon látható a lényegi különbség a normál és a szélessávú lambda müködése között. a lényeg az, hogy a jó keverékbeállításhoz a normál szondánál igen nagy feszültség tartomány tartozik, tehát a beállításnál nagyon ingadozni fog a jel. ezért nem jó a digit müszer, talán a ledes cuccc a leghasználhatóbb, ott be tudod ugy állítani hogy ha csak a zöld ledek villognak akkor jó a cucc.

Re: elektromossag

Posted: Mon Apr 30, 2012 10:10 pm
by FEFE
Fontos kérdésem volna!
Műszerfal világításom már egy ideje nincsen, viszont már nagyon zavar. Régebben akkor fordult ilyen elő mikor a biztosítéktábláról lecsúszott a csatlakozó. Viszont most már cserélve lett késes biztitáblára a gyári, de a probléma így sem oldódott meg. Kiszedtem a műszeregységet a csatlakozója a helyén volt, nyomtatott áramköre nem volt szakadt izzók nincsenek kiégve. Cseréltem másik műszeregységre ugyan ez a probléma. Összes többi visszajelző gyönyörűen működik műszerfal világítás nuku.

Ötlet?