Bandi (afbalint) 2.0l V6-osa (MKIII, 1979)

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

Kormanyzas es fek:
Kormany: amikor ugy ahogy rendbejott a kocsi, mar hosszabb utakra is kimereszkedtem, igy itthoni munkahelyemre is (20km) is azzal jartam. Es ekkor eszrevettem egy olyat, amit a kocsi a rovid, varosi utakon nem produkalt. Ha felgyorsitottam 80-100 fole, a kocsi kormanyzasa olyan szinten instabilla valt, hogy amikor eloszor tapasztaltam meg, remego labbal fekeztem le a kocsival, mert azt hittem, a kerekanyakat elfelejtettem feltenni, es elszabadul mindjart valamelyik kerek. A kocsit egesz egyszeruen nem lehetett egyenesben tartani, a legkisebb utegyenetlenseg is egy meterrel is arreb dobta a kocsit. Mintha a kormany nem egy merev rud, hanem gumirud lett volna, es hiaba fordtom el, csak kesve reagal...Tehat hiaba akartam egyenesen menni egy kb. 2 meteres savban kovalyogtam az orszaguton. Ez 100 korul, ha jonnek szembe - az orvosok szerint - nem tul egeszseges...

szoval megallok, kiszallok a kocsibol: mindegyik kerekcsavar fent, sot, feszesen meghuzva. Leszakadt valami a kormanyosszekoto vagy mittudomen mi? Kocsi ala nezek, megrangatok nehany dolgot, amit elerek: de mindenfasza, passzentos...

Erzeki csalodas?! Visszaszallok, indulok, de 80 folott megint jelentkezik. Na, ekkor mar nem voltam olyan ideges, tudtam, hogy szet nem eshet - de mi a mano lehet ez?
Hazamegyek, aknara allok, mindent megrangatok, megcibalok, feszes minden..Megemelem a kocsit: ugyis rendben levonek tunik.
Igy jartam egy honapig, mar kezdtem megszokni (ha masik kocsiba ultem, az volt a furcsa, ha azonnal reagal a kormanymozdulatokra), amikor valahogy rajottem a gondra. Ha allohelyzetben mozgattam a kormanyt, akkor latszott, hogy a kormanymu alvazhoz rogzitett resze - az alvazhoz kepest elmozdul. Mint kiderult, a kormanymu 2 helyen, gumiszilenteken keresztul van rogzitve az alvazhoz - ezek a gumik keszultek ki (gondolom, az a fel ev, amig karosszeriasnal volt a kocsi, nem tett jot neki: allohelyzetben tekergettek a kormanyt, ami a 195os gumikkal elegge megterhelhette a mar amugy sem tul franko szilenteket.
Futottam nehany kort itthon feleslegesen szilentek utan, aztan vegul egyik nemetutam alkalmaval megvettem kint (Wade-capri alkatresz/tuning weboldalon) - par euro volt.
Es asszem ennek beszerelése alkalmával futottam ossze balage mesterrel. Aki csak benezett a baratnojevel - talan egy hatso lampat hozott nekem - aztan ha mar benezett, ranezett, hogy hogyan szerelem a kocsit, aztan mivel nem tetszethetett neki, egyszer arra riadok, hogy mar o szereli a kocsit, nem en...
Mivel baromi szarul hozzaferheto helyen volt, plusz megfelelo kulcsom sem volt (flexelni kellett egyet), igy tobb orat cseszodott a kocsi alatt...
Most is le a kalappal elotte...Image
bandi
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

Ember, lassan könyvet is írhatnál! van olyan jó a stílusod ;-)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Post by nyujoe »

Pudva wrote:Ember, lassan könyvet is írhatnál! van olyan jó a stílusod ;-)
...jaja...igen jó a sorozat :lol: alig várom a következő részt :oops:
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

Na, most egy kis szunet kovetkezik a felujitas meselesben, mert tegnap MEGLETT A MUSZAKI...
A szerelo srac mar korabban mondta, hogy annyira nem ertenek az ilyen karbikhoz (Solex, 32 EEIT), de azert megprobaljak beloni. Mit mondjak, fasza lett, kivancsi vagyok mi lenne, ha ertenenek is hozza?..A kocsi stabilan jar olyan 750 es alapjarati fordulaton, es megszunt a fekete fust kibocsatas... Egy a gond, kene hozza egy felujitoszett (44 Euro + posta nemetbol), mert a hidegindito rendszerben vmi ki van kopva (magyarazta a srac, de nem ertettem), ezert amig nem melegszik be, hirtelen gazadaskor akadozik, lefulladhat (tul sok levegot sziv, amihez nem tud eleg uzemanyagot adni). Ezt ma reggel en is megtapasztaltam, de par perc bemelegites utan - ahogy a vizhomero mutatoja eleri az optimalis tartomany - a hiba megszunik.
Tegnap este minden ugy alakult, mint a meseben: az onkormanyzat 6-ig volt nyitva, meg eppen utolso ugyfelkent fogadtak, igy 20 perc alatt lerendeztuk a forgalomba torteno visszahelyezest. Ezutan haza a papirokkal a Caprihoz. Megsimogattam, aztan irany horany...sajnos este meg egy adag melo vart, igy egy csak 20-30 km-et autozgattam. De baratnomnek mondtam, holnap picit korabban kelunk, mert tele kell tankolni a kocsit es egy kis (30 km-es autopalyas) kerulovel megyunk munkaba. A benzinkutnal buszken ragasztottam fel a szelvedore a 4 napos autopalyamatricat. Elotte csak akkor hervadt az arcom - foleg a baratnome - amikor 52 liter benzint belenyomtam a tankba. De meggyoztem, hogy nem fogom mindig teletankolni, de most ez ELENGEDHETELEN ahhoz, hogy a pontos fogyasztast megallapitsam. Na, ezt az ervelest o is elfogadta:-)
Hat, fasza volt menni vele a palyan...gondoltam, hogy ez a par kilometer nem lesz eleg arra, hogy kiegjen a kipufogobol stb. az evek soran lerakodott korom, de legalabb a futomu/kormany viselkedeset megnezem nagyobb sebessegnel. Eloszor megijedtem, hogy mi lesz itt, mert a kormany mar 80-nal elkezdett remegni, de aztan megszunt - ill. nem romlott tovabb halistennek, talan egy centrirozassal orvosolhato. Aztan toltam neki negyesben (4-es valto van benne), addig amig birja...aztan megsem toltam addig, mert nezem, es hat 170-et mutat az ora, mutatom baratnemnek, hitetlenkedik, majd kozosen megallapodunk abban, hogy csal, nem mehetunk tobbel 130-nal.. vagy annyival se...Korbenezek a palyan (M6) nincsenek sokan, mellettem eppen elhuz komotosan egy passat tdi. Hat igen, o mehet 130-140-el. De aztan eszembe jut, hogy hat vegul is fordulatszammero is van a kocsiban, es az bizony 5200-t mutat...szoval 160-al biztosan mentunk:-))))
Szoval ma meg beiktatok egy hosszabb autopalyat... Mivel hazunkhoz az M6 van a legkozelebb, igy az esti orakban ha tobbszor lattok egy sarga Caprit mindket iranyba kozlekedni Dunaujvaros es Szazhalombatta kozott - na, akkor az en vagyok:-)

este meg rakok fel kepeket!
bandi
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Post by nyujoe »

várjuk várjuk! :lol:

...nagyon jó ilyet olvasni :lol:
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Szerintem jó lenne ha kiadnád könyv formában is, nagyon jó a leírás.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Gratula!!! :smt038 :smt038 :smt038
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

afbalint wrote:... Eloszor megijedtem, hogy mi lesz itt, mert a kormany mar 80-nal elkezdett remegni, de aztan megszunt - ill. nem romlott tovabb halistennek, talan egy centrirozassal orvosolhato...
Ne aggódjon az Úr nekem is ez volt, és utána 100 felett abbahagyta, de tényleg egy jó centirozás meggyógyítja!
Gratula ehhez a szép "meséhez" :ru:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Tegye fel a kezét akinek 80 körül még sosem remegett a kormány ! :)

Egyébként gratulálok a műszakihoz !
1980 Capri MK3
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by German Capri »

:smt109
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Tegye fel a kezét akinek 80 körül még sosem remegett a kormány ! :)

Egyébként gratulálok a műszakihoz !
és az is akinek fékezéskor még sosem kellett erősen korrigálni, mert a jo kis elhasznált szilentek miatt tud ám mászkálni az eleje ilyenkor is...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

German Capri wrote::smt109
nem ér hazudni... azt meg nem hisszük el hogy sosem vezetted a capridat, vagy hogy mindig makulátlan volt a teljes első futomű :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

afbalint wrote: Egy a gond, kene hozza egy felujitoszett (44 Euro + posta nemetbol), mert a hidegindito rendszerben vmi ki van kopva (magyarazta a srac, de nem ertettem),
az igazi gond az az, hogy a felujító szettben nem minden van ám benne. tömítések, membránok, tűszelep, ezek szoktak benne lenni. de ha a tengely van kikopva vagy valamelyik fufoka, az nincs benne a készletben, külön kell megrendelni. egyébként Süni mesternél 4000 HUF környékén beszerezhetsz egy felujito szettet...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

koszi a felujitoszettes tippet!!!!!:-) Asszem jelentkezem Suni mesternel.
A szervizben valoban mondtak, hogy amit a nemet felujitoszett tartalmaz az nem biztos, hogy eleg. OK, hozzatettek, hogy jobbnak biztos, hogy jobb lesz...

Tegnap amugy kiszabadultam egy picit a palyara, mentem nehany kort az M6-on...Gyakorlatilag padlogazzal mentem vegig (4800-5300-as fordulatszamok kozott autoztam - e fole nem tudtam sajnos kergetni...), es vartam, hogy szetszall valami vizcso, vagy mittudomen mi. De semmi...Hiaba, mar a szervizesek sem a regiek:-)
Amugy telleg baromi stabil ez a capri, eszre sem venni, hogy 160-170-nel megy az ember. Amikor a masodik kort csinaltam, mar kezdtem kevesselni a sebesseget, de hat ehhez mar egy nagyobb moci kellene...

Korabban ha twingo-val vagy wagon r-rel mentem a palyan, mindig letoltak a nagy autok - meg a swiftek is. Mondjuk a Wagon R-t is lehet 160-al tolni, csak hat a kocsiban ulok mar 120-nal sivitanak, hogy "ne nyomd ennyire, mert tok bizonytalan a kocsi". Amiben van igazsag, mert hat elegge kell mar jatszani a kormannyal, hogy egyenesen menjen a kocsi. Illetve a szeliranyt jelzo lufikat - vagy mik azok - is erdemes a wagon r-eseknek nezni, mert kamionarnyekbol kijove akar ket meterrel is arreb loki az oldalszel a kocsit...Es hat persze hangos is elegge, kommunikalni csak jelbeszeddel lehet...
A twingo a wagon r-rel szemben megdobbentoen stabil es joval kevesbe szelerzekenyebb, de a kocsiban ulok 135-140-nel azert a twingonal is elkezdenek mar sapitozni..
Hat jelentem, a helyzet matol megvaltozott:-)) Senki sem sapitozott! - igaz, egyedul voltam:-)
Amugy szubjektive ugy erzem, hogy pl a twingo 100-ig jobban gyorsul, mint a Capri (bar ez nem is biztos, hogy annyira szubjektiv, mert gyari adat szerint a twingo is 12 sec alatt van szazon, meg a 2.0 V6-os Capri is). Csak a Capri meg 100 folott is intenziven huz - igaz, komotosan, mint egy jo traktor - es ezt a jo szokasat egeszen 5000-es fordulatig megtartja...
Na, majd a fogyasztasra leszek meg kivancsi...
bandi
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

Amugy autopalyan meg sosem vezettem a caprit. Ennek oka az volt, hogy nem volt meg M6-os a kozvetlen kozelemben, es a tavolabb levo autopalyakra valahogy nem mertem elmereszkedni. Orszaguton ha jol emlekszem olyan 130-ig nyomtam neki (ora szerint), ami a korabban ismertett kormanyzasi problemak miatt tobb, mint batorsag volt.

Amugy irtam, hogy 80 korul remegni kezd a kormany. Na ez olyan 120 kornyeken szunik meg, utana annyira egyben van a kocsi, hogy az ihaj..160 kornyeken tenyleg sinauto effektus - nem hogy konnyebbe, hanem mintha meg nehezebbe valna a kormanyzas, szinte nehez az egyenes helyzetbol kimozgatni. Ha elengedtem a kormanyt abszolut stabilan futott tovabb, tartja az egyenest.
A fekezes mas teszta, eroteljes (nagyon eroteljes) fekezesnel mintha picit tenyleg korrigalni kellene, de semmi extra - legalabbis ami sokkolo lenne. Sokkal sokkolobb, hogy iszonyat modon csikorog bizonyos fekeronel a fek, igy tenyleg mindenki felfigyel a caprira - mar ha fekezek. Remelem, ez ha osszekopnak az uj betetek a tarcsakkal csokkeni fog...
Amugy baromi melyen fog a fek. Olyan, mintha a dobfek automatautanallito nem mukodne - de ez elvileg kizart...Aztan lehet, hogy csak elszoktam tole, mindig ilyen volt. Nem kell felpumpalni, stb. szoval telleg ok, csak ketszer olyan melyre kell nyomni, mint pl. twingonal/wagon r-nel. De fekhatassal semmi gond nincs, lassul ahogy kell.
bandi
Post Reply