sziasztok! Szeretnem a caprim fogyasztását csökkenteni, és ennek egy jó eszköze lehet elvileg a nagyobb atmeroju gumi. Sogorom totalkaros stilo-jarol megkaptam ket jo allapotu 195/65 R15-os gumit - befer ez meg a kerekjaratba? A Capri gyari gumijaval a kerekatmero 590 mm, ezzel 635 mm-el lenne, azaz bo 2 centivel none meg a sugar. A Caprim nincs ultetve (nem is all szandekomban) - van valakinek tapasztalata, hogy ezzel hogy viselkedik a kocsi? Berugozaskor nem gaz? A kocsit csak ket szemellyel fogom hasznalni. Elore is koszi!Bandi
Helo. hátra nekem befért a 205/55 r16 is, elöre nemtudom felmenne e de szerintem pogácsát kéne alá tenni meg hosszab tőcsavarokat vagy valami nyomtávszélesítőt. Meg attol függ milyen ET száma lesz a felniknek. Üdv
afbalint wrote:sziasztok! Szeretnem a caprim fogyasztását csökkenteni, és ennek egy jó eszköze lehet elvileg a nagyobb atmeroju gumi. Sogorom totalkaros stilo-jarol megkaptam ket jo allapotu 195/65 R15-os gumit - befer ez meg a kerekjaratba? A Capri gyari gumijaval a kerekatmero 590 mm, ezzel 635 mm-el lenne, azaz bo 2 centivel none meg a sugar. A Caprim nincs ultetve (nem is all szandekomban) - van valakinek tapasztalata, hogy ezzel hogy viselkedik a kocsi? Berugozaskor nem gaz? A kocsit csak ket szemellyel fogom hasznalni. Elore is koszi!Bandi
szerintem nagy lesz, de ez rugo és lengéscsillapító-állapot függő. Nálam elférne, de nekem fel van emelve a segge nem kicsit. de ezzel csökkenteni a fogyasztást arra jó hogy ne legyen tőle pontos az órád, de elég minimális lesz a fogyasztáskülönbség, a kinézete pedig igen buta lesz, és még lehet hogy el sem fér...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
mivel a nagyobb kereket nehezebb eltekerni, ezért vmilyen szinten jobban erölködik a motorod... az pedig nem kevesebb fogyit fog jelenteni, hanem többet.
és persze csalni fog minden.
úttartásod a levesben, kanyarodás mint egy dömperrel...
Egyébként szerintem is több lesz a fogyasztásod, nem kevesebb. Ja! és az enyémen le van húzva a sárvédő szél 3cm-t hogy ha ki lesz emelve ne legyen akkora a rés a kerék fölött, de igy is befért a 16"-os.
A 65ös peremű gumi elég magas, valóban bután fog kinézni! Ha már 15"os akkor peres gumit rakj rá. Mondjuk, annak is megvannak a hátrányai. De viszont kanyarba (szerintem)stabilabb lenne.
Szelei Szilard wrote:A 65ös peremű gumi elég magas, valóban bután fog kinézni! Ha már 15"os akkor peres gumit rakj rá. Mondjuk, annak is megvannak a hátrányai. De viszont kanyarba (szerintem)stabilabb lenne.
szszaby wrote:
Peres gumi nem igazán néz ki jól, a Caprin.
a 195/50x15 szinte gyári méret, nem csal vele az óra, jó az útfekvése, olcsón megvehető -szinte olcsóbban mint a 185/70x13...- és a megfelelő felnivel igenis jól néz ki.
túl szubjektív vagy.
koszi a valaszokat! Bar ezek szerint felrakva nem nagyon volt senkinek...Mondjuk ha gazul nez majd ki, akkor lehet, hogy hanyagolom, es maradok a mostani 195/50-esnel. Ha csal az ora, nem baj, csak fogyasszon kevessebbet. Itt ellenkeznek veletek, hogy nem fogyaszt kevsebbet, hiszen ha ti ervelesetek lenne igaz, akkor 1. kisebb gumi = kisebb fogyasztas (nyilvan extrem meret eltersnel mar igaz lehet, hogy megno (Traktorgumi?) de ez meg szerintem nem az). 2. 5-os valtonak sem lenne ertelme, mert azzal is "jobban erolkodik a motor". Igen, jobban erolkodik csak 120-nal nem 3500-ot, hanem 2800-at forog, es 11 lityi helyett 10-el megy el.
Meg nagyobb gumit (kevesbe pereset) azert szeretnek, hogy kevesbe razza szet a vesemet...na majd meglassuk
Ja, meg annyit hogy a Caprival a mostani kis renault-mat szeretnem kivaltani a hosszu utakon Evente kb. 10 alkalommal megyunk hosszabb utra (par ezer km), amikor 130-150-el megy tartosan az ember palyan - akkor mar szamit a fogyasztasban. Ezert szeretnek meg egy 5-os valtot is bele..