DavidMolnar MKII 1.6GT

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by DavidMolnar »

Nitrobuster wrote:
DavidMolnar wrote:There is no replacement for displacement.
Ez már low cost a javából. Az olajszűrő marad, vagy csere :?: :lol:
Ja és ez turbot kér nem E85-t.
Olajszűrő, olaj(Ford XR), víz, vezérműszíj, vízpumpa, karter és dekli tömítés.
Mivel a kipuff tömítés nagyjából 800km-t futott, még jónak minősítettem...

Turbósítanék én, csak hát pezeta az nem nagyon van rája, se heggesztőgép, se patentív.

Amúgy lenne értelme változó geós turbóval megfújni?
Image
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by Süni »

DavidMolnar wrote:
Nitrobuster wrote:
DavidMolnar wrote:There is no replacement for displacement.
Ez már low cost a javából. Az olajszűrő marad, vagy csere :?: :lol:
Ja és ez turbot kér nem E85-t.
Olajszűrő, olaj(Ford XR), víz, vezérműszíj, vízpumpa, karter és dekli tömítés.
Mivel a kipuff tömítés nagyjából 800km-t futott, még jónak minősítettem...

Turbósítanék én, csak hát pezeta az nem nagyon van rája, se heggesztőgép, se patentív.

Amúgy lenne értelme változó geós turbóval megfújni?
Azt mondják benzinesnél nincs értelme.
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by DavidMolnar »

Azt tudom, csak szokásszerint szeretném tudni a miértet.
Valami Peugeotban volt annó, azóta sem.
Image
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by Süni »

DavidMolnar wrote:Azt tudom, csak szokásszerint szeretném tudni a miértet.
Valami Peugeotban volt annó, azóta sem.
Turbofelújítónkat megkérdeztem. A legfőbb oka a kipufogógázok hőmérséklete, de köze van a fojtószelep létéhez/nemlétéhez is. Most marhára nem ért rá, de azt ígérte bejön, és elmagyarázza . :wink:
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by CapriTurbo »

A Focus ST turbója is változó geos, de dízelé szét ég a benzines magas hőjétől.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by szszaby »

CapriTurbo wrote:A Focus ST turbója is változó geos, de dízelé szét ég a benzines magas hőjétől.
Ez tuti? Mert nekem van egy 2,0 diesel túrbóm, de akkor azt nem lehet beépíteni?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by CapriTurbo »

szszaby wrote:
CapriTurbo wrote:A Focus ST turbója is változó geos, de dízelé szét ég a benzines magas hőjétől.
Ez tuti? Mert nekem van egy 2,0 diesel túrbóm, de akkor azt nem lehet beépíteni?
Hát a változóst biztos nem, de a nem változóst nem tudom, az lehet hogy kibírja. :cry:
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by Süni »

Igen, említette emberünk azt is, hogy 1-2 benzinesben van változó geometriás, de nagyon ritka, és más anyagból vannak a geomtria lapátjai. Beszéltünk a dízel turbokról is, itt megemlítette, hogy pl a Renault5 GT Turbo és a 2.1 TD Renault-k turboja pl ugyanaz, ellenben a modernebb nem változó geometriás TD-k turboját nem ajánlja benzineshez, csak bizonyos hengerürtartalom felett (3-4000 cm3), mivel ezek nagy turbok, nagy a tehetetlenségük, ezért elég későn jön meg a turbonyomás.
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by DavidMolnar »

Én is ezt hallottam, hogy a mai diesel turbók alacsonyabb hőbírásra vannak építve.
Lehet Szabyk Bobóval kéne koketálnom...
Image
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by DavidMolnar »

Pont ahol nem számítana rá az ember:
a fékszervó dobja összeér a szívósorral, ezért az Escort/Sierra Cosworth ABS főfékmunkahengere megy fel.
Már szeretném megúráztatni nagyon!
Nem gondoltam volna, de hiányzik. Szar érzés, hogy nem áll a ház előtt.
Image
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by Bogyo28 »

DavidMolnar wrote:Pont ahol nem számítana rá az ember:
a fékszervó dobja összeér a szívósorral, ezért az Escort/Sierra Cosworth ABS főfékmunkahengere megy fel.
Már szeretném megúráztatni nagyon!
Nem gondoltam volna, de hiányzik. Szar érzés, hogy nem áll a ház előtt.

nem lenne egyszerübb egy kicsit játszani a két motortartó bakkal, az egyik kissebb a másik nagyobb, egy picit elfordul a block, az pont elég hogy fönt ne érjenek össze a dolgok...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by DavidMolnar »

Laci ezt mondta.
Már tökölt vele, még Escort szerű nyújtókonzolon is.
Image
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by Nitrobuster »

Bogyo28 wrote:
DavidMolnar wrote:Pont ahol nem számítana rá az ember:
a fékszervó dobja összeér a szívósorral, ezért az Escort/Sierra Cosworth ABS főfékmunkahengere megy fel.
Már szeretném megúráztatni nagyon!
Nem gondoltam volna, de hiányzik. Szar érzés, hogy nem áll a ház előtt.

nem lenne egyszerübb egy kicsit játszani a két motortartó bakkal, az egyik kissebb a másik nagyobb, egy picit elfordul a block, az pont elég hogy fönt ne érjenek össze a dolgok...

Vágjatok le a fékszervó tartókonzolból!!!!
Attachments
DSC012391.JPG
DSC012391.JPG (46.17 KiB) Viewed 6002 times
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by DavidMolnar »

Kösz a tippet!
Image
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: DavidMolnar MKII 1.6GT

Post by Bogyo28 »

meg akkor gondolom a fék rudjából is ki kell vágni nem?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply